کد خبر : 202989
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - 12:59
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

آصفری: در درگیری‌های اخیر ۱۱ نفر از نیروهای بسیج و۲نفر از کارکنان نیروی انتظامی به شهادت رسیدند/ ۱۵۰۰ نفر از نیروهای انتظامی هم مجروح شدند

نماینده اراک در مجلس مدعی شد: در درگیری‌های اخیر ۱۱ نفر از نیروهای بسیج به شهادت رسیدند، دو نفر از کارکنان نیروی انتظامی به شهادت رسیدند، ۱۵۰۰ نفر از نیروهای انتظامی مجروح شدند و بیش از این تعداد نیرو‌های سپاه و بسیج مصدوم شدند. برخی از شهدا با کلت کمری به شهادت رسیدند برخی با کلاشینکف و تعدادی با سلاح سرد نظیر چاقو به شهادت رسیدند لذا باید با این موارد هم برخورد شود.

آصفری: در درگیری‌های اخیر ۱۱ نفر از نیروهای بسیج و۲نفر از کارکنان نیروی انتظامی به شهادت رسیدند/ ۱۵۰۰ نفر از نیروهای انتظامی هم مجروح شدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدحسن آصفری، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در واکنش به اینکه گفته می‌شود اعتراضات اخیر لزوم اصلاح قانون حجاب را گوشزد می‌کند گفت: خیر با توجه به اینکه نظام ما نظام اسلامی است و حجاب هم از آن بر آمده لذا نمی‌شود که قانون حجاب و شرع مقدس را کنار بگذاریم اما باید اصطلاحاتی بر روی گشت ارشاد صورت بگیرد اما این منزله کوتاه آمدن نظام جمهوری اسلامی در مقوله حجاب نیست چرا که این امر شدنی نیست.

او افزود: در حال حاضر نیاز است که گشت‌های ارشاد مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرند چراکه فرهنگ‌ها در استان‌های کشور متفاوت است و هر استانی باید بنابر فرهنگ خود در مورد گشت‌های ارشاد برنامه‌ریزی کند. نکته قابل توجه این است که قانون حجاب کنار گذاشتنی نیست اما اصلاح در روش‌های گشت ارشاد را می‌توان بررسی کرد.

 آصفری در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه ماموریت رسیدگی به پرونده مهسا امینی برعهده کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گذاشته شده آیا اعضا این کمیسیون با خانواده امینی گفتگو کردند تصریح کرد: در اولین جلسه‌ای که قرار بود کمیسیون با حضور فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ، پزشکی قانونی و سازمان اورژانس برگزار شود با خانواده مهسا امینی تماس گرفته شد که در جلسه حضور داشته باشند اما آنها به دلیل آنکه درگیر مراسم خاکسپاری بودند اعلام کردند امکان حضور در جلسه را ندارند. اما چه خانواده مهسا امینی حضور داشته باشند و چه نباشند با توجه به اینکه او حق شهروندی دارد این پرونده مورد بررسی قرار می‌گیرد و پزشکی قانونی باید این هفته گزارش نهایی خود را درباره پرونده مذکور ارایه بدهد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: اگر واقعاً تخلفی صورت گرفته باشد قابل پیگیری است چنانکه در حال حاضر سالیانه کارکنان و کادر نیروی انتظامی اگر تخلفی انجام دهند به هیئت تخلفات آورده می‌شوند و یا در دادسرای نظامی با آنها برخورد می‌شود. لذا بررسی تخلف احتمالی پلیس موردی نیست که تنها درباره مهسا امینی مطرح شود. در حال حاضر مواردی وجود دارد که نیروی انتظامی آنها را به خاطر موضوعات دیگر اخراج و یا انفصال خدمت کرده است.

آصفری ضمن تاکید بر پی‌گیری تخلفات احتمالی پلیس اظهار کرد: در هر صورت نیروی انتظامی روزانه با ۳۰ هزار گزارش‌های متفاوت اعم از سرقت تا منافی عفت و تخلفات دیگر مواجه است که در این میان ممکن است در پرونده‌ای هم تخلف یا اشتباهی صورت بگیرد که البته قابل گذشت و اغماض نیست چرا که وقتی جان انسان مطرح می‌شود مطمئنا قابل پیگیری و برخورد است. اما اینکه افرادی بخواهند از فوت مهسا امینی سو استفاده کنند و به اموال عمومی آسیب وارد کنند قابل گذشت نیست.

او با اشاره به تعداد نیروهای آسیب ‌دیده نیروی انتظامی و سپاه در درگیری‌های اخیر خاطرنشان کرد: در درگیری‌های اخیر ۱۱ نفر از نیروهای بسیج به شهادت رسیدند، دو نفر از کارکنان نیروی انتظامی به شهادت رسیدند، ۱۵۰۰ نفر از نیروهای انتظامی مجروح شدند و بیش از این تعداد نیرو‌های سپاه و بسیج مصدوم شدند. برخی از شهدا با کلت کمری به شهادت رسیدند برخی با کلاشینکف و تعدادی با سلاح سرد نظیر چاقو به شهادت رسیدند لذا باید با این موارد هم برخورد شود.

آصفری در واکنش به اینکه مستنداتی که تاکنون پزشکی قانونی درباره قضیه مرگ مهسا امینی ارائه کرده قانع کننده بوده یا خیر یادآور شد: پزشکی قانونی هنوز گزارش نهایی را ارسال نکرده و ما منتظر گزارش نهایی هستیم. البته پزشکی قانونی برای ارائه گزارش مذکور ۳ هفته مهلت خواسته که این هفته، هفته آخر است و پزشکی قانونی وظیفه دارد که تا پایان هفته گزارش نهایی را ارائه کند البته مستندات تاکنون تکمیل نبوده است.

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم / نمی‌شود از کل دینانت، تنها به زلف و ریش و آستین کار داشته باشیم
فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم / نمی‌شود از کل دینانت، تنها به زلف و ریش و آستین کار داشته باشیم

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در شبکه‌های مجازی نطق قدیمی آقای رییس جمهور فعلی را می‌بینیم که می‌خواهد به دولت قبلی طعنه بزند و خطاب به دولت قبل می‌گوید «شما کاری کردید که قیمت دلار به ۵ هزار رسیده است»، ولی الان وقتی قیمت دلار را می‌بیند، چه حالی می‌شود؟ گزارش بدهد که چه تحویل گرفته، چه عده داده و کارنامه اش چیست؟

آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است