کد خبر : 207201
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - 08:53
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

کیهان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) را به گردن «خاتمی» انداخت

روزنامه تحت مدیریت «حسین شریعتمداری» به بیانیه رئیس دولت اصلاحت نسبت به حوادث چهل روز اخیر واکنش نشان داد.

کیهان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) را به گردن «خاتمی» انداخت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه کیها در تحلیلی عجیب و البته قابل انتظار به بیانیه «سیدمحمد خاتمی» واکنش نشان داد و نوشت: رئیس شورای مرکزی مجمع روحانیون به فاصله چهل روز از موضع‌گیری تحریک‌آمیز به بهانه فوت مهسا امینی، نسبت به جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ ابراز تاسف کرد!

خاتمی و همچنین بیانیه منتسب به مجمع روحانیون بلافاصله پس از فوت مهسا امینی، با انتشار موضع‌گیری و بیانیه‌هایی، اقدام به تحریک افکار عمومی هماهنگ با رسانه‌های وابسته به اسرائیل و سعودی و انگلیس و آمریکا کردند و این در حالی بود که هنوز تحقیقات درباره علت فوت انجام نگرفته بود. پس از آن هم برخی افراطیون مدعی اصلاحات به بهانه‌های مختلف در آتش آشوبی دمیدند و بنزین روی آتش اغتشاشات ریختند.

اکنون خاتمی در بیانیه‌ای شیطنت‌آمیز آورده است: «حادثه تروریستی شیراز که به جان‌باختن عده‌ای از هموطنان عزیز و آسیب‌دیدن عده‌ای بیشتر منجر شد، نشان داد که خشونت تا چه حد می‌تواند بی‌رحم و مصیبت‌بار باشد. ضمن محکوم کردن این حرکت پلید و دردآفرین، برای جان‌باختگان عزیز رحمت واسعه الهی و برای آسیب‌دیدگان، بهبودی از خداوند منان طلب می‌کنم. آنچه در جامعه ما جاری است و می‌توان ریشه‌های آن را از دیرباز جست‌وجو کرد و رو به سوی آزادی و زندگی دارد، درخور توجه است؛ ولی با کمال تأسف بروز خشونت – از هر طرف که باشد- دل‌ها را آزرده می‌کند.
زیستن اولین حق هر انسانی است و بهزیستن انسان‌ها باید هدف و رسالت نظام‌ها و حکومت‌ها باشد. ملاک ارزیابی یک نظام و یک حکومت این است که تا چه حد زمینه بهزیستی مردم را فراهم می‌آورد. تقاضای زندگی خوب، امن و عادلانه از سوی مردم، تقاضای طبیعی است و اگر ببینند شرایط این زندگی فراهم نیست، حق دارند انتقاد و حتی اعتراض کنند. ولی در همه حال انتقاد و اعتراض باید متوجه نفی خشونت هم باشد و نباید خود به خشونت آلوده شود. مخصوصاً در شرایطی که بدخواهان ایران و ایرانی در بیرون مرزهای کشور با حربه‌های غیرانسانی مانند تحریم و یا تشویق خشونت برای بهره‌گیری از خون پاک جوانان کشور امیدهای واهی در سر دارند».
وی افزوده است: «تأکید می‌کنم که خشونت را با خشونت نمی‌توان پاسخ داد، هرچند باید با خشونت‌گران مقابله کرد. برای بهبود اوضاع و فراهم آمدن فضای زندگی امن و سالم و برخوردار برای همه، به‌خصوص حکومت‌ها باید موازین حکمرانی خوب را رعایت کنند و ضمن شنیدن صدای انتقاد و اعتراض- حتی اگر ناحق باشد- زمینه را برای فراهم آوردن رضایت مادی و معنوی مردم فراهم آورند. من نیز به نوبه خود در آشکار و نهان راه‌هایی که به این امر مبارک منتهی می‌شود و امنیت را پایدار و آزادی و توسعه و پیشرفت را تأمین می‌کند در حد فهم و توان اندک خود نمایانده‌ام. امید است که گوش‌ها شنوا و دل‌ها پذیرا شود».
این موضع‌گیری فرافکنانه در حالی است که او و برخی هم‌طیفانش، شریک همه جنایت‌ها و خسارت‌هایی است که در چهل روز گذشته در قالب اغتشاش و تخریب و ترور به مردم و نیروهای امنیتی و اقتصاد کشور وارد شده و به‌ویژه خون شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ- به‌خاطر فرصت فراهم کردن برای ترور و جنایت- سنگینی می‌کند. دم زدن خاتمی درباره زندگی در حالی است که او با وجود اذعان به دروغ بودن تقلب در انتخابات ۱۳۸۸، جزو سردمداران اصلی آشوب و فتنه در آن سال بود و در کنار هشت ماه خسارات امنیتی به کشور، زمینه‌ساز تحریم‌های دهه اخیر آمریکا علیه ملت ایران شد.
نکته تلخ و تأسف‌بار اینکه بلافاصله پس از تشدید جنایت و ترور (ماجرای حرم شاهچراغ) خاتمی به‌ جای مطالبه انتقام از طراحان این جنایت تروریستی، ادعا می‌کند خشونت را نباید با خشونت پاسخ داد. باید با بررسی بیشتر مراکز امنیتی و قضایی روشن شود او و امثال وی چه نسبتی با جنایتکاران دارند که مجازات آنها را ناخوش می‌دارد و در واقع تشویق به دست روی دست گذاشتن برای جنایات بیشتر می‌کند؟!
و نهایتاً اینکه خاتمی و اصلاح‌طلبان، از حامیان اصلی دولت اشرافی غربگرایی بودند که به مدت هشت سال اقتصاد کشور را دچار عقبگردهای جدی کرد و حالا همان‌ها برای زندگی و معیشت مردم که آسیب زده‌اند، اشک تمساح می‌ریزند!

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است