کد خبر : 210951
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - 22:16
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

واکنش نماینده ایران به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام

سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، در خصوص تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام اظهار کرد: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست امروز خود تحت فشار شدید سیاسی کشورهای آمریکا، انگلیسی، فرانسه و آلمان قطعنامه ای علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان به تصویب رساند.

واکنش نماینده ایران به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محسن نذیری اصل ضمن بیان ابن مطلب، افزود: در جریان بررسی این موضوع، حامیان پیش نویس قطعنامه اطلاعات ساختگی و ادعاهای بی اساسی برای توجیه رویکرد غیرسازنده خود به شورای حکام ارائه کرده و کوشیدند این نشست را به ابزاری برای پیگیری اهداف کوته بینانه سیاسی خود و فراتر از چارچوب وظایف و اختیارات آژانس تبدیل نمایند.

به نوشته ایسنا، نماینده کشورمان در ادامه ضمن اشاره به اینکه این دسته از کشورها طی هفته های گذشته از هیچ تلاشی برای زیر سوال بردن تعامل مستمر ایران با آژانس و ایجاد تردید در مورد چشم انداز دستیابی به توافق در خصوص لغو تحریم های ظالمانه علیه کشورمان و احیای برجام، دریغ نکرده اند، تأکید کرد: قویا معتقدیم این قطعنامه هیچ نتیجه ای برای بانیان آن به ویژه در زمینه ترمیم وجهه مخدوش شده آنها به عنوان ناقضان اصلی برجام و زمینه سازی برای توجیه تحریم های یکجانبه بیشتر علیه ملت ایران، نخواهد داشت.

نماینده کشورمان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تصویب قطعنامه غیر اجماعی ارائه شده از سوی سه کشور اروپایی و آمریکا در نشست امروز شورای حکام  را به عنوان اقدامی سیاسی، غیرسازنده و نادرست بشدت محکوم و آن را غیر قابل قبول و مردود می داند، عنوان داشت: این قطعنامه از ایران می خواهد که با آژانس تعامل و همکاری داشته باشد. وی افزود: با توجه به تداوم همکاری های گسترده ایران با آژانس، دعوت از ایران برای همکاری با آژانس، آن هم با استفاده ابزاری از شورای حکام و اعمال فشار از طریق تصویب یک قطعنامه، غیرموجه و بی معنی است.

نذیری در ادامه ضمن اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون با حسن نیت کامل جهت برطرف کردن برخی ابهامات در خصوص مسائل باقیمانده پادمانی با آژانس همکاری و تعامل سازنده داشته است، افزود: انتظار ما از آژانس این است که با رویکردی مستقل، بی طرفانه و حرفه ای، بدون تاثیرپذیری از اهداف سیاسی برخی کشورها جهت برطرف کردن این ابهامات پادمانی که به اذعان خود آژانس هیچوجه نگرانی عدم اشاعه ای نیز ندارند، تلاش نماید. برخی از این ابهامات مربوط به موضوعات گذشته میان ایران و آژانس است که در سال ۲۰۱۵ برای همیشه توسط شورای حکام بسته شده اند.

نماینده کشورمان ضمن خاطرنشان نمودن اینکه در حال حاضر برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان از شفاف ترین برنامه ها در میان کشورهای عضو آژانس است، اظهار داشت: اهداف سیاسی بانیان این قطعنامه ضد ایرانی محقق نخواهد شد، اما تصویب آن می تواند بر روند همکاری و تعاملات سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس اثرگذار باشد.

نذیری در پایان با تأکید بر اینکه اجرای بدون وقفه پادمان و فعالیت های گسترده راستی آزمایی آژانس در ایران طی دو دهه اخیر تنها در پرتو همکاری و حسن نیت ایران امکان پذیر بوده است، اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی به اصل وفای به عهد در اجرای تعهدات بین المللی خود، در دفاع از منافع و حقوق کشور و مقابله با فشارها و زیاده خواهی های آمریکا و کشورهای غربی مصمم و پایدار خواهد بود.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است