کد خبر : 204793
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ - 10:30
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

واکنش وزیر ورزش به اعتراضات برخی وزرشکاران درباره حوادث روزهای اخیر کشور

وزیر ورزش و جوانان گفت: روزهایی که پشت سر گذاشتیم روزهای خاصی بود که جامعه ورزش با بصیرت در مقابل این فتنه‌ها ایستاد و امیدواریم که این بصیرت همچنان ادامه داشته باشد. دست هایی در کار بود که خوشبختانه تمام اهداف‌شان نقش بر آب شد.

واکنش وزیر ورزش به اعتراضات برخی وزرشکاران درباره حوادث روزهای اخیر کشور

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حمید سجادی در جلسه مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی که امروز برگزار شد اظهار داشت: تشکر می‌کنم از همه کسانی که برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار زحمت کشیدند و شاهد برگزاری مراسم باشکوهی بودیم. برخی از نمایندگان مجلس به ما تبریک گفتند که توانستیم این کنگره را برگزار کنیم. صحبت‌های مقام معظم رهبری که در این کنگره پخش شد بازتاب بسیار مطلوبی داشت و در این شرایطی که برخی‌ها می‌خواستند از ورزشکاران ما سواستفاده کنند و نیاز بود که جامعه ورزش هوشیاتر از همیشه باشد که در این میان فرمایشات مقام معظم رهبری راهگشا بود. کنگره ملی شهدا روز جدیدی را برای جامعه ورزش ما ترسیم کرد.

وی با اشاره به حضور جامعه ورزش در مراسم ختم یکی از شهدای مدافع امنیت افزود: آقای سلمان امیراحمدی شهید مدافع امنیت که روز گذشته مراسم ختم آن بزرگوار برگزار شد در رشته جودو فعالیت می‌کرد و جامعه ورزش حضور پررنگی در این مراسم ختم داشت. ما در کشور ۵۱۳۵ شهید ورزشکار داشتیم که در این بین ۱۳۵ شهید مدافع حرم بود و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که شهید امیراحمدی شهید مدافع امنیت است.

وزیر ورزش و جوانان با تشکر از برگزارکنندگان برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی خاطرنشان کرد: امیدوارم که این برنامه‌ها خیلی منسجم‌تر و باشکوه‌تر از سال های قبل برگزار شود. همچنین تشکر می‌کنم از دکتر کلهر و همکارانشان که با همکاری فدراسیون روستایی و عشایری یک مسابقات بسیار خوب و باشکوه را برای جامعه روستایی کشور برگزار کردند. رشته مینی فوتبال دو سال است که به صورت انجمن در کشور فعالیت می‌کند و در دنیا فدراسیون جهانی دارد و علاقه مندان و طرفداران بسیار زیادی در این رشته فعالیت می‌کنند. جام پرچم طراحی شد و بیش از ۲۷ هزار تیم روستایی در این مسابقات شرکت کردند و با وجود اینکه این مسابقات در بودجه دیده نشده بود ولی با تامین مالی این مسابقات آغاز شد و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

وی همچنین درخصوص برگزاری المپیاد استعدادهای برتر گفت: المپیاد استعدادهای برتر با همکاری و همدلی وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است و تشکر می‌کنم از دکتر ستاری فرد و همکارانشان که برای برگزاری این المپیاد تلاش بسیار زیادی کردند که با شکوه برگزار شود. المپیاد استعدادهای برتر درحال برگزاری است و امیدوارم که توانسته باشیم به هدف و برنامه ای که داشتیم رسیده باشیم.

سجادی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طی توافقی که بین آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان منعقد شد قهرمانان هر رشته که مشمول قانون سرباز قهرمان هستند می توانند جذب آموزش و پرورش می شوند و سقفی برای این جذب قهرمانان وجود نخواهد داشت و قهرمانانی که تمایل دارند می توانند به شکل دبیر ورزش فعالیت کنند.

وی افزود: تمایل ما این است که قهرمانان ما بتوانند در امر آموزش حضور پیدا کنند و در استعدادیابی کمک حال وزارت ورزش باشند و آن چیزی که در تیم‌های ملی یاد گرفته اند را در اختیار دانش آموزان علاقه من به ورزش بگذارند. قهرمانان ما می توانند حلقه وصل خوبی بین دانش آموزان و وزارت ورزش باشند و استعدادها را شناسایی کنند. این یک اتفاق بسیار بزرگ و خوب است که با همکاری معاونت های دو وزارتخانه انجام شد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با تبریک فرارسیدن روز ملی پارالمپیک گفت: پیشاپیش این روز را به همه ورزشکاران پارالمپیکی تبریک می‌گویم و به همین مناسبت روز یکشنبه مراسمی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد.

سجادی با اشاره به حضور جمعی از جامعه ورزش در مراسم پیاده روی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی مدیران، روسای فدراسیون‌ها و ورزشکاران از این مراسم صورت گرفت و حضور باشکوه جامعه ورزش در پیاده‌روی حسینی مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت. امسال برای اولین بار ستاد اربعین در وزارت ورزش و جوانان به ریاست دکتر کلهر تشکیل و اقدامات ارزنده ای در این ستاد انجام شد و سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان نیز با برپایی موکب‌هایی زحمت زیادی برای این ستاد کشیدند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به انجام دو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: با مدیریت فدراسیون و برنامه ریزی دیگر نهادهای مرتبط تیم ملی فوتبال توانست دو بازی خوب و قابل قبول را مقابل اروگوئه و سنگال انجام دهد ولی متاسفانه یکسری جریانات شروع به جوسازی علیه تیم ملی کردند و هتاکی معدود افرادی به ملی‌پوشان حرکت بسیار زشت و زننده‌ای بود و نباید شاهد بروز اینچنین اتفاقاتی باشیم.

وی افزود: جامعه ورزش انتظار نداشت که برخی از بازیکنان تیم‌های باشگاهی ما دست به یکسری رفتارها بزنند و در مقابل در مواجهه با برخی از بازیکنان تهدیداتی صورت بگیرد. اینکه برخی صحبت‌های غیراصولی انجام دادند واقعا زیبنده نبود و باید مدیران عامل باشگاه‌ها از این رفتارها پیشگیری کنند. اکثر جامعه ورزش پیرو خط انقلاب و رهبری هستند و این موضوع را در مراسم پیاده روی اربعین نشان دادند. تمام فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری نیز درخصوص بزرگی و کرامت ورزش بود. جامعه ورزش همیشه پیرو سیاست های نظام بوده و هست و این موضوع را بارها ثابت کرده است. برخی از فدراسیون‌های ما از جمله رزمی و موتورسواری در مقاطع مختلف با نیروهای نظامی و انتظامی فعالیت‌های مشترک دارند و بارها به پلیس راهور کمک کرده‌ایم. در زمان دفاع مقدس نیز رزمی کاران ما در صف اول بودند.

سجادی گفت: در زمان برگزاری مسابقه دوستانه ایران مقابل اروگوئه و سنگال متاسفانه تعدادی از افراد جلوی استادیوم محل بازی حضور داشتند و با استفاده از بلندگوهایی که تعبیه شده بود شروع به تضعیف روحیه بازیکنان می کردند که واقعا شایسته نبود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: روزهایی که پشت سر گذاشتیم روزهای خاصی بود که جامعه ورزش با بصیرت در مقابل این فتنه‌ها ایستاد و امیدواریم که این بصیرت همچنان ادامه داشته باشد. دست هایی در کار بود که خوشبختانه تمام اهداف‌شان نقش بر آب شد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: طبق توصیه های دکتر رییسی باید از شایعه‌پراکنی جلوگیری کنیم و این موضوع باید در ورزش نیز نهادینه شود. بعضی اوقات یک نقد تبدیل به یک جریان می شود و باید دقت نظر داشته باشیم که یکسری افراد سودجو از این نقدها سواستفاده نکنند. آن چیزی که وظیفه داشته ایم درخصوص مقابله با اینگونه فتنه ها انجام داده ایم و از قبل تذکرات و پیشگیری ها و ارتباط لازم را با نهادهای ذیربط داریم.

وی افزود: مردم ما قهرمانان خود را با پرچم جمهوری اسلامی ایران دوست دارند و قهرمانان ما نیز نباید فراموش کنند که زیر این پرچم به موفقیت رسیدند. بداخلاقی‌هایی در این مدت صورت گرفته و متاسفانه برخی نیز به خاطر گمراهی در مسیر دشمن حرکت کرده‌اند. ما دو میلیون و هشتصد ورزشکار سازمان یافته داریم و صحبت‌های تعدادی محدود از ورزشکاران نمی تواند نشان دهنده نظر کل جامعه ورزش باشد.

سجادی با اشاره به ضرورت کوتاه شدن دوره سرپرستی فدراسیون‌ها گفت: همانطور که آقای کیا پاشا نماینده سازمان بازرسی گفتند باید سعی کنیم که دوره سرپرستی فدراسیون‌ها کوتاه شود و خیلی زود انتخابات فدراسیون‌ها برگزار شود. نه اینکه سرپرستان فدراسیون‌ها مانع از پیشرفت ورزش هستند و صلاحیت نداشته باشند، بلکه در دوره سرپرستی ثباتی وجود ندارد و همه چیز موقتی است.

وی همچنین درباره آیین نامه فدراسیون‌های ورزشی نیز گفت: آیین نامه‌ای که در حال حاضر وجود دارد به ما به ارث رسیده است و ما خودمان نیز دخل و تصرفی در تصویب آیین نامه نداشتیم. برخی موارد و مشکلات در این آیین نامه وجود دارد که باید اصلاح شود. برخی از این موارد نیاز به بازبینی و اصلاح دارد که از طرف کارشناسان نیز به ما گفته شده است.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به حضور تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال اظهار داشت: جام جهانی را پیش‌رو داریم و امیدوارم که تیم ملی ما بتواند بهترین نتیجه را در قطر کسب کند و این کار شدنی است و اعتقاد داریم با همدلی می‌توان به موفقیت رسید.

وی در پایان گفت: خیلی‌ها اعتقاد دارند که ورزش می‌تواند باعث سرزندگی جامعه شود و جامعه را به سمت شادی پیش ببرد. جوانان نیاز به شادی و پویایی دارند و در ورزش همه این موضوعات را می توانیم داشته باشیم و ما جامعه ورزش این وظیفه را داریم که با فراهم‌سازی بستر مناسب جامعه را به این سمت و سو سوق دهیم.

اخبار مرتبط:
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است

امباپه فوتبالیست‌هایی را که بابت حضور در بازی‌های تیم ملی کشورشان پول دریافت می‌کنند، مورد تمسخر قرار داد.

خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند
خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند

خانواده آنخل دی‌ماریا، یکی از چهره‌های مطرح فوتبال آرژانتین، از سوی تبهکاران شهر روزاریو، طی پیام مشکوکی تهدید به مرگ شده‌اند! این پیام یک هفته پس از آن منتشر شد که دی‌ماریا، بازیکن فعلی بنفیکا، تایید کرد که می‌خواهد به دوران حرفه‌ای خود در باشگاه دوران کودکی‌اش یعنی روزاریو سنترال پایان دهد.

سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت
سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت

مدیر عامل سابق پرسپولیس درباره دلخوری از عادل فردوسی‌پور صحبت کرده و گفته است: «من با عادل تا چند وقت پیش به صورت تلفنی سلام و علیک داشتیم. منتها یک کاری کرد من هم بهش پیام دادم دیگر کاری باهات ندارم و باهات قهر می‌کنم که چرا این حرف را زدید؟ تقریبا یک سال نشده. از یک سال پیش کاری کرد که باعث شد دیگر رابطه‌ای نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است