کد خبر : 205687
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - 10:51
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: هر معترضی که جرمی مرتکب شده باید هزینه آن را بدهد و پای کارش بایستد

حبیب‌الله دهمرده گفت: اگر امکانی وجود دارد که حتماً دارد، اجازه دهند فرد دستگیرشده با خانواده خود تماس بگیرد و بگوید در فلان جا هستم و دنبال من نگردید. این کار که سرّی نیست، چون اگر کسی جرمی هم مرتکب شده باشد باید هزینه آن را بدهد.

نماینده مجلس: هر معترضی که جرمی مرتکب شده باید هزینه آن را بدهد و پای کارش بایستد

به گزارش سایت خبری مدارا؛  پس از اعتراضات اخیر در ایران، افراد مختلفی در سراسر کشور بازداشت شده‌اند. یکی از چالش‌هایی که در این رابطه توسط برخی خانواده‌ها مطرح می‌شود این است که ما تا مدتی پس از دستگیری عضو خانواده‌مان نمی‌دانیم او توسط چه کسانی دستگیر و در کجا نگهداری می‌شود. در این خصوص، حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل می‌گوید: اگر جای پلیس یا نیرو‌های امنیتی بودم یک جایی را مشخص و معین می‌کردم تا خانواده‌هایی که دستگیرشده‌ای دارند، بیایند هم از جای نگهداری‌شده فرد دستگیرشده خود مطلع شوند و هم اگر مطلبی دارند، بگویند. این رویکرد نیاز به اطلاع‌رسانی دارد تا خانواده‌ها بدانند عضو خانواده‌شان زنده است، مرده است یا اتفاقی برایش پیش آمده است. این کار، وظیفه‌ای است که باید صورت بگیرد.

او می‌گوید: اگر امکانی وجود دارد که حتماً دارد، اجازه دهند فرد دستگیرشده با خانواده خود تماس بگیرد و بگوید در فلان جا هستم و دنبال من نگردید. این کار که سرّی نیست، چون اگر کسی جرمی هم مرتکب شده باشد باید هزینه آن را بدهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: غیرممکن است فردی به هر دلیلی دستگیر شود و بعد اطلاع‌رسانی نشود یا فرد نتواند با خانواده خود تماس بگیرد و پیام دهد. از طرفی، خود پلیس یا تشکیلات دیگری که فرد را دستگیر کرده به خانواده فرد زنگ می‌زند و می‌گوید فلانی این‌جا در اختیار ماست و دل‌نگران نباشید تا روال بازجویی و کار‌های بعدی صورت بگیرد.

نماینده زابل می‌گوید: من چندین سال استاندار بودم و استاندار هم، رییس شورای تامین استان است بنابراین از روال کار اطلاع دارم. از این‌رو، فردی که با هر اتهامی دستگیر می‌شود، بلافاصله به خانواده‌اش اطلاع می‌دهد و موقعیت خود را می‌گوید. گروهی را نیروی انتظامی دستگیر می‌کند و برخی دیگر را دیگر نهاد‌های امنیتی. پس تنها از یک نهاد نمی‌شود موضوع را مطالبه کرد. اما ته ماجرا، وزارت کشور باید مشخص کند که افراد دستگیرشده، کجا حضور دارند.

این چهره اصولگرای مجلس یازدهم می‌گوید: خانواده‌ها، اول به نیروی انتظامی مراجعه کنند و اگر آن‌ها ابراز بی‌اطلاعی کردند به وزارت کشور مراجعه کنند و بگویند فردی از خانواده من گم شده، حالا او کشته شده، بازداشت شده یا کجاست؟ اینکه نیرو‌های امنیتی بستری آماده کنند که خانواده فرد دستگیرشده در جریان قرار بگیرند، کار سختی نیست. اینکه کار، مورد ابهام باشد و مشخص نباشد، فرد از کشور فرار کرده یا در کشور است یا مرده یا زنده، در تراز جمهوری اسلامی نیست. به هر حال هر فردی که جرم کرده باید پای کارش بایستد.

اخبار مرتبط:
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است
امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است