کد خبر : 203776
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۷ - 00:37
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: وزارت امور خارجه و قوه قضائیه از «ایران اینترنشنال» شکایت کنند

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بر لزوم پیگیری حقوقی اقدامات شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال از طریق اداره ارتباطات بریتانیا (آفکام) به عنوان کشور میزبان این شبکه تلویزیونی توسط وزارت امور خارجه و قوه قضائیه تاکید کرد و گفت: گردانندگان شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان خارج نشین نباید احساس کنند که می‌توانند به راحتی به اغتشاش و تخریب و براندازی فراخوان دهند.

نماینده مجلس: وزارت امور خارجه و قوه قضائیه از «ایران اینترنشنال» شکایت کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های برون مرزی جهت دفع شر و پیگیری حقوق ملت ایران، گفت: یکی از عرصه‌هایی که باید بیش از گذشته در جهت پیگیری حقوق ملت ایران پیگیری کنیم، استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی یا برون مرزی برای پیگیری حقوق یا دفع شروری که برای ملت ایران حاصل می‌شود یا اقداماتی که علیه تمامیت ارضی و امنیت ملی ما ایجاد می‌کنند، است.

وی با اشاره به مطالب منتشر شده از سوی شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال طی روزهای اخیر و تشویق این شبکه به ادامه اعتراضات در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: یکی از مصادیقی که باید برای پیگیری حقوق مردم و دفع شر از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاه کنیم، اقداماتی علیه شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال و شبکه‌های مشابهی است که به شورش، تخریب و براندازی دعوت می‌کنند و علناً در پی سقوط یک حاکمیت مستقل و به رسمیت شناخته شده توسط نهادهای بین‌المللی و ضربه زدن به او هستند.

دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین به قوانین جاری در بریتانیا به عنوان میزبان شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال اشاره و تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های حقوقی اداره ارتباطات بریتانیا (آفکام)، یقیناً این ظرفیت حقوقی باید از طرف وزارت امور خارجه و قوه قضاییه مورد استفاده قرار بگیرد. من در اولین اقدامی که به همراه ریاست و اعضای محترم کمیسیون قضایی مجلس انجام خواهم داد، پیگیری این اقدام خواهد بود و در صورت فراهم بودن فرصت، موضوع را به شکل تذکر شفاهی به سیستم قضایی و دولت متذکر خواهم شد.

نقدعلی گفت: گردانندگان شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان خارج نشین نباید احساس کنند که می‌توانند به راحتی به اغتشاش و تخریب و براندازی فراخوان دهند و حتی راه‌هایی برای ضربه زدن به اموال عمومی، تمامیت ارضی و دارایی‌های مردم معرفی کنند؛ اینها نباید فکر کنند که کسی به کسی نیست بلکه نظام مقدس جمهوری اسلامی به پشتوانه حمایت‌های خیل عظیم میلیونی مردم خود از کنار این اقدامات نخواهد گذشت.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است