کد خبر : 210142
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۲ - 18:07
دسته‌بندی : سیاسی، پیشنهاد سردبیر
چاپ

تسنیم: رعنا رحیم پور ممکن است به سرنوشت جمال خاشقچی

دامنه اتفاقات افشای فایل صوتی رعنا رحیم پور خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی بعد از یک هفته همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین واکنش‌ها، شبکه bbc بعد از چند روز سکوت شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد آزار کارکنانش را از هرجایی که باشد تحمل نخواهد کرد.

تسنیم: رعنا رحیم پور ممکن است به سرنوشت جمال خاشقچی

تسنیم نوشت: این بیانیه بعد از آن بود که ایران اینترنشنال در گزارشی به بی بی‌سی و خبرنگار‌ان آن تاخت و آنها را تلویحاً عمال نظام معرفی کرد و حتی از لفظ آیت‌الله BBC استفاده کرد!

فایل صوتی مکالمه تلفنی خانم رحیم‌پور با مادرش افشای برنامه شبکه ایران اینترنشنال برای تجزیه ایران و همچنین دستورکار این شبکه برای گفت‌وگو با رهبران احزاب و گروهک‌های جدایی‌طلب بود.  این مجری شبکه بی‌بی‌سی روز گذشته با انتشار متنی اعلام کرد ایران را در خود کشته است و صفحه اینستاگرام و توئیتر خود را پاک کرد.

فایل افشا شده از رعنا رحیم‌پور علیه ایران اینترنشنال ممکن است وی را در معرض هر نوع خطر احتمالی از سوی حامیان مالی این شبکه سعودی قرار دهد و یادآور سرنوشت جمال خاشقچی است که در اکتبر ۲۰۱۸ است در کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید و مشخص شد به دستور بن‌‌سلمان با اره تکه تکه و در اسید حل شده است!

بعد از انتشار خبر قتل خاشقچی، سعید کمالی دهقان خبرنگار ایرانی شاغل در روزنامه گاردین افشا کرد جمال خاشقچی به وی گفته است که بن‌سلمان از طریق مشاوران نزدیکش بودجه اینترنشنال را تأمین کرده است. کمالی  دهقان پیش از قتل خاشقچی در دو گزارش در گاردین نوشته بود تامین مالی تلویزیون ایران اینترنشنال از سوی دربار عربستان سعودی است.

بعد از این افشاگری، وی در معرض تهدید جانی قرار گرفت، گاردین نوشتن درباره ایران را برای وی ممنوع کرد و در هیچ شبکه اجتماعی حضور ندارد و مدتی نیز در بیمارستان روانی بستری شد.

اتفاقی که اکنون برای رعنا رحیم‌پور رقم خورد این گزاره را در ذهن تقویت می‌کند که پشت‌پرده شبکه اینترنشنال و دستگاه اطلاعاتی سعودی، بعد از حذف وی از فضای مجازی، ممکن است او را حذف فیزیکی کنند. تجربه نشان داده این شبکه با برخی افشاگرانش صرفاً معادله ساطور و ارّه را برقرار می‌کند. لذا از این برهه به بعد اگر اتفاقی از این دست برای رحیم پور بیفتد قاعدتاً پیدا کردن متهم اصلی‌اش کار چندان ساده ای نخواهد بود. بن سلمان معروف به بن ساطور، پشتیبان مالی سعودی ها، دل خوشی از افشاگری ها ندارد!

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است