کد خبر : 215137
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - 15:40
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

هدف گذاری فولاد خوزستان برای تولید ۱۳.۶میلیون تُن در افق سال۱۴۱۰

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: تولید فولاد در این شرکت با برنامه ریزی‌ صورت گرفته در افق سال ۱۴۱۰ به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن خواهد رسید.

هدف گذاری فولاد خوزستان برای تولید ۱۳.۶میلیون تُن در افق سال۱۴۱۰

امین ابراهیمی بیان کرد: در صورتی که میزان تولید فولاد در شرکت فولاد خوزستان از ۳.۵ میلیون تُن به ۱۳.۶ میلیون تُن برسد ، سهم تولید فولاد این شرکت در کشور به ۲۵ درصد خواهد رسید.

وی به میزان اشتغال جدید در افق ۱۴۱۰ شرکت فولاد خوزستان اشاره‌ای نکرد.

وی گفت: برای تامین برق مورد نیاز، این شرکت فولادی احداث نیروگاه برق ۵۲۰ مگاواتی سیکل ترکیبی را در خوزستان در دستور کار خود قرار داده است که امید است تا پایان سال ۱۴۰۱ بخش اول این نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت فولاد خوزستان وارد مدار شود.

ابراهیمی از سرمایه‌گذاری ۲۳۰ هزار میلیارد ریالی فولاد خوزستان برای اجرای ۱۴۵ طرح توسعه‌ای خبرداد و افزود: ساخت نیروگاه برق، احداث کارخانه اکسیژن ۴، توسعه فعالیت‌های اکتشافی و طرح تولید اسلب عریض از طرح‌های توسعه مهم شرکت فولاد خوزستان است.

مدیرعامل فولاد خوزستان به مسوولیت اجتماعی این شرکت در استان اشاره کرد و گفت: این شرکت در اجرای مسوولیت اجتماعی خود، پارسال بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در این استان و به ویژه شهر اهواز هزینه کرده است و به طور نمونه، ۱۴هزار میلیارد ریال طرح در حوزه حفظ محیط زیست خوزستان تعریف کرده تا میزان آلاینده‌ها در این استان به حداقل برسد.

وی همچنین به اهمیت تامین گاز مورد نیاز واحدهای فولادی اشاره کرد و افزود: گاز یکی از مزیت‌های سرمایه گذاری در صنعت فولاد کشور بوده است و اگر این روال ادامه پیدا کند و فولاد سازان با کمبود گاز روبه رو شوند دیگر این مساله مزیتی برای صنعت فولاد نخواهد بود.

ابراهیمی ادامه داد: صنعت فولاد کشور در حوزه تامین انرژی با چالش رو به رو است و فولاد خوزستان نیز از این مستثنی نبوده و امیدواریم با برنامه ریزی‌ دست اندرکاران مشکلات و چالش‌های صنعت در تأمین برق و گاز مورد نیاز برطرف شود.

شرکت فولاد خوزستان که کارخانه آن در اهواز مستقر است دومین تولیدکننده فولاد خام کشور پس از شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است