کد خبر : 212785
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - 11:48
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

مصوبه افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار اجرا شد

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی از اجرای مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مبنی بر تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

مصوبه افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار اجرا شد

به گزارش مدارا به نقل از ایرنا مهرداد قریب اظهار داشت: مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مبنی بر تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ ماهانه به مبلغ ۶۵۰ هزار تومان ابلاغ شده و مبلغ یادشده مشمول کسر حق بیمه است؛ بنابراین سازمان تأمین‌اجتماعی تغییرات لازم را در نرم‌افزارهای مرتبط اعمال کرده و این ابلاغیه اجرا شده است.

وی افزود: کارفرمایان ضروری است حق بیمه مربوط به مابه‌التفاوت افزایش حق مسکن کارگران را از ابتدای سال جاری محاسبه و به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

اخبار مرتبط:
امام جمعه اردبیل: در شمال استان بحران آب جدی است
امام جمعه اردبیل: در شمال استان بحران آب جدی است

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با تبیین آثار عدم مدیریت یکپارچه سد و کانال اظهار داشت: در شمال استان بحران آب جدی است هر سال در چنین موسمی که موسم بسیار خاص و محصول در آستانه رسیدگی است مشکل آب درست می‌شود و علت آن این است که وزارت نیرو در یک اشتباه بسیار آشکار مدیریت سد و مدیریت کانال را از هم جدا کرده است.

برادر مهران غفوریان: پدر من ساواکی نبوده / فرد حاضر در ویدیو‌های منتشره را نمی‌شناسم
برادر مهران غفوریان: پدر من ساواکی نبوده / فرد حاضر در ویدیو‌های منتشره را نمی‌شناسم

مهدی غفوریان برادر مهران غفوریان اعلام کرد که پدر او عضو ساواک نبوده است.

۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز باران
۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز باران

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع آب‌گرفتگی در ۶ استان، از امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در این استان‌ها خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است