کد خبر : 210573
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ - 01:45
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

وجود تهدیدات بسیار در حوزه سلامت / کم‌توجهی به پدافند غیرعامل در بخش اجرایی

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل، گفت: نگاه و توجه به پدافند غیرعامل در تراز پاسخگویی به این حوزه نیست و در بسیاری از بخش‌های اجرایی کم توجهی به پدافند غیرعامل زیاد است.

وجود تهدیدات بسیار در حوزه سلامت / کم‌توجهی به پدافند غیرعامل در بخش اجرایی

دکتر امین ترابی‌پور در نخستین نشست هم اندیشی پدافند غیر عامل در عرصه سلامت با تاکید بر سامانه‌های آبرسانی که در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهارکرد: امیدوارم برگزاری چنین برنامه‌هایی خروجی خوب علمی و آموزشی داشته باشد. از هفت هشت ماه پیش در دانشکده بهداشت نهضت علمی تحت عنوان اثرگذاری کارهای علمی و پژوهشی ایجاد شده است تا متخصصان دارای تراز علمی و کارهای معتبر، بتوانند کار خود را عرضه کنند و جامعه و سازمان‌های اجرایی از این دستاوردها استفاده کنند.

وی افزود: این نهضت علمی ادامه خواهد داشت و در حوزه پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف برنامه خواهیم داشت.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این راستا از ابتدای سال تاکنون چندین همایش تخصصی با موضوعات مختلف برگزار شده است. امروز هم با توجه به اهمیت پدافندغیرعامل به این موضوع توجه شده است.

ترابی‌پور بیان کرد: در حوزه سلامت از جمله در حوزه آب، غذا و هوا تهدیدات زیادی وجود دارد که با آن‌ها زندگی می‌کنیم. پدافند غیرعامل در واقع یک دفاع غیرمسلحانه است که آمادگی پیشگیری از اتفاقات را فراهم می‌کند تا تهدیدات به نحو بهتری مدیریت شوند.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در سال ۱۳۸۲ ستاد کل نیروهای مسلح، پدافند غیرعامل را به عنوان یک ساختار معرفی کرد اما پس از گذشت این سال‌ها، نگاه و توجه به این موضوع در تراز پاسخگویی به این حوزه نیست؛ در بسیاری از بخش‌های اجرایی کم توجهی به پدافندغیرعامل زیاد است و جایگاه و اهمیت این موضوع هنوز در دستگاه‌های اجرایی و برای مدیران مشخص نیست که باید به این مساله پرداخته شود که چرا چنین موضوع مهمی، کم اهمیت است؟

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است