کد خبر : 203388
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۴ - 18:08
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

آیت‌الله نوری‌همدانی خطاب به سردار اشتری: کار شما در اغتشاشات بسیار عالی بود، توانستید کشور را نگه دارید

یکی از مراجع معظم تقلید ‌با قدردانی از فرمانده انتظامی کل کشور گفت: الحمدلله کار شما بسیار عالی بود و در این قضایا انتظامی کشور واقعاً خدمات بسیار ارزنده‌ای انجام داد و شما توانستید کشور را بدین شکل نگه دارید.

آیت‌الله نوری‌همدانی خطاب به سردار اشتری: کار شما در اغتشاشات بسیار عالی بود، توانستید کشور را نگه دارید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با سردار اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی کشور، ضمن تبریک ایام فرخنده ماه ربیع الاول از خدمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت و ایجاد نظم در جامعه تجلیل کردند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اهمیت امنیت در جامعه افزودند: امام صادق علیه السلام فرمودند: « ثَلَاثَهُ أَشْیَاءَ یَحْتَاجُ النَّاسُ طُرّاً إِلَیْهَا الْأَمْنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْبُ»؛ یعنی در هر جامعه ای مردم به سه چیز نیاز دارند: امنیت و عدالت و فراوانی نعمت. باید توجه داشت هر سه این امور با مسئولیت شما ارتباط مستقیم دارد. رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می کند. عدالت یعنی رعایت حقوق و گرفتن حق مظلوم که در آن نمی توان کوتاهی نمود. و سوم فراوانی نعمت و بر طرف نمودند مایحتاج مردم و نیاز های ضروری مردم.

معظم له با تجلیل از اقدامات صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی افزودند: بحمدالله شما و عزیزان همراه در برقراری امنیت و ایجاد ثبات در جامعه موفق بوده اید باید توجه داشت هر قدم شما در ثبات امنیت و ایجاد آرامش عبادت است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار کردند: در این جریانات اخیر دشمنان با صرف هزینه های گزاف و تبلیغات وسیع از رسانه های معاند سعی در ضرب زدن به نظام مقدس اسلامی را داشتند.

معظم له در ادامه تصریح کردند: در جهان کنونی این جریان حقوق بشر به صورت ابزاری در دست استکبار جهانی قرار گرفته تا بدین وسیله خواسته های نا مشروع خویش را بر ملت های آزادی خواه تحمیل کنند.وی الحمدلله کار شما بسیار عالی بود در این قضایا انتظامی کشور واقعاً خدمات بسیار ارزنده‌ای انجام داد و شما توانستید کشور را بدین شکل نگه دارید.

این مرجع تقلید در ادامه توجه به مردم را سرلوح کار مسئولین در نظام اسلامی دانست و اظهارداشتند: حضرت امیرمومنان (علیه السلام) به مالک اشتر فرمودند: «وَ أَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَهَ لِلرَّعِیَّهِ وَ الْمَحَبَّهَ لَهُمْ وَ اللُّطْفَ بِهِمْ»؛ مهربانی به مردم و دوست داشتن آنها و لطف در حق ایشان را سرلوحه کار خود قرار بده. باید توجه داشت اسلام نگاه وسیعی به انسان دارد.

آیت االله نوری همدانی در ادامه یادآور شدند: حضرت امیر مومنان (علیه السلام) هنگام اعزام مالک اشتر به مصر در نامه ای به او نوشتند: ای مالک! « إنّما عِمادُ الدِّینِ و جِماعُ المسلمینَ و العُدَّهُ للأعداءِ العامَّهُ مِنَ الاُمَّهِ ، فلیَکُن صَغْوُکَ لَهُم، و مَیلُکَ مَعَهُم»؛ مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده های مردم هستند. از این رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آنها سر لوحه کارها و برنامه های شما باشد.

معظم له برخورد با مجرمین و اخلالگران امنیت را بسیار ضروری دانست و با اشاره به آیه «وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاهٌ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» یادآور شدند: باید توجه داشت در حوادث اخیر برخی به دلیل هیجانات و تحت تاثیر قرار گرفتن رسانه های بیگاه دست به اقداماتی زده اند که باید حساب آنها با کسانی که با برنامه ریزی و عناد با نظام اسلامی و ضرب زدن به مردم دست به اقداماتی زده اند را جدا نمود برخورد ها باید متناسب با اقدامات صورت گرفته باشد.

این مرجع تقلید در ادامه برخورد همراه با مهربانی و رافت اسلامی را بسیار سازنده دانست و خاطرنشان کردند: ارتباط با مردم باید همراه با محبت و مهربانی باشد و با راهنمایی و اظهار محبت با آنها صحبت شود که این کار بسیار سازنده خواهد بود.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت زمان شناسی و بصیرت زمان کنونی اظهار کردند: باید توجه داشت این انقلاب با مجاهدت ها و تلاش های مستمر همین مردم به پیروزی رسید. این انقلاب و این نظام متعلق به همین مردم است و باید مسئولین برای رفاه، پیشرفت و تعالی ملت و سربلند نظام مقدس اسلامی تمام تلاش و امکانات خود را بکار بگیرند.

‌گفتنی است، در ابتدای این دیدار سردار حسین اشتری، فرمانده فراجا گزارشی از وضعیت حوادث اخیر و عملکرد پلیس در سال جاری به ویژه ایام اربعین حسینی(ع) ارائه کرد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است