کد خبر : 208768
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ - 18:37
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

اجرای حکم ۴ سال زندان بهاره هدایت، به دلیل اعتراض به واقعه‌ی هواپیمای اوکراینی‌

قریب به یک ماه از بازداشت بهاره هدایت فعال سیاسی و مدنی در جریان اعتراضات اخیر می‌گذرد. این فعال سیاسی و مدنی برای هفتمین بار در طول سال‌های اخیر راهی زندان شده و پیش‌تر به مدت ۷ سال پس از حوادث سال ۱۳۸۸، زندانی بود.

اجرای حکم ۴ سال زندان بهاره هدایت، به دلیل اعتراض به واقعه‌ی هواپیمای اوکراینی‌

به گزارش سایت خبری مدارا؛ در هفته گذشته بهاره هدایت برای تحمل حکم چهار سال و هشت‌ماهه‌ی زندان به بند نسوان زندان اوین منتقل شد. حکمی که به دلیل شرکت او در تجمع اعتراض به شلیک به هواپیمای اوکراینی در سال ۱۳۹۸ صادر شده است.

امیر رئیسیان وکیل هدایت در گفت‌وگویی با امتداد ضمن تایید این خبر، آخرین وضعیت موکلش را نیز تشریح کرد. به گفته‌ی او: «موکلم خانم بهاره هدایت، یازدهم مهرماه توسط ماموران امنیتی در منزل یکی از دوستانش بازداشت شد. ماموران با شکستن در وارد منزل شده و بدون اینکه حکم جلب به نام بهاره هدایت را ارائه دهند، او را بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند. موضوعی که خلاف نص صریح ماده ١٨١ ایین دادرسی کیفری است و موکلم به این موضوع اعتراض کرده است».

به گفته‌ی رئیسیان، بهاره هدایت تا چهارم آبان در بند ٢٠٩ اوین بازداشت بوده و چندین اتهام از جمله فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی و همچنین ترویج فساد و فحشا (مخالفت با حجاب اجباری) به او تفهیم شده در حالی که مصداقی برای اتهامات اخیر علیه او وجود ندارد.

رئیسیان افزود: «در حالی که هنوز برای این پرونده جدید قضایی از بهاره هدایت دفاع آخر اخذ نشده و تکلیف آن روشن نیست، خانم هدایت را برای گذراندن حکم ۴ سال و ۸ ماه زندان در پرونده‌ی قبلی‌اش به بند زنان زندان اوین منتقل کرده‌اند.»

رئیسیان درباره‌ی پرونده‌ی قضایی بهاره هدایت که منجر به صدور حکم ۴ سال و ۸ماهه برای او شده، چنین توضیح داد: «بهاره هدایت در بهمن سال ۱۳۹۸ به دلیل شرکت در مراسم یادبود برگزارشده در مقابل دانشگاه پلی‌تکنیک در اعتراض به واقعه‌ی ساقط شدن هواپیمای اوکراینی بازداشت شد و شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب خانم هدایت را به دلیل شرکت در این مراسم و همچنین توییت‌های منتشره توسط ایشان، به اتهام اجتماع تبانی علیه امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۴ سال و ۸ ماه حبس محکوم کرد. حکمی که عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شد».

بهاره هدایت یکی دیگر از افرادی است که به دلیل اعتراض به شلیک به هواپیمای اوکراینی، باید به مدت ۴ سال زندان را تحمل کند در حالی که اطلاعی از روند رسیدگی قضایی به مقصران واقعه هواپیمای اوکراینی در دست نیست.

اخبار مرتبط:
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرانه سلامت در شهر تهران با توجه به جمعیت شهر تهران در مقایسه با بسیاری از استانها در وضعیت مطلوب قرار ندارد.

عضو شورای شهر تهران: ساخت مسجد در پارک قیطریه با لجبازی علیه مردم درست نیست
عضو شورای شهر تهران: ساخت مسجد در پارک قیطریه با لجبازی علیه مردم درست نیست

تشکری‌هاشمی گفت: «هرچند اگر قرار باشد موافقین مسجد هم چنین کارزارهایی راه‌اندازی کنند، حتما تعدادشان بیش از مخالفتان خواهد شد. اما موضوع این است که وقتی با لجبازی و یک مدل رفتار تهاجمی با مردم رفتار کنیم این تبعات قابل پیش‌بینی است.

خبرگزاری نزدیک به سپاه: بی‌حجاب‌ها باید از برخی حقوق اجتماعی محروم شَوند
خبرگزاری نزدیک به سپاه: بی‌حجاب‌ها باید از برخی حقوق اجتماعی محروم شَوند

خبرگزاری فارس نوشت: درباره طرح اخیر پلیس در خصوص حجاب نوشت: تذکر رهبری در جهت ترمیم نه تعطیل طرح است پس نباید تذکر رهبری را به معنای مخالفت با کلیت طرح تفسیر کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است