کد خبر : 200240
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۸ - 10:22
دسته‌بندی : سیاسی، اسلاید
چاپ

نماینده مجلس: آمریکا نسبت به ایران عجله بیشتری برای توافق دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به نظرم طرف آمریکایی نسبت به طرف ایرانی عجله بیشتری برای به نتیجه رسیدن مذاکرات دارد. چرا که دولت فعلی آمریکا برای اثرگذاری بر کنگره باید دستش پُر باشد و برای این هدف باید مذاکرات را به نتیجه برساند.

نماینده مجلس: آمریکا نسبت به ایران عجله بیشتری برای توافق دارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست  خارجی مجلس درباره پافشاری وزارت امورخارجه برای اخذ تضمین از طرف مقابل در مذاکرات احیاء برجام گفت: بعد از امضاء برجام و عمل نکردن اروپا و آمریکا به تعهداتی که باید انجام می‌دادند، طبیعی است که جمهوری اسلامی در دور جدید مذاکرات برای رفع تحریم ها ضمانت محکم و اجرایی را از طرف غربی اخذ کند.

بخش هایی از گفت و گوی جهان آبادی را در ادامه می خوانید:

*ایران به تعهدات خود عمل خواهد کرد اما ممکن است در مقابل طرف غربی به بهانه‌ای مدعی شود که شرکت‌های خارجی تمایل به سرمایه گذاری در ایران را ندارند یا به صورت غیرمستقیم آنها را به عدم سرمایه گذاری در کشور ترغیب کند.

*بیشتر کشورهای غربی به دلیل نفوذی که در نهادهای بین المللی دارند، ادعاهای واهی بی ثباتی سیاسی و ریسک سرمایه گذاری در ایران را تبلیغ می‌کنند یا مدعی نقض حقوق بشر در ایران می‌شوند تا به واسطه این داستان سرایی‌ها، تمایل شرکت‌های خارجی را برای سرمایه گذاری در ایران کاهش داده یا از بین ببرند.

*اینکه طرف غربی مدعی شود مسائل هسته‌ای فقط به ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مربوط است و مسائل بین غرب و ایران هم فقط به همین دو طرف ارتباط دارد، حرف درستی نیست. چرا که مذاکرات برای حل پرونده هسته‌ای است. در غیر این صورت این احتمال و امکان وجود دارد که در آینده غرب، توسط شورای حکام و شورای امنیت که اعضای آن همین کشورهای طرف مذاکره هستند، پرونده جدیدی برای ایران باز کند تا دوباره همه این گفت و گوها و مذاکرات را از صفر آغاز کنیم.

*به نظرم طرف آمریکایی نسبت به طرف ایرانی عجله بیشتری برای به نتیجه رسیدن مذاکرات دارد. چرا که دولت فعلی آمریکا برای اثرگذاری بر کنگره باید دستش پُر باشد و برای این هدف باید مذاکرات را به نتیجه برساند.از طرفی با نزدیک شدن به فصل سرما و تیره شدن روابط غرب با روسیه به دلیل جنگ با اوکراین، آمریکا می‌خواهد پرونده اتمی ایران را با توافق ببنند تا تمرکز خود را بر جنگ روسیه و اوکراین معطوف کند.

*آمریکا به دنبال این است که آثار مثبت این توافق، اثرش را بر افکار عمومی ایالات متحده نشان دهد. چرا که طولانی شدن این روند تا انتخابات میان دوره‌ای کنگره به ضرر دولت فعلی آمریکا خواهد بود.

اخبار مرتبط:
تذکر رهبری درباره گشت ارشاد تایید شد/ سردار جعفری: اینکه ماموری خطا کند، طبیعی است / طرح نور باید ادامه پیدا کند I ببینید
تذکر رهبری درباره گشت ارشاد تایید شد/ سردار جعفری: اینکه ماموری خطا کند، طبیعی است / طرح نور باید ادامه پیدا کند I ببینید

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه گفت: یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب شیر خاورمیانه داده‌اند
خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب شیر خاورمیانه داده‌اند

ایرنا نوشت: در آستانه سفر رییس جمهور به سریلانکا سطح شهر به عکس‌هایی از رییسی مزین شده که یکی از جالب‌ترین تصاویری که به چشم می‌خورد این است که سریلانکایی‌ها به رییس جمهور ایران لقب شیر خاورمیانه داده و از وی برای ساخت و افتتاح پروژه نیروگاه برق تشکر کرده‌اند

سردار جوکار، نماینده مجلس: همه باید در برخورد با بی‌حجابی به پلیس کمک کنند
سردار جوکار، نماینده مجلس: همه باید در برخورد با بی‌حجابی به پلیس کمک کنند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قوه قضاییه باید قانون را اجرا کند. وظیفه همه دستگاه‌هااست که با بی حجابی برخود کنند و به پلیس برای اجرای قانون حجاب کمک کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است