کد خبر : 209149
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - 06:51
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

ضرورت توجه به تجویز داروی “ترومبولیتیک” برای کاهش عوارض سکته مغزی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش مطلوب موارد تجویز داروی ترومبولیتیک در استان خوزستان، بر لزوم انجام اقدامات درمانی در جلوگیری از عوارض ناتوان کننده سکته‌های مغزی تاکید کرد.

ضرورت توجه به تجویز داروی “ترومبولیتیک” برای کاهش عوارض سکته مغزی

دکتر حبیب حی‌بر در همایش روز جهانی سکته مغزی که در بیمارستان اهواز برگزار شد، با تقدیر از تلاش نورولوژیست‌ها و پرسنل شاغل در بخش مغز و اعصاب به دلیل درک گلدن تایم تجویز ترومبولیتیک و فراهم‌سازی زمینه برای نجات بیمار سکته مغزی، اظهار کرد: در خوزستان نیاز است که در خصوص بیماری‌های مغز تلاش خود را چندین برابر کنیم تا به جایگاه شایسته‌ای برسیم و این جایگاه محقق نخواهد شد مگر با اراده و عزم جدی. البته نیروی محرکه این سیستم، اساتید گروه نورولوژیک و رزیدنت‌ها هستند.

وی افزود: با تلاش همکاران توانسته‌ایم در این حوزه پیشرفت‌هایی داشته باشیم البته جایگاه ما در حال حاضر مطلوب نیست اما در سرعت پیشرفت شاید جزو دانشگاه‌های اول باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مقایسه موارد استروک در شش ماهه اول و دوم ۱۴۰۰ و شش ماهه اول ۱۴۰۱ در استان خوزستان، گفت: در شش ماهه اول ۱۴۰۱ تعداد موارد استروک نسبت به این بازه زمانی در سال گذشته، کاهش داشته اما تعداد موارد تجویز داروی ترومبولیتیک در شش ماهه اول ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، افزایش خوبی داشته است. در این راستا از همکاران نورولوژیست نه تنها در دانشگاه، بلکه در سطح شهر اهواز می‌خواهیم که تجویز این دارو را مدنظر داشته باشند تا از عوارض ناتوان‌کننده سکته جلوگیری شود.

حی‌بر در پایان یادآور شد: خوزستان دومین استان در کشور است که تجویز داروی ترومبولیتیک را با هماهنگی‌های انجام‌شده به صورت تله مدیسین انجام داده است و امیدواریم مراکز بهداشتی و درمانی و به ویژه دانشگاه، در این زمینه اقدامات لازم را در نظر داشته باشند.

همچنین دکتر داوود شلیل‌احمدی رئیس مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز نیز در این همایش گفت: از سال ۹۵ درمان نوین استروک در بیمارستان گلستان آغاز شد. این درمان آن موقع نوپا بود و با تلاش‌های بسیار زیاد رزیدنت‌ها، پرسنل و اعضای هیات علمی و همکاری اورژانس و رادیولوژیست‌ها، امروز خدمات بسیار مطلوبی ارائه می‌شود.

وی افزود: تنها به این بسنده نمی‌کنیم و افق پیش رو بلندتر است. امیدواریم که در آینده از عوارض استروک و مشکلات آن رها شویم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است