کد خبر : 208156
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۲ - 09:53
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

معاون رئیسی: سوریه در سیاست خارجی دولت سیزدهم جایگاه ویژه‌ای دارد

معاون امور مجلس رئیس جمهور با تأکید بر اهتمام دولت و مجلس ایران بر تحکیم و تعمیق روزافزون روابط تهران - دمشق گفت: سیاست خارجی دولت آیت‌الله رئیسی بر توسعه و تعمیق روزافزون روابط و همکاری با کشورهای منطقه و همسایه تمرکز دارد و در این مسیر سوریه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

معاون رئیسی: سوریه در سیاست خارجی دولت سیزدهم جایگاه ویژه‌ای دارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ «سید محمد حسینی» در دیدار «هیفاء جمعه»، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و هیأت همراه، با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی و علاقه قلبی دو ملت ایران و سوریه به یکدیگر، ‌ گفت: دو ملت در روزهای سختی و دشواری در کنار هم بودند و همچنان که مرحوم حافظ اسد در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث صدام در کنار ملت ایران بود، ما نیز در مبارزه با تروریسم حامی مردم سوریه بودیم و سردار شهید سلیمانی در نجات مردم سوریه از دست تکفیری‌های جنایتکار نقش بی بدیلی داشت.

معاون رئیس جمهور با ابلاغ سلام گرم آیت‌الله رئیسی، به رابطه صمیمی و نزدیک رهبران و مسئولان دو کشور اشاره کرد و گفت: امروز دولت و مجلس با همگرایی و اشتراک نظر اهتمام ویژه ای به توسعه و تعمیق روابط دو کشور دارند و مصمم هستیم در همکاری نزدیک با سوریه همچنان که توانستیم مثلث عربی، عبری و غربی را شکست دهیم در حوزه روابط اقتصادی و تجاری نیز همکاری های سازنده و مفیدی را در راستای منافع دو ملت رقم بزنیم.

حسینی با بیان اینکه روابط و مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور در سطح مطلوبی قرار ندارد، گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی  بر ارتقای سطح روابط اقتصادی و تبادلات تجاری بین تهران و دمشق تأکید دارند و با توجه به ظرفیت‌ها و تجربیاتی که وجود دارد، به‌دنبال حضور فعال و مؤثر در روند بازسازی سوریه هستیم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سیاست خارجی دولت آیت‌الله رئیسی بر توسعه و تعمیق روزافزون روابط و همکاری با کشورهای منطقه و همسایه تمرکز دارد و در این مسیر سوریه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی حسینی در ادامه با تاکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی سوریه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حضور بیگانگان به‌ویژه آمریکایی‌ها را در خاک سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم درحالی‌که حامی اصلی آن هستند، غیر قانونی می‌داند و آن‌را به‌شدت محکوم می کند و تأکید داریم که همه کشورها باید به تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشته و از دخالت نظامی و تعرض به خاک این کشور اجتناب کنند.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به حملات نظامی رژیم صهیونیستی به قلمرو سوریه متذکر شد که  سکوت شورای امنیت سازمان ملل در مقابل این‌گونه تجاوزات آشکار تعجب برانگیز است.

«هیفاء جمعه» نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران نیز در این دیدار روابط دو کشور را صمیمی و راهبردی توصیف کرد و گفت: دو ملت ایران و سوریه از روابط ریشه دار و دیرینه برخوردار هستند و هیات پارلمانی سوریه تلاش می کند سطح این روابط روز به روز عمیق تر شود.

وی خاطرنشان کرد: سوریه با اجرای توافقات موجود بین دو کشور مصمم است در مسیر توسعه روابط دو جانبه و منطقه ای گام بردارد و در این راه  تبادل تجربیات مجالس ایران و سوریه از نقش مهمی برخوردار است.

هیفاء جمعه با بیان اینکه دو ملت ایران و سوریه تحت تحریم های ظالمانه دشمنان قرار دارند گفت: با همکاری یکدیگر می‌توانیم نیازهای یکدیگر را برطرف کرده و بر خواست دشمنان غلبه کنیم.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه با قدردانی از دولت و ملت ایران به‌خاطر حمایت از مردم سوریه در جنگ ظالمانه علیه تروریسم اظهار داشت: در این جنگ بی رحمانه به‌جز چند کشور دوست، همه کشورها مشغول توطئه علیه سوریه بودند اما ملت ایران حامی سوریه بود و خون جوانان شما و فرزندان ما در سوریه درهم آمیخته شد و ملت سوریه هرگز این حمایت‌های بی نظیر به‌ویژه رشادت‌های سردار سلیمانی  را فراموش نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: سوریه خواهان توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌های اقتصادی، علمی و حوزه بهداشت و درمان است و در این مسیر اگر نیاز به تصویب قانون باشد حتما با دولت سوریه همراهی خواهیم کرد.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه همچنین با تحسین‌ اشراف‌ و مواضع معاون پارلمانی رئیس جمهور کشورمان نسبت به مسائل سوریه، خواستار حضور و عضویت افتخاری حسینی در گروه دوستی ایران و سوریه شد.

اخبار مرتبط:
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند

روزنامه حسین شریعتمداری به ماجرای برخورد پلیس با زنانی که بدحجاب هَستند واکنش نشان داد.

فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است
فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند
نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسرائیل دارد بخشی از کشور‌های عربی را با خود همراه می‌کند دوم اینکه به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بیش از همه عربستان باید رفتارش را تغییر دهد و عذرخواهی کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است