کد خبر : 210677
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ - 15:18
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

امیرعبدالهیان: آمریکایی‌ها دائما به ما پیام‌هایی می‌دهند که شتاب و عجله برای برجام دارند

وزیر خارجه کشورمان گفت: به طور مستمر پیام‌های‌مان با طرف آمریکایی تبادل می‌شود آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته انجام شده است.

امیرعبدالهیان: آمریکایی‌ها دائما به ما پیام‌هایی می‌دهند که شتاب و عجله برای برجام دارند

به گزارش سایت خبری مدارا؛حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا طبق ادعای مقام‌های آمریکایی ما برای احیای مذاکرات درخواستی به آمریکا داده‌ایم، گفت:‌ آمریکایی‌ها واقعاً ریاکارانه برخورد می‌کنند ما به طور مستمر پیام‌های‌مان با طرف آمریکایی تبادل می‌شود آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته انجام شده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها از طریق برخی وزرای خارجه به ما پیام‌هایی می‌دهند که شتاب و عجله برای برجام دارند اما خیلی ریاکارانه آقای راب مالی وقتی با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند می‌گوید برجام الان اولویت ما نیست و به تحریکاتی که می‌خواهند نسبت به کف خیابان و اغتشاشات در ایران داشته باشند، اشاره می‌کنند،  هدف آمریکایی‌ها هم کاملاً روشن است و می‌خواهند از این طریق اعمال فشار کنند تا ما از خطوط قرمز خود در مذاکرات عبور کنیم.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: برای ما آنچه که در مذاکره و درباره پیام‌ها مهم است منافع ملی مردم عزیز ما است و از این تخطی نخواهیم کرد. اما برای عبور از تحریم‌ها و برای برداشته شدن تحریم‌ها در مسیر مذاکرات با قدرت به کار خود ادامه خواهیم داد و وظیفه دستگاه دیپلماسی هم این است.

وی یادآور شد: در مورد برجام با همه ضعف و قوت‌هایی که دارد در مذاکراتی که ما در ماه‌های گذشته داشتیم توافق با همه دولت‌ها وجود داشته و در صورتی که طرف‌های دیگر به تعهدات خود برگردند و برجام برای ما خوب کار کند، از این فرصت و ظرفیت استفاده خواهیم کرد. ما برای مذاکره، مذاکره نکردیم. برای نتیجه مذاکره کردیم به آقای راب مالی و مقام‌های آمریکا توصیه می‌کنم دست از ریاکاری بردارند.

امیرعبداللهیان در باره اینکه امروز قرار است اروپا پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی پیشنهادی خود را در نشستی ارائه کند نظر شما چیست، پاسخ داد: در خصوص نشست فوق‌العاده حقوق بشر ما پیام‌های لازم را به طرف‌های اروپایی داده‌ایم با برخی وزرای خارجه اروپا از جمله آقای بوررل مسئول سیاست خارجی اروپا صحبت کردیم اگر این مسیر غیرسازنده را اروپایی‌ها متوقف نکنند با پاسخ متقابل و موثر ما مواجه خواهند شد.

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است