کد خبر : 212344
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۴ - 13:14
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

وزارت علوم: جو دانشگاه‌های کشور آرام است

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: امسال با توجه به شرایطی که جامعه داشت، برخی از اعتراضات به اغتشاش تبدیل شد اما در حال حاضر جو دانشگاه های کشور، جوی آرام است.

وزارت علوم: جو دانشگاه‌های کشور آرام است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ هاشم داداش‌پور صبح جمعه ۴ آذرماه در حاشیه بازدید از پروژه‌های دانشگاه ملایر، با اشاره به گذشت حدود دو دهه از عمر دانشگاه ملایر، گفت: اگر دانشگاهی بخواهد به رشد و بالندگی برسد پروسه زمانی بیشتری را طی خواهد کرد اما دانشگاه ملایر نسبت به دانشگاه های هم سن خودش، موفقیت های بزرگی داشته است.

به نوشته ایسنا، وی رشد فزآینده دانشگاه ملایر را اتفاق مبارکی برای این مرکز علمی برشمرد و اظهار کرد: دانشگاه ملایر در حوزه‌های مختلف سرآمد است.

وی ادامه داد: دانشگاه های معتبر دنیا، تقریباً دانشگاه هایی با قدمت طولانی هستند؛ ۱۰ دانشگاه برتر کشور نیز جزء مسن ترین دانشگاه های کشور بوده و این نشان می دهد سن دانشگاه با مطلوبیت آن متناسب است.

داداش‌پور با تاکید بر اینکه دانشگاه ملایر از سن خودش بزرگتر نشان می دهد و روند خوبی را طی می کند، گفت: اغلب مراکز دانشگاهی کشور به علت روند کاهش جمعیت، با کاهش تعداد دانشجویان در چند سال اخیر مواجه بودند اما دانشگاه ملایر اینگونه نیست و این نشان می‌دهد دانشگاه توانسته خودش را تثبیت کند.

معاون وزیر علوم موفقیت ها و رشد دانشگاه ملایر را حاصل تلاش مدیرانی دانست که بی وقفه برای این مرکز تلاش کردند و افزود: امروز این تلاش ها به ثمر نشسته است و این دانشگاه از نظر جمعیتی کمبودی ندارد بلکه متناسب با رشته‌های تحصیلی دانشجو دارد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تکمیل زمین ساحلی دانشگاه، مطرح کرد: دانشگاه ملایر دارای امکانات ورزشی خوبی است و ما هم کمک می کنیم در حوزه امکانات ورزشی اعتبار خوبی برای این حوزه درنظر گرفته شود.

وی در بخش دیگری جو دانشگاه های کشور را جوی آرام دانست و گفت: مسلما دانشجو قشری پر انرژی است و طی سال های متمادی دانشجویانی داشتیم که با توجه به نیازهای جامعه به برخی امور معترض بودند.

وزیر علوم تصریح کرد: امسال با توجه به شرایطی که جامعه داشت، برخی از اعتراضات به اغتشاش تبدیل شد اما در حال حاضر جو دانشگاه های کشور، جوی آرام است.

داداش‌پور با اشاره به پیوند صنعت و دانشگاه گفت: روند ما روند ثابتی نبوده اما خوشبختانه با توجه به اینکه صنایع ما به سمت درون زایی بیشتر حرکت می کند و در طی زمان از برون زایی به سمت درون زایی رفته است، در این زمینه موفقیت های خوبی داشتیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: دانشگاه های کشور طی سال های اخیر پاسخگوی خوبی در این حوزه بودند و هر چقدر صنعت به سمت دانشگاه روی کرده، دانشگاه پاسخ متناسب را داده و این روند در حال طی شدن است و روند قراردهای صنعت و دانشگاه نیز همین را نشان می دهد.

داداش‌پور ایجاد رشته‌های جدید را متناسب با نیاز جامعه دانست و تصریح کرد: روند رشد صنعت در دنیا نشان می‌دهد که تکنولوژی‌ها سه دوره بالندگی، کاهندگی و پایانی دارند و این در مورد رشته های دانشگاهی نیز مصداق دارد.

وی ادامه داد: ما در دنیا رشته هایی از جمله رشته های علوم شناختی را تجربه می کنیم که اصلا وجود خارجی ندارد و این نشان می دهد که دنیا هر چه بیشتر به سمت پیچیدگی حرکت می‌کند پاسخ به آن هم نیازمند به رشته ها و علمی است که باید پاسخگوی این نیاز باشد.

داداش‌پور با تاکید بر اینکه وزارت علوم باید با نیاز روز جهانی، ملی و محلی پیش برود و نیازهای جامعه را برطرف کند، افزود: در ملایر نیز دانشگاه باید به نیازهای محلی پاسخ دهد که ایجاد مرکز تحقیقات مبلمان منبت و مرکز تحقیقات انگور نمونه هایی از پاسخگویی به نیازهای محلی است

وزیر علوم با بیان اینکه وزارت علوم باید در هر سه سطح، پاسخگوی نیازها باشد و در مرزهای جهانی نیز از مرزهای دانش عقب نماند، گفت: خوشبختانه امروز به مرحله ای رسیدیم که در بسیاری از رشته ها حرفی برای گفتن داریم و در مرز دانش و همتا با کشورهای دنیا حرکت می‌کنیم.

وی در بخش دیگری به ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو و نماد استکبارستیزی اشاره و خاطرنشان کرد: در این روز تعدادی از دانشجویان در مقابله با استکبار به شهادت رسیدند و برای گرامیداشت این روز، برنامه های خوبی در سطح دانشگاهای کشور داریم.

اخبار مرتبط:
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها را از اقدامات دولت نامیده است.

آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات
آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات

آتش سوزی در پایانه شرق تهران ۶ کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است