کد خبر : 214152
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - 20:08
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

درخواست اصلاح قانون اساسی یک تکلیف قلمداد شود

کمال‌الدین پیرموذن نوشت: درخواست اصلاح قانون اساسی از طرف برخی خواص همه‌چیزدان! برای همه صاحب‌منصبان و سیاسیون و مقامات لشکری و کشوری حمایت از قاطبه شهروندان و دولت و مجلس و قوه قضاییه به نحوی که در قانون اساسی آمده است، یک فرض و تکلیف قلمداد شود.

درخواست اصلاح قانون اساسی یک تکلیف قلمداد شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ کمال‌الدین پیرموذن در یادداشتی با عنوان «بازگشت به خویشتن انقلاب و ایران» برای روزنامه اعتماد نوشت: شرایط کشور ایجاب می‌کند تا به نحوی امور مملکت تمشیت شود که هم به زوال کلام بدخواهانه دشمنان بیگانه و هم به جمع‌آوری بساط دروغ‌پردازی و تحریکات خصمانه رسانه‌های کشورهای معاند ایران و ایرانی ، هم به تمسخر و بی‌اثر کردن مصوبات ضدایرانی پارلمان‌های کشورهای اروپا و امریکا بینجامد و برای همیشه، نظامی مقتدر و کارآمد و مردمی و یکپارچه و در عین حال شاداب و مولد و مسلمان و موحد با مشی مردم‌سالاری دینی و با ویژگی اخلاق و خلوص و وطن‌پرستی در سرزمین بزرگ ایران تاریخ‌ساز متبلور بماند و به عدالت و مهربانی و صلح و آزادی و توحید، منادی باشد.

بدیهی است این مهم جز با بازگشت از بیراهه‌های انحراف به جریان اصلی و زلال انقلاب اسلامی و نجات آن از دست جبهه پایداری خودحق‌پندار انحصارطلب ضد جمهوریت نظام، که در قانون اساسی آن و شعار جاویدان آنان (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی)، جلوه نموده و میراث همیشه‌جاوید امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب است، میسور نمی‌باشد و این به معنای آن است که دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی در قوای مقننه، مجریه و قضاییه تمامی اهتمام خویش را برای اجرایی کردن مجموعه اصول قانون اساسی و حمایت از حقوق قانونی همه شهروندان، اقوام، نهادها و ارکان مندرج در آن از طریق نقد و پشتیبانی بایسته به کار گیرند.

به عوض درخواست اصلاح قانون اساسی از طرف برخی خواص همه‌چیزدان! برای همه صاحب‌منصبان و سیاسیون و مقامات لشکری و کشوری حمایت از قاطبه شهروندان و دولت و مجلس و قوه قضاییه به نحوی که در قانون اساسی آمده است، یک فرض و تکلیف قلمداد شود و در عین حال تمامی آحاد ملت به ویژه بانوان و دانشجویان، محق باشند با حفظ اصول و رعایت اخلاق در مرام و کلام، مشکلات قوا را مطرح و فریاد زنند و خواهان اصلاح آنها شوند. به وجود آمدن جریانی از این سنخ، موجبات کارآمدی قوای سه‌گانه در حل مشکلات جامعه را فراهم می‌سازد و آنان را با محوریت رهبری انقلاب و پیروی از سیاست‌های کلی و رهنمودهای ایشان، برای اعتلای میهن اسلامی و سرافرازی ملت شریف ایران، یکپارچه و متحد می‌نماید.

بدیهی است نقش رسانه‌های ملی و محلی و سایت‌های خیرخواه رشد ایرانی و تعالی ایرانیان و خاصه اقوام، بانوان و جوانان در فراهم آوردن این وفاق و همدلی بسیار بااهمیت است. مقوله‌ای که باید از هر آسیبی که متوجه اعمال رسالت قانونی و استقلال و حریت و آزادگی مطبوعاتی و رسانه‌ای آنان شود برحذر بماند. بدین ترتیب ضمن آنکه نهادها و قوای سه‌گانه کشور از پشتیبانی متقابل برخوردار می‌شوند، در عین حال هم به جای اختلاف و تضعیف همدیگر، با تحول و تغییر اذهان خویش و هم‌آوایی راستین، از نقادی و تصحیح ناشی از افکار عمومی محروم نمی‌گردند.

به احتمال قوی از همکاری و مشارکت موثر ملت هم با این نوع حرکت عقلایی و قانونی، هر سه قوا برخوردار می‌شوند و جامعه‌ای مبتنی بر اصالت وحی و اقتدار عقل به وجود خواهد آمد. در چنین جامعه‌ای روند امور بر بستری از اخلاق و معنویت به سمت حل مشکلات کلیدی مردم به ویژه جوانان، که اکنون کشور در شرایطی است که هم به لحاظ جمعیتی با تراکم جمعیت جوان مواجه است و هم به لحاظ تنوع نیازها و سطح مطالبات فعلی و عقب افتاده آنان گریبانگیر است، هدایت می‌شود و ملتی مقتدر، کارآمد و موثر در عرصه حیات سیاسی خویش پایدار می‌ماند؛ ملتی که با پشتیبانی اصولی تنش‌زدایی در سطح جهان و به ویژه با تحکیم روابط همه‌جانبه خود با کشورهای اسلامی و منطقه، اصول معطوف به پیگیری مساله فلسطین به نفع مردم مظلوم آن را هم تسهیل می‌نماید و منطقا چنین ملتی آرزوی نابودی خود را با حضوری عالمانه و فراگیر و تلاشی خستگی‌ناپذیر در زمینه‌های مختلف از ذهن هر دشمن کج‌فهمی به دور می‌کند و آینده و حال جوانان با نشاط، پرسشگر و کنجکاو کشور را به آبادانی و بهروزی نوید می‌دهد.

همه هموطنان هوشمند و حق‌طلب کشورم به طور عام و همه دست‌اندرکاران خرد و کلان کشور به طور خاص با درک شرایط تاریخی و حساس کشور از موجودیت توام با عزت و رفاه ملت عدالتخواه خود، که همواره از طرف استکبار جهانی تهدید شده و می‌شود به طور بایسته دفاع نمایند.

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است