کد خبر : 210864
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - 11:38
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

یامین پور: اتفاقات اخیر کشور انقلاب درون زا و جنبش تلقی نمی‌شوند بلکه اتفاقاتی ساخته دست رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است که معترضان متوجه منشا آن نیستند

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: اتفاقات اخیر کشور نه یک انقلاب درون زا و نه یک جنبش تلقی می‌شوند بلکه اتفاقاتی ساخته دست رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است که معترضان متوجه منشا آن نیستند.

یامین پور: اتفاقات اخیر کشور انقلاب درون زا و جنبش تلقی نمی‌شوند بلکه اتفاقاتی ساخته دست رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است که معترضان متوجه منشا آن نیستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و دبیر شورای عالی جوانان کشور امروز در نشست دانشجویی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اظهار کرد: تا قبل از ظهور رسانه‌ها قدرت و نفوذ لشکری برقرار بود و بخش عمده‌ای از این قدرت به توان و ثروت در دسترس بستگی داشت اما در دنیای امروز این قدرت با اقناع‌سازی، گفتمان و توجیه بدست می‌آید.

وی افزود: حکومت و حکمرانی در معنا و مفهوم جدیدی شکل پیدا کرده و جهان امروز به واسطه گونه جدید رسانه‌ای به ویژه در دهه اخیر با حاکمیت در تعارض است.

معاون جوان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در یکی دو دهه اخیر با درگیری میان حکومت‌های ملی و جامعه شبکه جهانی مواجه هستیم، گفت: جامعه شبکه جهانی خواستار یک شهروند مطیع و دور از اغتشاش است.

وی با اشاره به اینکه فیلتر اصلی پلتفرم‌ها بدست جامعه شبکه جهانی است، ادامه داد: کره جنوبی با قطع سراسری ارتباط اینترنتی رابطه میان شهروندان و این شبکه را از بین برده و کشور‌هایی همچون چین و روسیه بر اساس سیاست خاص خود با این موضوع برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: در کشور ما موضع روشنی برای رفتار با جامعه شبکه جهانی وجود ندارد و با کجدار و مریض در حال حرکت در این مسیر است.

وحید یامین پور تصریح کرد: در ابتدای پیدایش رسانه‌ها در نحوه برخورد با آن‌ها ساده‌نگری شد به همین دلیل در عصر شبکه‌های اجتماعی شاهد بدبینانه‌ترین تئوری‌ها هستیم.

وی با اشاره به این موضوع که در کشور ما با پدیده هایپر رئالیتی مواجه شدیم، بیان کرد: نه تنها در کشور ما بلکه در تمام جهان حدود ۱۵ سال است که هیچ پدیده تحولی دورن‌زایی رخ نداده و آنچه که هست مخلوق رسانه‌هاست.

یامین‌پور عنوان کرد: اتفاقات اخیر کشور نه یک انقلاب درون زا و نه یک جنبش تلقی می‌شوند بلکه اتفاقاتی ساخته دست رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است که معترضان متوجه منشا آن نیستند.

وی اضافه کرد: صحنه سازی گسترده رسانه‌ای برای خلق شبه انقلاب، شبه جنبش و یا جنگ در ایران حاکم است و برخی ناخواسته وارد این معرکه از پیش برنامه ریزی شده می‌شوند.

دبیر شورای عالی جوانان کشور گفت: طبق بررسی‌های انجام شده نوجوانان حاضر در اتفاقات اخیر در جهانی زندگی می‌کنند که نسبت آن به جهان واقعی ۲۰ درصد و ۸۰ درصد دیگرش در شبکه‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: گرچه مایه تاسف است اما در واقع حکمرانی ملی در جامعه شبکه جهانی شکست خورده و نتوانسته روایت خود را ترویج دهد.

وحید یامین پور اظهار کرد: خیلی مواقع گفت‌وگویی صورت نمی‌گیرد به همین دلیل فرزندان ما حتی تصوری از واقعیت ندارند و چیزی را که ما صدقش ایمان داریم او کذبش را باور دارد.

وی افزود: اکنون در دو جهان حرکت می‌کنیم زیرا شبکه‌های جهانی، دنیا را مملو از سوء واقعیت‌ها می‌کنند. برای مثال برخلاف واقعیت شبکه‌های اجتماعی فریاد می‌زنند در ایران انقلاب شده و همین امر باعث می‌شود فرد به صورت واقعی در فیلمی که رسانه‌ها خلق کرده‌اند، بازی کند.

یامین پور تصریح کرد: افراد فعال در رسانه‌های جریان اصلی آموزش می‌بینند و با گمانه‌های تحقق یابنده، نوجوانان را فریب می‌دهند.

وی اضافه کرد: گرچه در حوزه نظامی، اقتصادی در سطح بین الملل حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و تاثیر ویژه‌ای داریم اما باید قبول کرد در مواجه با شبکه جهانی عملکرد ضعیفی داشتیم.

یامین پور تصریح کرد: تازمانی که اراده‌ نکنیم در همین وضعیت خواهیم ماند چرا که این چالش جزو ذات جهان جدید است و همواره وجود دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: کاربران باید بدانند موضوع چیست و جریان به چه سمت و سوی در حال حرکت است تا قربانی تحولات رسانه‌ای نشوند.

وی ادامه داد: اگر نخبگان و روشنفکران متوجه ماهیت این اتفاق نباشند، آینده‌ پرچالشی در پیش خواهیم داشت.

اخبار مرتبط:
تبلیغات انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
تبلیغات انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس جدول زمان‌بندی، تبلیغات از ساعت صفر بامداد روز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و به‌مدت هفت‌روز تا ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

نماینده مجلس: با بی‌حجاب‌ها در ملاء عام برخورد می‌کنند / اما اگر فلان روحانی شاخص، تخلف می‌کند با او برخورد مومنانه می‌شود
نماینده مجلس: با بی‌حجاب‌ها در ملاء عام برخورد می‌کنند / اما اگر فلان روحانی شاخص، تخلف می‌کند با او برخورد مومنانه می‌شود

رشیدی کوچی، نماینده مجلس در توئیتی نوشت: ‏از نظر عده‌ای بی‌حجاب‌ها دین را به سخره گرفته، قانون‌کشی می‌کنند پس باید با آن‌ها قاطعانه و در ملاء عام برخورد شود. اما اگر فلان روحانی شاخص که سال‌ها مردم را به دینداری دعوت کرده، تخلف مالی سنگین کند و با دین مردم بازی کند باید برخورد مومنانه باشد! اذا فسد العالِم، فسد العالَم.

اردن پشت اسرائیل درنیامد بلکه فضایش را برای دو طرف درگیری بست
اردن پشت اسرائیل درنیامد بلکه فضایش را برای دو طرف درگیری بست

نصرت الله تاجیک، دیپلمات بازنشسته، و سفیر پیشن ایران در اردن درباره گزارش ها پیرامون حمایت اردن از اسرائیل به «انتخاب» گفت: اردن پشت اسرائیل درنیامده؛ بلکه اعلام کرده سیاست بیطرفی را اتخاذ کرده و فضایش را برای دو طرف بسته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است