کد خبر : 207360
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۸ - 03:08
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

۳۴ درصد تخت‌های ویژه کرونایی در خوزستان اشغال شده‌اند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از اشغال ۳۴ درصد تخت‌های اختصاص داده شده به کرونا ویژه بزرگسالان در استان خوزستان خبر داد.

۳۴ درصد تخت‌های ویژه کرونایی در خوزستان اشغال شده‌اند

دکتر حبیب حی‌بر بیان کرد: از تعداد کل ۲۵۳ تخت عادی و ۱۰۰ تخت ویژه اختصاص داده شده به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان خوزستان برای بزرگسالان، به ترتیب ۴۹ و ۳۴ درصد اشغال است.

وی با اشاره به افزایش مراجعه بیماران دارای علایم تنفسی در مراکز درمانی افزود: با ابلاغ داده شده، تمامی مراکز درمانی خوزستان در حالت آماده باش برای پذیرش بیماران هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، شیوه نامه های بهداشتی از جانب مردم به خوبی رعایت و بیماری آنفولانزا کنترل شد اما اکنون شیوه نامه ها رعایت نمی شود و این موضوع در ایجاد شرایط کنونی اثرگذار است.

وی به آخرین وضعیت تخت‌های اختصاص شده به کووید ۱۹ در بیمارستان کودکان ابوذر اهواز اشاره کرد و افزود: در بیمارستان ابوذر از مجموع ۱۳ تخت ویژه و ۱۸ تخت عادی اختصاص داده شده به کودکان کووید۱۹، درصد اشغال به ترتیب ۴۶ و ۴۴ درصد است.

حی بر گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی انتظار می رود که شیوه نامه های بهداشتی از جمله ماسک زدن، فاصله اجتماعی و شست و شوی دست ها به خوبی رعایت شود.

هم اکنون ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و بقیه نقاط استان آبی کرونایی هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است