کد خبر : 206381
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - 06:26
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی کمپوست در خوزستان صادر شد

مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: واحد تولیدی کشت و صنعت امام خمینی موفق به اخذ نشان ملی استاندارد برای فراورده کمپوست شد.

اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی کمپوست در خوزستان صادر شد

علی داوودی بیان کرد: استاندارد ” کمپوست – ویژگی های فیزیکی و شیمیایی ” با شماره استاندارد ۱۰۷۱۶ براساس پیـشنهادهای رسـیده و بررسـی از سوی سازمان ملی استاندارد و تایید کمیسیون های مربوطه مورد تـدوین قـرار گرفت.

وی با بیان اینکه این اولین بار است که نشان استاندارد برای فرآورده یادشده در استان خوزستان صادر می شود.گفت: کمپوست ترکیبی از مواد آلی پوسیده شده است که معمولاً از برگها ، بریده های چمن ، کاه و کلش، علف های هرز وجین شده، پوست میوه و ضایعات سبزیجات تولید می شود.

به گفته داوودی کمپوست برای بهبود ساختار خاک مصرف می شود و مواد و عناصر غذایی لازم برای رشد و نمو گیاهان را تامین می کند، کمپوست همچنین راهی برای کاهش میزان زباله های تولیدی است.
غنی کردن خاک از طریق افزایش عناصر غذایی خاک همچنین قابل حل شدن و قابل جذب شدن عناصر موجود در خاک ، اصلاح ساختار ، تخلخل و تراکم خاک ، افزایش نفوذ پذیری خاکهای سنگین ، همچنین مانع ایجاد رواناب و فرسایش خاک از جمله مزایای مصرف کمپوست می باشد.

کمپوست همچنین ظرفیت ذخیره و نگهداری آب را بهبود بخشیده و هدر رفتن آب را کاهش می دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان

با بهره برداری از جاده قلعه چنعان، فولاد خوزستان گام مهم دیگری در راستای مسئولیت های اجتماعی خود برای رفاه مردم منطقه برداشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است