کد خبر : 216398
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۰ - 09:32
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

واکنش نایب رئیس مجلس به بیانیه چین و شورای همکاری خلیج فارس/ نیکزاد: منتظر شنیدن روایت های کشورهای دوست خود در این زمینه هستیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست حسن همجواری با همسایگان همواره به عنوان یک اصل ثابت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است.

واکنش نایب رئیس مجلس به بیانیه چین و شورای همکاری خلیج فارس/ نیکزاد: منتظر شنیدن روایت های کشورهای دوست خود در این زمینه هستیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی نیکزاد که اداره جلسه علنی امروز یکشنبه (۲۰ آذرماه) مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت، در نطق پیش از دستور خود بیان کرد: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام امت و رهبر حکیم انقلاب اسلامی این بوده است که نه سلطه‌گر باشد و نه سلطه‌پذیر. سیاست حسن همجواری با همسایگان همواره به عنوان یک اصل ثابت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است.

به نوشته ایسنا، وی افزود: نظام مقدس اسلامی ثابت کرده است همواره یک دوست و پشتیبان بزرگ برای همسایگان خود بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دفاع جانانه ملت ایران از ملت و دولت عراق در هجوم وحشیانه داعش در این کشور نمونه خوبی از سیاست خیرخواهی نسبت به همسایگان است، اما نظام مقدس اسلامی در عین رحمت نسبت به همسایگان خود، در برابر هر شرارتی محکم و قاطع و کوبنده برخورد می کند.

نیکزاد با بیان اینکه ما طالب همسایگانی آباد و دارای رونق اقتصادی هستیم، گفت: در عین حال اگر شاهد بلندپروازی های خارج از حد و اندازه باشیم پاسخ ایران مقتدر، قوی و پشیمان کننده خواهد بود؛ چه بلندپروازی در تغییر مرزها و کاهش یک همسایه باشد و چه اجازه دادن به گروهک های مزدور در اقلیم غرب کشور باشد و چه یاوه گویی در برابر جزایر سه گانه متعلق به جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی افزود: اثبات حاکمیت مطلق جمهوری اسلامی ایران بر این جزایر حتی نیاز به بررسی حقوقی و معاهدات بین المللی و اسناد سازمان ملل متحد ندارد. کمی موزه گردی و مشاهده نقشه های قدیمی کافی است تا اثبات شود که اینجا خلیج فارس است و یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر و این جزایر به طور مطلق متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: ما از افزایش تبادلات اقتصادی کشورهای همسایه خود استقبال می کنیم و دخالتی در امور داخلی آنها نداریم، اما بر سر تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری شوخی نداریم. ما هیچ مشکلی با اینکه قاتل خاشقچی مادر معنوی داعش و گاو شیرده آمریکا با کشورهای مختلف دنیا قرارداد تجاری ببندد، نداریم، اما چنین حقی را برای ایشان قائل نیستیم که در لابه لای مناسبات اقتصادی درباره جزایر اعلانی «لاف در غریبی بزند».

نیکزاد در عین حال خاطرنشان کرد: ما منتظر شنیدن روایت های کشورهای دوست و شرکای تجاری خود در این زمینه هستیم، اما از ایشان می خواهیم در مناسبات تجاری خود دقت داشته باشد تا برخی کلمات نامتعارف در گفت و شنودهای دوجانبه و چندجانبه راه پیدا نکند.

وی در ادامه با طلب رحمت و رضوان واسعه الهی برای مرحوم رستم قاسمی، گفت: مرحوم قاسمی در ایام دفاع مقدس سربازی سلحشور برای اسلام و انقلاب بود. در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تلاشگر عرصه عمران و سازندگی شد و در وزارت نفت به مبارزه با نقشه دشمنان در تحریم اقتصادی پرداخت. این دوست و همکار صمیمی ما در دولت های نهم و دهم پس از تحویل وزارت نفت نیز یاری دلسوز و کارآمد برای ما در صدور خدمات فنی و مهندسی در بازسازی سوریه، لبنان و بازویی توانمند برای محور مقاومت و سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مرحوم رستم قاسمی در دوران کوتاه تصدی وزارت راه و شهرسازی نیز خدماتی را در بخش های مختلف از خود به یادگار گذاشت و مقدمات ارزشمندی را برای طرح بزرگ و مهم نهضت ملی مسکن فراهم نمود، لذا از خدای متعال برای این سرباز کارآمد انقلاب اسلامی آرزوی رحمت واسعه و همنشینی با یاران شهیدش در بهشت برین داریم و برای آقای دکتر بذرپاش وزیر جدید راه و شهرسازی نیز آرزوی توفیق در خدمت گزاری به مردم ایران اسلامی را داریم.

نیکزاد بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در کنار ده ها ماموریت تخصصی دیگر در عمران و آبادانی کشور مسئول عملیاتی کردن قانون جهش تولید و تامین مسکن است که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

وی در پایان گفت: در شعارهای دولت سیزدهم نیز بیان شده است ما معتقدیم بزرگترین مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و بزرگترین تودهنی به گروهک های ضد انقلاب و اربابان آمریکایی و اروپایی آنها تلاش شبانه روزی برای رفاه و آسایش ملت شریف ایران اسلامی است و تامین مسکن مناسب برای ایشان یکی از بزرگترین مصادیق چنین جهادی است.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است