کد خبر : 200454
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - 13:03
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

باید زمینه‌های رشد بی‌حجابی در مدارس از بین برود

رحیمی‌نژاد با اشاره به اینکه باید با فهم درست و ارائه معیار و الگوهای موفق برای دانش‌آموزان پذیرش درونی در زمینه عفاف و حجاب ایجاد کرد گفت: باید زمینه‌های رشد بی‌حجابی یا کاهش عفاف را در مدارس از بین ببریم.

باید زمینه‌های رشد بی‌حجابی در مدارس از بین برود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، ۲۳ شهریورماه در کمیته عفاف و حجاب این نهاد اظهار کرد: دو سال تعطیلی مدارس و جدایی دانش‌آموزان از دنیای واقعی و ورود به دنیای مجازی همه مسائل از جمله تعلیم و تربیت را تحت تأثیر قرار داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: به هیچ وجه نمی‌توانیم همان‌گونه که خودمان تربیت شده‌ایم، فرزندانمان را تربیت کنیم، شرایط دنیای امروز بسیار متفاوت است، از دنیای یک قطبی به یک دنیای کثرت‌گرا وارد شده‌ایم که لحظه به لحظه ایده‌ها و روش‌ها و عناصر فرهنگی به روز می‌شود.

وی تأکید کرد: باید روش‌های تربیتی عوض شود، پس واقعیت‌ها را بپذیریم، زندگی در فضا و محیط گاهاً آلوده مجازی را به نحوی برای فرزندانمان آموزش دهیم که بتوانند سلامت خود را حفظ کنند، و این موارد وظایف صاحب‌نظران، معلمان و والدین است که باید با یک روش متفاوت شروع کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: منطقی فکر کردن و حاکمیت عقلانی را محور قرار داده و باید الگوهای  مناسب به فرزندانمان نشان دهیم و فرزندانی نقاد تربیت کرده و تفکر منطقی با حاکمیت عقلانیت و بصیرت را حاکم کنیم.

این مقام مسئول گفت: باید خودانگیختگی ایجاد شود و با فهم درست و ارائه معیار و الگوهای موفق برای دانش‌آموزان پذیرش درونی در زمینه عفاف و حجاب ایجاد کرد نه با ابزار عادت و تحمیل.

وی در خصوص حفظ عفاف در حیطه اداری گفت: سلسله مراتب کارمندی و اداری حد و مرزهایی دارد که باید رعایت شود، در محیط اداری تنها باید مباحث کاری صورت گیرد. در چینش مدارس باید دقت کافی باشد و زمینه‌های رشد بی‌حجابی یا کاهش عفاف را از بین ببریم.

رحیمی‌نژاد یکی از حوزه‌های تأثیرگذار که نیاز مبرم به برنامه‌ریزی تربیتی دارد، را سرویس مدارس دانست و تأکید کرد: سرویس مدارس در آموزش غیررسمی دانش‌آموزان پنهان ولی مؤثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان را قوه عاقله آموزش و پرورش می‌شناسم که در حوزه تأمین قوای فکری و محتوا باید کار کند.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است
نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

بهاره هدایت فعلاً به زندان نمی‌رود / وکیل این زندانی سیاسی توضیح داد
بهاره هدایت فعلاً به زندان نمی‌رود / وکیل این زندانی سیاسی توضیح داد

زهرا مینویی نوشت: با مساعدت مقامات قضایی، پرونده پزشکی موکلم بهاره هدایت جهت تصمیم‌گیری به کمیسیون پزشکی ارجاع داده شد. ایشان تا تعیین تکلیف این کمیسیون ادامه روند درمان را در بیرون از زندان پی خواهد گرفت.

معاون امنیتی وزیرکشور: شبکه ایران اینترنشنال تمرکز اصلی خود را روی شکست طرح نور گذاشته /  زنانی که کشف حجاب کرده بودند هم از پلیس کمک می‌خواستند
معاون امنیتی وزیرکشور: شبکه ایران اینترنشنال تمرکز اصلی خود را روی شکست طرح نور گذاشته / زنانی که کشف حجاب کرده بودند هم از پلیس کمک می‌خواستند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: صبر و خویشتنداری و یا کم کاری تدریجا باوری غلطی را ایجاد کرده بود که گویی کشف حجاب از جانب مسئولین پذیرفته شده است و یا در مقابل اقدام تحمیلی دشمن کاری ساخته نیست در حالی که اصلا اینگونه نبود و نیست.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است