کد خبر : 213002
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - 12:00
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

۵۵ زندانی حوادث اخیر در استان فارس آزاد شدند

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: رئیس کل دادگستری استان فارس از آزادی ۲۰۴ زندانی در راستای اجرای دستور اخیر رئیس قوه قضائیه خبر داد.

۵۵ زندانی حوادث اخیر در استان فارس آزاد شدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه در راستای دستور اخیر رئیس قوه قضائیه پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ۲۰۴ زندانی از زندان‌های فارس آزاد شدند، گفت: از این تعداد ۵۵ نفر از آزاد شدگان اغتشاشگرانی هستند که در حوادث اخیر بازداشت شده بودند.

وی با بیان اینکه شرایط تعداد دیگری از بازداشت شدگان اخیر و همچنین زندانیان سایر جرائم نیز با دستور تخفیف مجازات و اعمال ارفاقات قانونی در حال تطبیق است، افزود: به زودی زمینه آزادی زندانیان دیگری نیز در همین راستا فراهم خواهد شد.

رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر اینکه عوامل اصلی، صحنه گردانان و لیدرهای تحریک کننده در اغتشاشات و همچنین آسیب زنندگان به اموال عمومی و خصوصی در بررسی پرونده‌ها مستثنی شده‌اند، گفت: پرونده افراد آزاد شده مورد بررسی قرار گرفت و با صدور دستورات قضایی زمینه آزادی آنان فراهم و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی همچنین از آماده سازی پرونده تعداد دیگری از زندانیان مشمول عفو و معرفی به کمیسیون عفو مرکز خبر داد و با اشاره به دستور العمل کاهش جمعیت کیفری و نظارت مستمر قضات بر زندان‌ها و ملاقات با زندانیان بیان کرد: تلاش کرده‌ایم تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی افرادی را که مستحق ماندن در زندان نیستند آزاد کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی همچنین از برخورد قاطع با مرتکبان جرائم خشن و مهم خبر داد و تصریح کرد: برخورد قاطع و قانونی با بهره‌گیری سایر زندانیان جرائم خُرد از تأسیسات قانونی و رهایی از زندان تعارضی ندارد و خط قرمز ما در دادگستری فارس برخورد قاطعانه با مجرمان حرفه‌ای و صیانت از حقوق خصوصی افراد است.

اخبار مرتبط:
قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد
قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری توماج صالحی، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد
دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد

وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.

نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است
نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است