کد خبر : 204358
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - 13:57
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

باقری، نماینده مجلس: چرا با گشت ارشاد اسباب لجبازی جوانان را فراهم می کنید؟/ با زور و تهدید که نمی شود حجاب را شکوفا کرد/ چرا در موضوع مرگ «مهسا امینی» کسی عذرخواهی نکرد؟/ مردم هر روز فقیرتر می‌شوند

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر گفت و گوی ملی برای برطرف کردن مشکلات کشور ضروری به نظر می ‌رسد و دلسوزان انقلاب باید از آبروی خود برای شکل گیری این گفت و گو هزینه کنند و اجازه ندهند بیش از این نخبگان از قطار انقلاب جدا شوند.

باقری، نماینده مجلس: چرا با گشت ارشاد اسباب لجبازی جوانان را فراهم می کنید؟/ با زور و تهدید که نمی شود حجاب را شکوفا کرد/ چرا در موضوع مرگ «مهسا امینی» کسی عذرخواهی نکرد؟/ مردم هر روز فقیرتر می‌شوند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت الاسلام محمد باقری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری امام حسن مجتبی(ع) تحلیل جامع و دقیقی از حوادث اخیر بود.

وی ضمن حمایت قاطع و در دستور قرار دادن فرمایشات رهبری پیشنهاداتی برای برون رفت از وضعیت فعلی برای تمام دلسوزان انقلاب مطرح کرد و گفت: برخی از مسئولان دولتی و نخبگان سیاسی در اظهار نظرها عجولانه رفتار کرده و گاها اشتباه کردند که لازم است تمام دلسوزان انقلاب طبق فرمایش مقام معظم رهبری جبران کنند و از سوی دیگر حجاب یک امر فطری و دینی برای زنان است و امور فطری فقط با تبیین دقیق عقلی می‌تواند مورد قبول جامعه قرار بگیرد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که بعد از ده ‌ها سال نهادهای مختلف امر حجاب نتوانستند این امر فطری را شکوفا کنند، باید از زور و تهدید پرهیز کرده و در روش‌ها و برخوردهای خود تجدید نظر کنیم، در غیر این صورت حجاب امری فطری است که با زور و تهدید راه به جایی نخواهیم برد.

باقری عنوان کرد: حجاب یک امر نسبی نیست، اما برخی افراد حجاب را امری نسبی تلقی می‌کنند. زمانی که مقام معظم رهبری حتی آن خانم که حجاب کامل ندارد اما به نظام اعتقاد دارد را وارد دایره مخالف نمی‌کنند، این چه رفتاری است که برخی به نام گشت ارشاد انجام می دهند و موجب لجبازی جوانان می‌شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی دو دستگی محجبه و بدحجاب را امری ناشایست قلمداد می‌کند و حتی دختر بی حجاب را فرزند خطاب می‌کند، چرا این رفتارهای سلبی موجب تحمیل هزینه به نظام می شود؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمانی که هواپیمای اوکراینی سقوط کرد، سردار حاجی زاده  از آبروی خود برای حفظ نظام گذشت و با عذرخواهی به موقع فرصت را از دشمنان انقلاب گرفت و وعده دادند با عوامل این اتفاق برخورد خواهند کرد. ای کاش برخی از مسئولان در ماجرای اخیر نیز عذرخواهی می کردند و نمی گذاشتند دشمن از فرصت سوء استفاده کنند، هرچند دشمنان انقلاب می‌خواهند از هر سوراخی نفوذ کنند.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر گفت و گوی ملی برای یافتن راه های ملی، جهت برطرف کردن مشکلات کشور ضروری به نظر می ‌رسد، تاکید کرد: دلسوزان انقلاب، نه مدعیان انقلاب باید از آبروی خود برای شکل گیری این گفت و گو هزینه کنند و اجازه ندهند بیش از این نخبگان از قطار انقلاب جدا شوند، در غیر این صورت تک صدایی و انحصار در جامعه محکوم به شکست است.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان ملت عنوان کرد: مردم هر روز فقیرتر می‌شوند که دلیل آن وجود تفکرات مخالف سیاست‌ های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد خصوصی سازی، اجرای اصل ۴۴، خروج سرمایه گذاران از کشور و بالتبع عدم سرمایه گذاری در یک دهه گذشته می باشد، لذا سرمایه گذاری برای حل مشکل بیکاری و افزایش ثروت آحاد مردم و ایجاد رضایتمندی عمومی، راهکار اساسی برای برون رفت از وضعیت فعلی می باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: با حکمرانی موجود و دخالت ‌های بی مورد در  بخش خصوصی، سرمایه گذاری بعید به نظر می ‌رسد، لذا پیشنهاد می‌ کنم ضمن حل تنش‌ های بین المللی و در داخل کشور تحقیق و تفحص ‌های بی مورد را در مورد بخش خصوصی متوقف کنیم تا بخش خصوصی بتواند با آرامش در کشور سرمایه گذاری کند، در غیر این صورت بدون سرمایه گذاری در حوزه‌ های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی نارضایتی‌ها برطرف نخواهد شد و در آینده نارضایتی های شدیدی را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه اش خطاب به رئیس جمهور  یادآور شد:  ظاهرا تا این لحظه یک ریال برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص داده نشده است. بنده چندین بار از این تریبون و در نامه‌ های مختلف هشدار دادم که خشک شدن و طوفان ریزگردها، نابودی آذربایجان به خصوص شهرستانی مثل  بناب را در پی خواهد داشت، لذا علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

این نماینده مردم همچنین در مورد آب شرب حوزه انتخابیه و آذربایجان شرقی به وزیر نیرو تذکر داد و خواستار حل جدی و سریع این مشکل شد.

باقری در پایان خواست تا رئیس جمهور وزیری را برای وزارت کار معرفی کند که حداقل در دوران قبلی معاون وزیر بوده است تا مجلس بتواند از توانمندی او مطمئن شود چرا که در غیر این صورت این وزارتخانه با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

اخبار مرتبط:
ابراهیم فیاض: نتیجه تیترهای منفی و تلخ اشاعه افسردگی و اضطراب در جامعه است
ابراهیم فیاض: نتیجه تیترهای منفی و تلخ اشاعه افسردگی و اضطراب در جامعه است

جامعه‌شناس و تحلیلگر اصولگرا مدعی شد: وقتی مطالب آرامش بخش در کنار موضوعات انتقادی مطرح نشود و فقط مردم با یکسری تیترهای منفی و تلخ مواجه می شوند که نتیجه اش اشاعه افسردگی و اضطراب در جامعه خواهد بود.

نماینده مجلس: موشک‌های ما برای صلح است
نماینده مجلس: موشک‌های ما برای صلح است

آصفری گفت: غربی ها علاقمند نیستند بدون چراغ سبز آمریکا اقدامی انجام دهند. این پاسخ ایران می تواند صلح آمیز باشد. همواره گفتیم «موشک های ما برای صلح است»، امروز طرف مقابل متوجه قدرت موشک های ما شد و شلیک این موشک ها تأثیر مثبتی را در سیاست خارجی ما می تواند به دنبال داشته باشد.

ابراز رضایت روزنامه اصولگرا از حمایت خاتمی و روحانی از سپاه
ابراز رضایت روزنامه اصولگرا از حمایت خاتمی و روحانی از سپاه

روزنامه نزدیک به جریان قالیباف نوشت: هرچند که واکنش خاتمی نسبت به هم‌قطارانش با تأخیر مطرح شد؛ اما همین واکنش‌ها را می‌توان به‌عنوان مثالی در وحدت ملی ایران در مواجهه با برهه‌های سرنوشت‌ساز تعبیر کرد.  

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است