کد خبر : 199951
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ - 01:23
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: خودروی من کمتر از ۳۰ هزار کیلومتر کار کرده اما اکنون به روغن‌ریزی افتاده است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرد و گفت: خودروی خودم به عنوان یک خودروی داخلی کمتر از ۳۰ هزار کیلومتر کار کرده اما اکنون به روغن‌ریزی افتاده است.

نماینده مجلس: خودروی من کمتر از ۳۰ هزار کیلومتر کار کرده اما اکنون به روغن‌ریزی افتاده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کیفیت خودروهای داخلی قابل قبول نیست و صنعت خودرو در داخل کشور نتوانسته رضایتمندی برای مردم ایجاد کند، اظهار کرد: افزایش کیفیت برای صنعت خودروسازی هزینه دارد و از طرفی ما در صنعت خودرو شاهد نظارت مصرف کننده نیستیم که همین موضوع موجب شده تا صنعت خودروسازی به فکر افزایش کیفیت محصولات خود نباشد.

وی با تأکید براینکه در صنعت خودروسازی انگیزه وجود ندارد، افزود: راهکار اول برای کاهش مشکلات صنعت خودرو، آزادسازی واردات خودرو بود که مجوز این مسئله اخذ شده است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکار دوم که بیرون آمدن دولت از صنعت خودروسازی است، ادامه داد: دولت باید از شرکت های خودروسازی خارج شود و همه امور آن در دست بخش خصوصی باشد.

وی افزود: راهکار سوم نیز تقویت بخش خصوصی برای فعالیت در صنعت خودرو است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جدی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها برای واگذاری به بخش خصوصی در حال انجام است، تصریح کرد: در سال ۹۹، دومین رتبه قاچاق کشور در بحث قاچاق قطعات خودرو بود که این مسائل در کاهش کیفیت محصولات خودروسازان بسیار مؤثر است.

وی با تأکید براینکه بزرگترین مافیا در بخش تأمین قطعات خودرو است، بیان کرد: صورت مالی خودرو سازان نشان از هزینه ۲۰۰۰ دلاری برای قطعات هر خودروی داخلی دارد که ما این موضوع را قبول نداریم و اگر این موضوع در مسیر درستی انجام شود، هزینه مذکور به ۵۰۰-۶۰۰ دلار کاهش پیدا می‌‎کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رقابت در صنعت خودروسازی به درستی در کشور شکل نگرفته است، افزود: هزینه‌های نیروی انسانی و هزینه‌های مالی خودروسازان بسیار بالا است که باید کاهش پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه در مقطعی از زمان به بهانه ارتباط‌گیری با شرکت‌های خارجی مانند رِنو، پژو و… ما را به شرکت‌های خارجی وابسته کردند، ادامه داد: بخشی از قطعات خودرو از این محل تأمین می‌شد که پس از فاصله گرفتن از این شرکت‌ها خودروسازان ما به قطعات چینی روی آوردند و اکنون شاهد چنین وضعیتی هستیم.

انتهای پیام

اخبار مرتبط:
روزنامه شرق: ترامپ موافق تغییرنظام و تجزیه ایران نیست
روزنامه شرق: ترامپ موافق تغییرنظام و تجزیه ایران نیست

ترامپ در پنج، شش ماه گذشته تردیدی در نمایش اختلاف‌نظرهای خود با نتانیاهو نداشته است.

روزنامه اصولگرا: مصاحبه اخیر علی لاریجانی ،کلاس درسی برای سیاست ورزان است/ نه شعار داد، نه اغراق کرد، نه احساساتی حرف زد
روزنامه اصولگرا: مصاحبه اخیر علی لاریجانی ،کلاس درسی برای سیاست ورزان است/ نه شعار داد، نه اغراق کرد، نه احساساتی حرف زد

سیاست را نباید ساده‌سازی کرد. مناسبات سیاسی نیز تک خطی نیست و نیازمند تحلیل‌های چندلایه و چندبُعدی است. یکی از چهره‌هایی که رفتار سیاسی‌اش نمونه‌ای روشن از این پیچیدگی و ظرافت است، علی لاریجانی است؛ سیاست‌مداری با پیشینه‌ای چنددهه‌ای در عرصه‌های گوناگون حکمرانی که در سال‌های اخیر، مسیر متفاوتی را پیموده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است