کد خبر : 212717
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - 03:26
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

دشمن به دنبال سوء استفاده از مطالبات جوانان است

استاندار خوزستان با بیان اینکه دشمنان هیچ گاه خیرخواه ملت ایران نبودند و هر جا که توانسته اند به ما ضربه زده اند، گفت: مردم و جوانان ما مطالباتی دارند که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد اما دشمن در بستر همین مطالبات می خواهد سوء استفاده کند.

دشمن به دنبال سوء استفاده از مطالبات جوانان است

صادق خلیلیان در اجتماع بسیجیان خوزستان با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: روند دخالت بیگانگان و استعمار در امور داخلی کشور ایران از اواخر دوره قاجار شروع شد. کار دخالت آن ها به جایی رسید که عزت کشور ایران را خدشه دار و برای ایران پادشاه تعیین کردند و رضاشاه را آوردند. در حالی که ایران در اوایل دوره قاجار یکی از پنج امپراطورهای بزرگ دنیا بود.

وی ادامه داد: روند دخالت بیگانگان تا سال ۱۳۳۲ ادامه داشت و بعد از جنگ جهانی دوم و تضعیف اروپا، آمریکا به تدریج قدرت غالب بر دنیا شده بود، شاه را که از ایران فرار کرده بود برگرداند و او هم خودش را مدیون آمریکایی ها می دانست و از آنجا به بعد آمریکا بر امور ایران حاکم شد تا این که ملت ایران در یک نهضت و انقلاب بزرگ به رهبری امام (ره) توانست عزت از دست رفته ایران را به آن برگرداند و به نظام پادشاهی پایان دهد. خوشبختانه حاکمیت در دست ملت ایران قرار گرفت و ملت ایران با پیروزی در انقلاب اسلامی مقدرات را به دست گرفت و این یکی از بزرگ ترین خدماتی است که انقلاب اسلامی به کشور ایران در طول تاریخ کشور داشت و این یادگار همیشه در تاریخ خواهد ماند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: طبیعتا در چنین شرایطی بیگانگان منافع خود را از دست دادند و ابتدا آشوب هایی را در کشور طراحی کردند که به جایی نرسیدند و بعد نیز صدام را وادار کردند با پشتوانه پول حکومت های موجود در خلیج فارس به ایران حمله کند اما ملت ایران، ارتش، سپاه پاسداران و بسیجیان همه یکدل مقابل این تهاجم ایستادگی و دشمن را از خاک ایران بیرون کردند. ملت ایران توانست جنگ احزاب را باشکست مواجه کند.

وی در ادامه نیز با بیان این که انقلاب خدمات بزرگی در زمینه های پزشکی، کشاورزی، علوم و … انجام داده است، گفت: شاخصه هایی وجود دارد که سازمان های بین المللی بر اساس آن ها کشورها را ارزیابی می کنند؛ یکی از این شاخصه ها توسعه کشورها است که سازمان ملل هر ساله آن را منتشر می کند. عدد شاخص توسعه کشور ایران بر اساس ارزیابی سازمان های بین المللی قبل از پیروزی انقلاب به صورتی بود که جزو کشورهایی با توسعه ضعیف محسوب می شد اما کارهای بزرگ انجام شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد که شاخصه ها به تدریج بهبود پیدا کنند و در حال حاضر بر اساس آخرین گزارش سال گذشته، ایران کشوری با شاخصه توسعه بالا محسوب می شود. یعنی از یک کشور ضعیف به یک کشور قدرتمند تبدیل شده است که در این راستا اقدامات بسیار بزرگی در کشور ما انجام شده است.

خلیلیان بیان کرد: دشمن گاهی اوقات در فضای مجازی برای نسلی که قبل از انقلاب را ندیده است به گونه ای صحبت می کند که انگار ایران قبل از انقلاب کشوری پیشرفته بوده و الان عقب افتاده است، در حالی که دقیقا برعکس است. طبیعتا به دلیل تحریمی که در طول یک دهه آمریکا بر ما تحمیل کرد، مشکلاتی برای ما به وجود آمد و در دولت گذشته نیز هشت سال به امید برجام وقت تلف شد و کشور دچار مشکلاتی شد اما این تورم و گرانی ها با تلاش و کار شبانه روزی که در این دولت انجام می شود برطرف خواهد شد. در طول یک سال اخیر دولت اقدامات بزرگی از جمله در استان خوزستان انجام داده است و اگر یادتان باشد در دولت گذشته مقام معظم رهبری در خصوص آب شرب و بحث فاضلاب خوزستان نگران بودند اما در ابرپروژه آب آشامیدنی غدیر که به دستور رئیس جمهور انجام شد در کمتر از یک سال آب از دز به شهرهای مرکزی، غربی و جنوب غرب و نیز روستاها انتقال داده شد و آب باکیفیت بالا به شهرهایی مثل خرمشهر که آب نسبتا شوری مصرف می کردند، رسید. همچنین کارهای بزرگی در بحث فاضلاب اهواز انجام شد، در حالی که پیش از این در خیلی از مناطق اهواز با پس زدگی فاضلاب مواجه بودیم، آن هم بدون اینکه شاهد بارندگی باشیم اما در اقداماتی که صورت گرفت ۴۰ نقطه بحرانی شناسایی شد و این نقاط در راستای تکمیل طرح اصلی فاضلاب اهواز ترمیم شدند.

وی گفت: همچنین خوشبختانه بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی علوی آبادان که جزو مصوبات سفر آقای رئیسی به خوزستان بود به بهره برداری رسید. سال گذشته در مصوبات سفر دولت محترم با توجهی که به استان خوزستان وجود داشت ۳۴ هزار میلیارد تومان سال به استان خوزستان اختصاص داده شد که این پول علاوه بر بودجه جاری است که به استان تزریق می شود. همچنین حدود سه ماه پیش مطالبه ای که در خصوص عوارض آلایندگی طی سنوات مختلف، استان خوزستان از شرکت های آلاینده در خوزستان طلب داشت و وزیر نفت در دولت گذشته با تزریق این پول به استان خوزستان مخالف بود، با دستور دولت فعلی مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی برای توسعه و عمران شهرهای خوزستان داده شد که این پول بین شهرداری ها و دهداری ها تقسیم شد و ۴۰ درصد از آن نیز صرف پرداخت مطالبات کارگران شهرداری شد که برخی از آن ها ۶ تا ۱۲ ماه حقوق دریافت نکرده بودند. ۶۰ درصد از این پول برای توسعه زیرساخت های شهری اختصاص داده شد و از دو هفته گذشته ابلاغ کردیم که در شهرهای مختلف اقدامات لازم انجام شود تا تحولات اساسی را در شهرها شاهد باشیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: دشمنان طراحی کرده بودند که جلوی توسعه و آبادانی ایران را بگیرند و قصدشان این است ایران را به وضعیتی شبیه به افغانستان، سوریه و … تبدیل کنند. دشمنان ما هیچ گاه خیرخواه ملت ایران نبودند و هر جا که توانسته اند به ما ضربه زده اند. ۱۰ سال ایران را تحریم کردند و در واقع همین ملت را تحریم کردند تا حتی نتوانیم دارو وارد کنیم. البته این تحریم ها دور زده شده و تحریم بی اثر شده است. به همین دلیل دشمن وارد جنگی شد که از طریق تخریب شهرهای ایران به کشور ضربه بزند و کاری را که با تحریم نتوانست انجام دهد با چنین اقدامات انجام دهد. البته مردم و جوانان ما مطالباتی دارند که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد اما دشمن در بستر همین مطالبات می خواهد سوءاستفاده کند و قصد آن ها ضربه زدن به نظام و ملت ایران است که خوشبختانه با هوشیاری ملت این طرح نیز خنثی شد و دیدیم تیم ملی فوتبال ایران به محض اینکه به خودش آمد و پشتیبانی ملت ایران را دید و خود را از قیدو بند رسانه های بیگانه که برای آن ها ایجاد کرده بود رها کرد، یک حماسه بزرگ را در بازی با ولز رقم زد و باعث خوشحالی مردم ایران شد.

وی در پایان نیز گفت: حضور شما بسیجیان عزیز در صحنه، همان پیروزی را که در دفاع مقدس رقم زد برای کشور ما به ارمغان آورده و خواهد آورد. بسیجیان کارهای بزرگی انجام داده اند و ان شاءالله همه دست به دست هم خواهیم داد و کشور ایران را آبادتر از قبل خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است