کد خبر : 211138
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۷ - 14:57
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

امام جمعه اهواز: آزمایش اساسی زمانی است که دشمن به شما فشار می‌آورد/امروز انقلابی بودن، راه با تقوی شدن است‌

خطیب الله نماز جمعه اهواز با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه امروز امت اسلام هوشیاری و تحلیل درست است، گفت:‌ آزمایش خداوند این است که در مقابل کید و حمله دشمن صبر کنید و محکم بایستید.

امام جمعه اهواز: آزمایش اساسی زمانی است که دشمن به شما فشار می‌آورد/امروز انقلابی بودن، راه با تقوی شدن است‌

به گزارش سایت خبری مدارا؛حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، خطیب نماز جمعه اهواز امروز، ۲۷ آبان در جمع نمازگزاران اهواز ضمن تسلیت شهادت گروهی از مردم و مدافعان امنیت در روزهای اخیر در کشور گفت: خدای سبحان، راه‌های رسیدن به سعادت را پیش روی انسان قرار می‌دهد که اگر می‌خواهد شاکر یا کافر باشد، انتخاب با او است. این یک سنت بدون تغییر است.

به نوشته ایسنا، وی اظهار کرد: سراسر قرآن مملو از آیاتی است که راه تقوی را به انسان نشان می‌دهد. تقوی یک عنوان کلی به معنی دوری از گناه و بندگی خدا است. تقوی مصادیق و مراتب متفاوتی دارد. خداوند در قرآن کریم به معرفی مومنینی می‌پردازد که در حد اعلی تقوی هستند. هدف از نقل قصه پیامبران الهی در قرآن این است که مانند آنها باشیم. قرآن کتاب تاریخ یا قصه نیست، بلکه کتاب فلسفه تاریخ است. هدف از نقل این قصه‌ها، نشان دادن راه تقوی است‌.
حاجتی با اشاره به آیه «وَکَأَیِّن مِّن نَّبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ» (آل‌عمران، ١۴۶) بیان کرد: طبق بیان این آیه همین که پیامبران قیام می‌کنند، دو جبهه مقام هم صف می‌کشند، جبهه حقانیت و جبهه کفر. این سنت تاریخی است. در طول تاریخ چنین است. هر جا پیامبر و جانشینان پیامبر قیام کرده باشند در مقابل آنها صف آرایی شد

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان این که خداوند در این آیه به توصیف خاکریز پیامبران می‌پردازد، افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید وقتی پیامبری قیام می‌کند علی رغم سختی‌ها عده‌ای افراد خدایی در کنار او می‌ایستند و همراه پیامبر می‌جنگند. خداوند ویژگی‌های این افراد را توضیح می‌دهد. اولین صفت مردان و زنانی که خط پیامبران را انتخاب می‌کنند این است وقتی دچار دشواری و مصیبت می‌شوند، سست نمی‌شوند و ضعف به خود راه نمی‌دهند.

حاجتی ادامه داد: خداوند در توصیف گروه‌های جبهه حق می‌فرماید آنها کسانی هستند که در مقابل دشمن احساس ضعف و سستی نمی‌کنند. قوی‌تر می‌شوند. هر چه دشمن با ننگ و فریب به میدان می‌آید حضورشان قوی‌تر می‌شود و در بشارت می‌دهد که خداوند انسان‌های صابر را دوست دارد. به عبارتی مهم‌ترین آزمایش خداوند در گوشه مساجد و حج و سجده‌های طولانی نیست؛ گرچه اینها در جای خود لازم هستند. آزمایش خداوند این است که در مقابل کید و حمله دشمن صبر کنید و محکم بایستید. حاصل این مکتب، انسان با تقوی است.

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان این که آزمایش اساسی زمانی است که دشمن به شما فشار می‌آورد، ادامه داد: ثمره نمازهای روزانه و اول وقت و آن عبادت‌ها این است که کنار پیامبر باقی می‌مانند. به فرموده رهبر انقلاب، علاج دشمنی آمریکا یک چیز بیشتر نیست و آن ایستادگی و استقامت است بعد فرمودند این راه سختی‌هایی دارد که خدا به آنها اجر می‌دهد.

وی بیان اینکه حضور شما در هر مناسک انقلابی، به عنوان عمل صالح برای شما نوشته می‌شود، اظهار کرد: باید بدانیم در چه راهی هستیم. این راه تربیون است. امروز انقلابی بودن، راه با تقوی شدن است‌.

حاجتی در خطبه دوم‌ نماز گفت: حادثه غم انگیز تروریستی ایذه را تسلیت عرض می‌کنم‌. دشمن فریب کار با ننگ و رنگ تعدادی از هم وطنان ما را در شهرستان ایذه به نحو سبعانه و با درنده‌خویی به شهادت رساند. حادثه ایذه یک حادثه تنها نیست، گرچه برای ما بسیار تلخ است، اما در عرض حوادثی بود که در اصفهان و مشهد و سنندج با درنده خویی اتفاق افتاد.‌ به فرموده رهبر انقلاب، پشت سر این حوادث آمریکا و اسرائیل هستند.

خطیب نماز جمعه اهواز تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه ما که مهم‌تر از قرار گرفتن در سنگر دفاع و اسلحه به دست گرفتن نیروهای انتطامی و حتی مهم‌تر از وظایف نیروهای امنیتی است، هوشیاری و تحلیل درست.

اخبار مرتبط:
محمد مهاجری: آقای رئیسی۳۴ ماه از عمر دولت شما گذشته؛ انشاء خواندن مال روزهای تبلیغات بود
محمد مهاجری: آقای رئیسی۳۴ ماه از عمر دولت شما گذشته؛ انشاء خواندن مال روزهای تبلیغات بود

محمد مهاجری فعال اصولگرا به اظهارات روز گذشته رئیسی در جمع استانداران واکنش نشان داد.

ضرغامی: دولت و حاکمیت باید مردم را شاد کنند / بچه‌ای که شعر حافظ می‌خواند را باید روی سرمان بگذاریم
ضرغامی: دولت و حاکمیت باید مردم را شاد کنند / بچه‌ای که شعر حافظ می‌خواند را باید روی سرمان بگذاریم

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ۲ سال است که شعار من این شده که «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» و اصلا مردم به این چیزها کاری ندارند، گفت: آن چیزی که مردم نیاز دارند شادی است و تمام تلاش دولت و حاکمیت باید این باشد که مردم را شاد کنند.

پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف
پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف

هنوز دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار نشده اما سطح تنش‌ها بین برخی جریانات اصولگرا و قالیبافی‌ها درباره ریاست بالا گرفته است و صحبت از اتهامات جدید در میان است.کامران غضنفری که جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است در یادداشتی که اخیرا منتشر کرده، مدعی دادن وعده‌هایی از جنس وام و خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است