کد خبر : 208721
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ - 10:09
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

استاندار کردستان: خانواده‌ها اجازه ندهند فرزندانشان با برنامه‌های دشمن همراهی کنند

استاندار کردستان با هشدار اینکه دشمن برنامه دقیقی برای ضربه به امنیت کشور به ویژه استان کردستان تهیه کرده و در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: نگرانی عمده ما امنیت پایدار مردمی است.

استاندار کردستان: خانواده‌ها اجازه ندهند فرزندانشان با برنامه‌های دشمن همراهی کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ازظهر امروز در یکصدوچهاردهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که با حضور مسئولان در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ۱۴آبان ماه روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: از زحمات فعالان این عرصه در سطح استان صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی به اغتشاشات اخیر در سطح کشور و استان اشاره کرد و گفت: در طول ۴۳سال اخیر همواره به عناوین مختلف شاهد فتنه‌گری و تحرکات دشمنان در کشور بوده‌ایم که نمونه بارز آن اتفاقات سال ۱۳۸۸ بوده اما جریانات امسال تفاوت‌هایی در سیستم برنامه‌ریزی و طراحی ضدانقلاب داشت چراکه بدخواهان با تمام عِده و عُده وارد جنگ ترکیبی شناختی و رسانه‌ای با جمهوری اسلامی شده‌اند.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه پژوهشگران، نخبگان و اساتید دانشگاهی با نگاهی علمی به بررسی و تحلیل موضوعات اخیر بپردازند، افزود: دشمن در این اتفاقات جبهه بزرگی از عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای، فعالیت‌های ضد امنیتی و پشتیبانی و تقویت تروریست‌ها را علیه ایران اسلامی تشکیل و انجام داد و همواره دنبال دروغ‌پراکنی و ناامیدی مردم بود.

وی با بیان اینکه مردم باید مراقب دروغ‌پراکنی رسانه‌های معاند باشند، تصریح کرد: اگرچه دشمنان با این تحرکات محکوم به شکست، نمی‌توانند خدشه‌ای به اقتدار نظام وارد کنند همانگونه که در طول ۴۳سال اخیر نتوانسته‌اند اما حقیقتاً نگرانی ما در استان این است که امنیت سرمایه‌گذاری خدشه‌دار شود.

زارعی‌کوشا با هشدار اینکه دشمن برنامه دقیقی برای ضربه به امنیت کشور به ویژه استان کردستان تهیه کرده و در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: نگرانی عمده ما امنیت پایدار مردمی است که بعد از سفر رهبرمعظم انقلاب در سال ۸۸ به این استان تقویت نهادینه شد، دچار خدشه و مسیر پیشرفت و توسعه استان را با چالش مواجه کند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه سرمایه‌گذاران زیادی برای سرمایه‌گذاری در سطح استان اعلام آمادگی کرده و پروژه‌های مختلفی برای جبران عقب‌ماندگی‌های کردستان در حال اجراست، تأکید کرد: انتظار می‌رود خانواده‌ها مراقب فرزندانشان باشند و اجازه ندهند عده‌‌ای محدود از روی ناآگاهی و فریب‌خوردگی با برنامه‌های دشمن همراهی کنند چراکه این روند هرچند محدود هم باعث آسیب به مردم و بدنامی استان می‌شود.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه مسئولان مربوطه با درک شناخت مسائل، دغدغه دهه هشتادی‌ها را گوش داده و آنان را جذب کنند، یادآور شد: در اتفاقات اخیر نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاه‌های امنیتی با خویشتن‌داری، برخورد پدرانه و رأفت با اغتشاشگران برخورد کردند و اجازه ندادند خدشه‌ای به امنیت مردم وارد شد اما دشمنان با وارونه جلوه دادن واقعیات و دروغ‌پراکنی و شایعه، قصد تحریک افکار عمومی و ایجاد اغتشاش و ناامنی را داشتند.

وی در بخشی پایانی سخنان خود مهم‌ترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی را برنامه و مدیریت هدفمند با تدوین برنامه کوتاه و بلند مدت متناسب با شرایط استان دانست و ضمن تأکید بر لزوم تشکیل اتاق‌های هم‌اندیشی و شورای تامین اجتماعی برای جلوگیری از گسترش آسیب‌های این حوزه افزود: برای تحقق اهداف و چشم‌اندازها از ظرفیت رسانه، بزرگان و چهره‌های شاخص فرهنگی و اجتماعی در جلسات مختلف استفاده شود.

زارعی‌کوشا با تأکید بر اینکه افزایش سواد رسانه‌ای باعث پیشگیری از بسیاری از آسیب‌ها است، ادامه داد: فقدان سواد رسانه‌ای در عصر ارتباطات که فضای مجازی را به بخشی از زندگی اجتماعی مبدل کرده، موجب آسیب‌های اجتماعی و خلاءهایی به ویژه در میان قشر جوان و نوجوان شده که باید برنامه‌هایی در این زمینه برگزار شود.

تقویت زیرساخت‌های فرهنگی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد، گفت: برنامه‌های فرهنگی در استان متناسب با وضعیت و ذائقه مخاطب اجرا می‌شود.

علی اصغر دریایی، با تبریک ۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی به همه دست‌اندرکاران و فعالان این عرصه اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون برنامه‌های فرهنگی مختلفی متناسب با وضعیت و ذائقه مخاطب در هر منطقه و شهرستان طراحی و برگزار شده و ادامه هم دارد.

وی از پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی و اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با مقتضیات زمان و مکان در سطح استان خبر داد و گفت: تنوع برنامه‌های فرهنگی در کردستان بسیار زیاد بوده و به اذعان کارشناسان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان تاکنون چنین برنامه‌هایی در این حجم برگزار و اجرا نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: تولید محتوای فرهنگی اربعین براساس زیست بوم استان کردستان از جمله کارهای فاخری بود که انجام شد، انتخاب مرز باشماق مریوان برای نخستین بار به عنوا مسیر ترددی زائران؛ علاوه بر برکات فرهنگی، تربیتی و اجتماعی، دارای برکات اقتصادی برای مردم کردستان و شهرستان را در پی داشت.

وی تصریح کرد: در همین بازه زمانی، حکمرانی مردمی در مواکب مسیر عبور زائران و عمودهای فرهنگ و هنر از جمله مهم‌ترین شعار دولت سیزدهم مبنی بر مردمی کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری را تحقق بخشید.

دریایی از فراخوان شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و مهرواره خوشنویسی زریبار برای افراد زیر بیست سال خبر داد و عنوان کرد: حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، حاج حسین یکتا روایتگر دوران هشت سال جنگ تحمیلی و حاج مهدی سلحشور از مداحان انقلابی، رزمنده و برجسته کشوری در استان از دیگر اقدامات و برنامه‌های بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۹ برنامه فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآن متنوع که معادل هر ۴۸ ساعت یک برنامه فاخر است، در سطح استان برگزار و همواره ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد، یادآور شد: از همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر انتظار می‌رود که برای کاهش آسیب‌های این حوزه برنامه و راهکار ارائه دهند تا در شورای فرهنگ عمومی طرح و پس از موافقت، پیگیری‌های لازم انجام و اجرایی شود.

اخبار مرتبط:
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است

زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران در مجلس گفت: متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد
قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری توماج صالحی، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد
دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد

وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است