کد خبر : 215369
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - 14:46
دسته‌بندی : سیاسی، پیشنهاد سردبیر
چاپ

ماشاالله شمس‌الواعظین: ایران اینترنشنال تولید نفرت می‌کند

یک استاد روزنامه‌نگاری گفت: ایران اینترنشنال پیامش خصمانه و با منافع ملی ایران در تعارض است و اگر رسانه‌ای به جای تولید محتوای ژورنالیستی، تولید نفرت کند یعنی با مأموریتی مشخص پا به عرصه گذاشته است.

ماشاالله شمس‌الواعظین: ایران اینترنشنال تولید نفرت می‌کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛  ماشاالله شمس‌الواعظین طی سخنانی در کلاب‌هاوس با اشاره به عملکرد شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال به لحاظ حرفه‌ای اظهار کرد: ایران اینترنشنال توپخانه‌ای است که به جای توپ، پیام شلیک می‌کند. پیامش هم خصمانه و با منافع ملی ایران در تعارض است. اگر رسانه به جای تولید محتوای ژورنالیستی، تولید نفرت کند یعنی با مأموریتی مشخص پا به عرصه گذاشته است.

به نوشته ایسنا، وی افزود: مدیران این شبکه هم گفته‌اند که به دنبال براندازی نظام مستقر هستند و به جای آتش، پیام‌هایی حاوی نفرت و اقدامات خصمانه پخش می‌کند و اخیراً آموزش هم می‌دهد. روح‌الله زم هم آموزش ساخت کوکتل مولوتوف می‌داد و می‌گفت من کار رسانه‌ای می‌کنم.

شمس‌الواعظین یادآور شد: بعد از دستگیری زم از او با عنوان روزنامه‌نگار یاد کردند و ما گفتیم هر صفت یا اسمی که می‌خواهید برایش انتخاب کنید اما به خدا قسمتان می‌دهیم دور روزنامه‌نگاری را خط بکشید. من نه در دانشگاه نه در چهل سال روزنامه‌نگاری نیاموختم که مردم کوکتل مولوتوف درست کنند، چون کار رسانه این نیست.

این استاد روزنامه‌نگاری تصریح کرد: اخیراً دیدم که ایران اینترنشنال از عمامه‌پرانی جانبداری می‌کند. اینکه گفته می‌شود برای عمامه‌پرانی چه مسائلی رعایت شود، این سخنان چه ربطی به خبررسانی دارد؟ خوشحالم که این حرکت از سوی خود بچه‌های دهه هشتادی متوقف شد چرا که خودشان آن را به صلاح پاکیزگی اعتراضات ندانستند.

وی افزود: من متوجه هستم که آنان، روحانیت را وابسته به حکومت می‌دانند و با برداشتن عمامه می‌خواهند با آن نماد مقابله کنند ولی حق آزادی پوشش که کل دعوای اخیر ناشی از آن است، چه می‌شود؟

شمس‌الواعظین با بیان اینکه ایران اینترنشنال برای خود مأموریتی تعریف کرده و برنامه معمول خود را رها کرده، اظهار کرد: هیچ بخش دیگری غیر از رویدادهای مربوط به جنبش اخیر ایران را بیان نمی‌کند. این نگران‌کننده است چرا که این رسانه دارد کار تخریبی می‌کند و بعدها داوری استادان علوم ارتباطات درباره این شبکه مسلما این نیست که ایران اینترنشنال رادیکال یا آوانگارد (پیشرو) عمل کرده است.

وی یادآور شد: تبلیغ خشونت، مشروع جلوه دادن واکنش به نیروی به اصطلاح مهارکننده‌ ناآرامی‌ها تحت عنوان حق دفاع از خویش که دارد بازتر هم می‌شود، نشانه‌های یک جنگ داخلی را به همراه دارد بسیار مخاطره‌آمیز است.

این استاد روزنامه‌نگاری ادامه داد: یکی از افراد این شبکه اخیراً گفته بود که بعد از شنیدن حرف‌های شمس‌الواعظین خوشحال شدم که شاگرد او نبودم، من نگاهی به سوابق و اسم او کردم و گفتم من هم خوشحال هستم که شاگردی که عنصر پژاک باشد نداشته‌ام. او از حرف من جا خورد که می‌دانستم هم خودش و هم برادرش محاکمه شدند و از احکام سنگین نجات می‌یابد، از ایران فرار می‌کند و به ایران اینترنشنال می‌پیوندد.

شمس‌الواعظین درباره عملکرد بی‌بی‌سی فارسی نیز اظهار کرد: بی‌بی‌سی فارسی از ترس عقب افتادن از ایران اینترنشنال به نوعی مسابقه مزایده‌خواهی تن داده و این خطرناک است که برای عقب نماندن از یک رسانه به مثلاً تولید خبرهای فیک و تأمین نکردن منابع خبری و توجه به شایعات به جای تأمین منابع خبری مطمئن یا مصاحبه کردن با عناصر غیراستاندارد مثل رهبران کومله که در دسته‌بندی‌های امروز جهانی تروریست محسوب می‌شوند، روی آورد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است