کد خبر : 203085
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - 18:50
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

طراحی و ساخت ۱۲۰ بویه پلی‌اتیلن برای بنادر جنوب غرب کشور

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به تصویب برنامه عملیاتی طراحی و ساخت ۱۲۰ فروند بویه پلی‌اتیلن جهت بنادر حوزه جنوب غرب کشور گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در نظر دارد در راستای صرفه جویی در هزینه‌ها و افزایش ایمنی شناورها بویه‌های پلی اتیلن را جایگزین بویه‌های فلزی کند.

طراحی و ساخت ۱۲۰ بویه پلی‌اتیلن برای بنادر جنوب غرب کشور

محمدعلی علایی در خصوص ساخت بویه در سطح بنادر استان اظهار کرد: بویه‌ها به عنوان علائم کمکی ناوبری دریانوردها هستند تا کشتی‌ها مسیر ایمن و مطمئنی در دریاها و کانال‌ها پیدا کنند که در این زمینه به مرور زمان، بویه‌های فلزی جای خود را به بویه‌های پلی اتیلن دادند.

وی افزود: بویه‌های پلی اتیلن نسبت به بویه‌های فلزی از مزایایی بیشتری برخوردار هستند. از جمله این مزایا هزینه اولیه پایین برای ساخت، هزینه کم نگهداری و تعمیر و وزن کم آن‌ها است که هنگام جابجایی نیاز به تجهیزات بزرگ و هزینه‌های بالا ندارند.

علایی تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در نظر دارد در راستای اجرای پروژه طراحی و ساخت بویه‌های پلی‌اتیلن بنادر جنوب غرب کشور متناسب با نیازمندی‌های آبراه‌ها و جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش ایمنی شناورها بویه‌های پلی اتیلن را جایگزین بویه‌های فلزی کند.

علایی تصریح کرد: در این راستا اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در سال ۹۸ برای اولین بار مناقصه طراحی و ساخت بویه‌های پلی اتیلن را در کشور برگزار کرد که در این مناقصه یک شرکت دانش‌بنیان تحت عنوان پلیمر هرمز برکه برنده مناقصه شد که در این راستا طراحی و ساخت ۲۵ فروند بویه پلی اتیلن با ابعاد ۲هزار و ۶۰۰ میلیمتری را در دستور کار خود قرار داد و در سال ۹۹ نیز این سازه‌های تولیدشده تحویل بندرامام داده شد.

وی با اشاره به تصویب برنامه عملیاتی طراحی و ساخت ۱۲۰ فروند بویه پلی‌اتیلن جهت بنادر حوزه جنوب غرب کشور بیان کرد: در اواخر سال ۱۴۰۰ اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان به برگزاری مناقصه جهت طراحی و ساخت ۱۲۰ فروند بویه پلی اتیلن جهت استفاده در بندر امام خمینی و بوشهر اقدام کرد که طی قراردادی بین اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان و شرکت دانش‌بنیان پلیمر هرمز برکه مقرر شد طی یک سال ۱۲۰ بویه به همراه متعلقات آن ساخته و تحویل داده شود.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اظهار کرد: تولید بویه‌های موردنیاز با محاسبات عملیاتی دقیق و متناسب با پهنه‌های دریایی مورد استفاده و منطبق با الزامات انجمن چراغ‌های دریایی (IALA) انجام شد و این ۱۲۰ بویه نیز پس از دریافت گواهی‌نامه‌های تخصصی و کسب تاییدیه از سوی موسسات رده‌بندی، در آبراهه‌های تحت حاکمیت مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

علایی با اشاره به تکمیل سهمیه بندر بوشهر از بویه‌های پلی اتیلن بیان کرد: از تعداد ۱۲۰ بویه در حال ساخت، ۵۵ فروند بویه پلی‌اتیلن به همراه متعلقات آن پس از طراحی و ساخت توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی تحویل بندر بوشهر شد و تاکنون ۷ فروند بویه پلی‌اتیلن نیز به بندر خرمشهر تحویل داده شده است و طی هفته آینده ۱۲ فروند دیگر نیز به این بندر تحویل داده خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان

با بهره برداری از جاده قلعه چنعان، فولاد خوزستان گام مهم دیگری در راستای مسئولیت های اجتماعی خود برای رفاه مردم منطقه برداشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است