کد خبر : 212036
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - 14:45
دسته‌بندی : سیاسی، پیشنهاد سردبیر
چاپ

سلیمی نمین: سلبریتی ها انسان‌های متفکری نیستند

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: اگر مطالبی هم از جانب سلبریتی ها مطرح شد نباید احساس کنیم که اینها نیروهای متفکر هستند و از روی حساب و کتاب حرف می زنند؛ این ها قشر احساسی هستند و نباید خیلی با این قشر خودمان را مشغول کنیم.

سلیمی نمین: سلبریتی ها انسان‌های متفکری نیستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: اگر مطالبی هم از جانب سلبریتی ها مطرح شد نباید احساس کنیم که اینها نیروهای متفکر هستند و از روی حساب و کتاب حرف می زنند؛ این ها قشر احساسی هستند و نباید خیلی با این قشر خودمان را مشغول کنیم.

به گزارش فارس، بخش هایی از گفت و گوی سلیمی نمین را در ادامه می خوانید:

*ما نباید با سلبریتی ها که یک قشر پر مصرفی هستند و هزینه هایشان زیاد است و به دنبال این هستند که امکاناتی را برای خودش به دست بیاورند درگیر شویم. این قشر غالباً می خواهد برخورداری داشته باشد و ما نباید خودمان را در مقابل این قشر قرار دهیم در حالی که می توان به راحتی با آن ها تعاملاتی داشت.

*اینکه برخی می گویند این ها دستمزدهای میلیاردی از برنامه هایشان می گیرند و خانه هایشان چندین میلیارد است معتقدم با این تقابل ها ما خط خودمان را تنازل داده ایم. این قشر، قشری است که امکانات مرفهی دارد و از دادن مالیات فرار می کند و در هنگام عقد قرارداد به دنبال این است که مالیات پرداخت نکند.

*ما نباید به گونه ای عمل کنیم که با این قشر در تقابل قرار بگیریم. این قشر قشر خاصی است و نباید در این زمینه برخوردهای سطحی داشته باشیم که بعضاً در رسانه ها دیده ام که زندگی های اینها و زندگی های پر مصرف آن ها بیان می شود که خیلی خوب نیست، ما نباید در این بازی قرار بگیریم.

*اگر مطالبی هم از جانب سلبریتی ها مطرح شد نباید احساس کنیم که اینها نیروهای متفکر هستند و از روی حساب و کتاب حرف می زنند؛ این ها قشر احساسی هستند و نباید خیلی با این قشر خودمان را مشغول کنیم.

*هم صنف های رسانه‌ سلبریتی‌ها می توانند آن ها را متوجه اطلاعات غلط شان کنند نه اینکه ما بخواهیم تقابلی با آن ها ایجاد کنیم. این ها دارای اطلاعات سیاسی و بینش سیاسی نیستند و از سوی دیگر عنصر فکری هم نیستند که بخواهیم آن ها را جدی بگیریم.

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است