کد خبر : 210556
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ - 23:52
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

واکنش خبرگزاری نزدیک به سپاه به انتشار فایل صوتی بی بی سی درباره تجمعات

بی‌بی‌سی با انتشار یک فایل صوتی که مدعی است سخنان یکی از معاونان وزارت اطلاعات است افشا می‌کند که هدف دشمنان سوریه‌سازی ایران بوده و داعش برنامه‌هایی برای انفجار در سایر نقاط کشور داشته است.

واکنش خبرگزاری نزدیک به سپاه به انتشار فایل صوتی بی بی سی درباره تجمعات

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خبرگزاری تسنیم نوشت: پس از افشای فایل صوتی رعنا رحیم پور خبرنگار بی بی سی درباره پشت پرده رسانه های آشوب طلب، این شبکه انگلیسی شب گذشته در اقدامی که به نظر می رسد واکنش به همین ماجرای رعنا رحیم پور است، مدعی شد به یک فایل صوتی دسترسی پیدا کرده که مربوط به یک مقام امنیتی است!

علیرغم اینکه فایل صوتی رعنا رحیم پور رسماً توسط خود او تایید شد، اما فایل صوتی بی بی سی در حد یک ادعا و تایید نشده است و احتمال جعلی بودن آن بسیار بالاست، اما مهمتر اینکه این رسانه انگلیسی برای پاتک به فایل صوتی خبرنگارش، آنقدر سرگردان و عجولانه عمل کرده که فایل منتشر شده عملاً علیه ادعاهای آشوب طلبان و رسانه های آشوبگر مانند بی بی سی است!

این فایل یک ساعته که ادعا می‌شود صحبت‌های یکی از معاونان وزارت اطلاعات است، تحلیل‌های بعضاً جالبی درباره اغتشاشات اخیر به ما می‌دهد.

سخنران این فایل صوتی که بی‌بی‌سی آن را منتشر کرده و البته نمی‌توان صحت آن را تأیید کرد، به آموزش دیده بودن دو خبرنگار بازداشتی(الهه محمدی و نیلوفر حامدی) اشاره می‌کند که در بیمارستان محل بستری مهسا امینی آمدند و آموزش‌دیده بودند و با طراحی، این موج را ایجاد کردند.

این شخص وضعیت پیش آمده در کشور را وضعیت اغتشاش دانسته و نه بحران و توضیح می‌دهد که ساختارها هیچگاه اجازه تبدیل اغتشاش به بحران را نمی‌دهد.

این فرد که ادعا می‌شود مقام امنیتی کشور است می‌گوید کل محتوای تولید شده برای مهسا امینی در روزهای ابتدایی در فضای مجازی ۹۲ میلیون محتوا بود اما کل جمعیتی که این محتوا را تولید کرد ۳۵۰ هزار نفر بودند؛ وقتی این محتوا به ۲۰۲ میلیون محتوا رسید، ۴۷۰ هزار نفر تولیدکننده آن بودند  که ۷۰ درصد از خارج کشور هدایت می‌شد.

وی این اغتشاش را تلاقی حداکثری تمام آسیب‌های اجتماعی و ائتلاف با دشمنان خارجی می‌داند که اردوگاه عجیبی علیه ایران شکل گرفت؛ وی توضیح می‌دهد که در تحلیل‌ها امنیتی، براساس یک معادله علمی جمعیت کف خیابان را ضرب در ۲۵ درصد می‌کنند که در این صورت نهایت ۸۵ هزار نفر در بهترین حالت کف خیابان آمدند که نیمِ نیمِ نیم درصد کل جامعه(یک دهم درصد) از ۵۰ میلیونی که توان اعتراض دارند بود و به یک ششم جمعیت حاضر در خیابان در سال ۹۸ هم نمی‌رسد اما این فتنه اخیر، تعمیم‌یافتگی بیشتری در اذهان مردم داشت.

این شخص که بی‌بی‌سی آن را مقام اطلاعاتی می‌داند، در بخشی از سخنرانی خود به خطر سوریه سازی ایران اشاره می‌کند و می‌گوید:  آمریکا در منطقه در دوران ترامپ به این هشدار هانتینگتون درباره بلامنازع شدن قدرت ایران در منطقه رسید و با انتقال داعش به شرق ایران و تشکیل داعش خراسان و چشم بستن طالبان بر فعالیت داعش، خواستند ایران را درگیر کنند اما ایران، چین و روسیه موضع معتدلی درمورد طالبان گرفتند و به‌رغم اختلافات مبنایی با طالبان، با آنها درگیر نشدیم و هماهنگی سه کشور موجب شد تا سیاست آمریکا محقق نشود.

این فرد ابراز عقیده می‌کند که آمریکا از اپوزیسیون در تبعید ایران ناامید است و این جنبش‌ها سر ندارد و بی‌اعتمادی عجیبی بین اپوزیسیون درباره ارتباط هرکدام از آنها با دستگاه اطلاعاتی داخل ایران وجود دارد.

این شخص جنس اغتشاشات را نه سیاسی بلکه از جنس نفرت، خشونت و آنارشی می‌داند که بعد از منفجر شدن کپسول هیجانات، آرام فرود می‌آمد اما بازگشایی دانشگاه‌ها در روز شنبه به از سرگیری تجمعات کمک کرد.

در این فایل صوتی به حادثه شاهچراغ نیز اشاره می‌شود؛ اینکه داعشی‌ها در شیراز ۲۴ کیلو تی‌ان‌تی قرار بود منفجر شود و یا در وسط تهران قرار بود وسط اغتشاشات کپسول منفجر کنند که خنثی شد. همچنین در زاهدان قرار بود جنگ شیعه و سنی راه بیفتد که این فتنه هم خنثی شد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است