کد خبر : 208804
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ - 19:34
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

امام جمعه همدان: مصوبه پخش اذان در سطح شهر بعد از ۴ جلسه هنوز اجرایی نشده است/مدیر اداره حتی نمی‌داند نمازخانه اداره خود کجاست

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه استاندار و مسئولان استانی باید اجرای مصوبات را از دستگاه‌ها مطالبه کنند، اظهار داشت: این جلسات جای تعارف نیست و باید مشکلات را حل کنیم و با صحبت انتقادی، به دنبال افزایش کارآمدی باشیم.

امام جمعه همدان: مصوبه پخش اذان در سطح شهر بعد از ۴ جلسه هنوز اجرایی نشده است/مدیر اداره حتی نمی‌داند نمازخانه اداره خود کجاست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت الاسلام حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در شورای اقامه نماز استان همدان، با بیان اینکه امروز باید به معنای واقعی کلمه توجه به حقیقت نماز را در وجود انسان‌ها و جامعه نهادینه کنیم، اظهار داشت: لازم است که تلاش کنیم تا توجه به نماز در جامعه توسعه پیدا کند، چرا که بسیاری از مشکلات امروز ریشه در عدم توجه به اقامه نماز دارد.

وی با اشاره به اینکه نه صرفا نماز خواندن که اقامه نماز منظور است، گفت: اقامه نماز، یعنی جهاد و نیاز به قیام دارد و به بیان دیگر نماز باید ظهور و بروز اجتماعی داشته باشد و در جامعه مشاهده شود.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه در عرصه اقامه نماز باید به قشر نوجوان و جوان توجه ویژه داشت، مطرح کرد: نباید در شرایط فعلی نسبت به سازمان ورزش و باشگاه‌های ورزشی غفلت شود.

وی افزود: جمعیت حدود ۸۰ هزار نفری ورزشکاران در باشگاه‌های ورزشی همدان، ظرفیت عظیمی است که باید نسبت به آن تدبیر لازم اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه گاهی از موارد تأثیر پذیری جوانان در باشگاه‌ها و در ارتباط با مربی نسبت به مدارس بیشتر است، گفت: متأسفانه آن طور که باید برنامه مناسب در عرصه اقامه نماز در سازمان ورزش وجود ندارد.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت روحانیون شاغل در ادارات، برای اقامه نماز در مدارس و مساجد استفاده کرد، یادآور شد: از دیگر مسائلی که باید نسبت به آن خصوصا در فصول سرد توجه شود، بحث گرمایش نمازخانه‌های بین راهی است که نیازمند توجه به آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با گلایه از اینکه چند جلسه پخش اذان در سطح شهر مصوب شده، اما هنوز اجرایی نشده است، خاطرنشان کرد: این جلسه چهارم است که این موضوع در حال تصویب شدن است، اما هنوز در سطح شهر صدای اذان طنین انداز نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بالغ بر صد ساعت از وقت مدیران در این جلسات گرفته شده اما شاهد اجرا شدن مصوبه آن نبوده‌ایم، البته به دنبال پیدا کردن مقصر نیستیم، اما باید بدانیم که توجه به نماز در برابر هجوم فرهنگی دشمن وظیفه ماست و در قیامت باید نسبت به آن پاسخ‌گو باشیم.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه صدای اذان باید در دارالمومنین همدان شنیده شود، یادآور شد: از عدم تحقق این موضوع و عدم توجه لازم به آن گله‌مند هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه یک مصوبه را اجرا کنیم، بسیار بهتر از آن است که ده‌ها جلسه را با مصوباتی مختلف برگزار کنیم که شاهد اجرای درست آن نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه استاندار و مسئولان استانی باید اجرای مصوبات را از دستگاه‌ها مطالبه کنند، اظهار داشت: این جلسات جای تعارف نیست و باید مشکلات را حل کنیم و با صحبت انتقادی، به دنبال افزایش کارآمدی باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه حضور مدیر در نمازخانه در اقامه نماز بسیار موثر است، گفت: متأسفانه گاهی از موارد شاهد هستیم که مدیری حتی نمی‌داند نمازخانه اداره خود کجاست.

اخبار مرتبط:
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است

زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران در مجلس گفت: متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد
قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری توماج صالحی، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد
دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد

وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است