کد خبر : 210561
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ - 00:48
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

مانور قطع برق، تمرین پدافند غیرعامل در پایداری آبرسانی

بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: آنچه در زمینه پدافند غیرعامل سرمایه‌گذاری شود هزینه نیست بلکه موجب جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدات حوزه‌های مختلف می‌شود.

مانور قطع برق، تمرین پدافند غیرعامل در پایداری آبرسانی

علیرضا حسونی‌زاده در نخستین نشست هم اندیشی پدافند غیر عامل در عرصه سلامت با تاکید بر سامانه‌های آبرسانی که در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر بگوییم همزاد با خلقت بشر، موضوع پدافند غیرعامل به صورت سنتی وجود داشته، گزاف نیست. هر آنچه که بتواند تهدیدات را کاهش دهد یا بازدارنده باشد، در مقوله پدافند غیرعامل می‌گنجد.

وی افزود: هر اقدام غیرمسلحانه و بدون تجهیزات که بتواند عامل بازدارنده‌ای برای نفوذ دشمن باشد، جزئی از پدافند غیرعامل است؛ باید هزینه برای دشمن افزایش یابد و اثر تهدید را کاهش داد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: اگر بتوانیم بازدارندگی را تا حدی افزایش دهیم که هزینه‌های رسیدن به اهداف برای دشمن امکان‌پذیر نباشد، به اوج رعایت اصول پدافند غیرعامل رسیده‌ایم.

حسونی‌زاده با بیان اینکه بسیاری اوقات دشمن از راه دور می‌تواند آسیب‌های خود را وارد کند، عنوان کرد: دشمن وارد عقاید، فرهنگ و اراده ملی می‌شود و چنین کاری هزینه زیادی برای دشمن ندارد.

وی بیان کرد: شاید پیشرفته‌ترین کشور در حوزه پدافند غیرعامل سوئیس باشد؛ کشوری که برای مردم خود پناهگاه و سازه‌های چند منظوره احداث کرده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: در جنوب و شمال ایران حوزه‌های استراتژیکی از جمله خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر وجود دارد. کشوری که تهدیدات زیادی در جنوب، شرق، شمال و غرب آن وجود دارد نباید به سمت پدافند غیرعامل حرکت می‌کرد؟

حسونی‌زاده گفت: با توجه به وجود چنین مراکز حیاتی در ایران، در سال ۱۳۸۲ ذیل ستاد نیروهای مسلح سازمان پدافند غیرعامل ایجاد شد و هفته‌ای در این خصوص در نظر گرفته شده است و برنامه‌هایی در این زمینه اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب در این زمینه، مانور قطع برق است؛ با توجه به اینکه پایداری تامین آب شرب یکی از رسالت‌های این شرکت است، همه ساله در این هفته این مانور برگزار می‌شود و به مدت یک ساعت به صورت یکپارچه در مراکز حیاتی و حساس، از مولدهای برق اضطراری استفاده می‌شود. در زمینه کیفی نیز مانورهایی برگزار می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: پدافند غیرعامل یکی از مهم‌ترین موضوعات در همه زمان‌ها است بنابراین آنچه در زمینه پدافند غیرعامل سرمایه‌گذاری شود هزینه نیست بلکه موجب جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدات حوزه‌های مختلف می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است