کد خبر : 199020
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۹ - 18:26
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

«عذرخواهی» وزیر دادگستری از مردم بابت تلاطم قیمت ها در بازار

رحیمی گفت: این دولت با برنامه‌‍ریزی و تلاش مضاعف همه همت و توان خود را به کار گرفته است تا بتواند مشکلات مردم را حل و فصل کند.

«عذرخواهی» وزیر دادگستری از مردم بابت تلاطم قیمت ها در بازار

به گزارش سایت خبری مدارا؛ امین حسین رحیمی که شامگاه سه شنبه ۸ شهریور ماه و به مناسبت هفته دولت در جمع نمازگزاران مسجد جامع تهرانسر حضور یافته بود، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، عملکرد و دستاوردهای وزارت دادگستری در یکسال گذشته را تشریح کرد.
رحیمی با اشاره به شرایط وخیم کرونایی کشور در اوایل استقرار دولت سیزدهم و ورود شخص رییس جمهور به موضوع واردات واکسن و مدیریت شرایط گفت: اراده دولت سیزدهم در کنترل شرایط کرونایی در کنار واردات واکسن و همراهی عموم جامعه در رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی باعث شد از آن شرایط خطیر با سربلندی عبور کنیم.

وزیر دادگستری به تلاش شبانه روزی رییس جمهور و هیات دولت برای رفع مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: این دولت با برنامه‌‍ریزی و تلاش مضاعف همه همت و توان خود را به کار گرفته است تا بتواند مشکلات مردم را حل و فصل کند.

رحیمی موضوع معیشت مردم را از دغدغه های اصلی دولت عنوان کرد و گفت: دولت تلاش فراوان و برنامه ریزی گسترده و همه جانبه ای را برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با در نظر گرفتن معیشت مردم و عدم تحمیل فشار مضاعف بر جامعه داشت. می‌توانستیم همان مسیر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را ادامه بدهیم اما می‌دیدیم خیلی از افراد این ارز را دریافت کرده‌اند بدون اینکه کالایی وارد کنند و یا کالا را گرانتر از حد معمول به مردم ارایه می‌کردند و بعضا کالاها را به صورت قاچاق به سایر کشورها می‌بردند، قاعدتا این هزینه از جیب ملت پرداخت می شد و نتیجه آن فساد، قاچاق، تحمیل هزینه مضاعف به مردم و کاهش ذخایر ارزی کشور بود و اصولا قابل ادامه هم نبود.

وی گفت: شخص رییس جمهور و هیات دولت مصمم بر سد کردن راه قاچاق، فساد و رانت بودند و با این دیدگاه که رای ملت به عنوان یک امانت ما را بر آن داشته تا مصالح آنان را در نظر بگیریم ولو اینکه در کوتاه مدت سبب ناراحتی و مشکلاتی هم بشود، تصمیم به این جراحی اقتصادی گرفتیم.

رحیمی گفت: افزایش عمومی قیمت کالاها صرفا ناشی از حذف ارز ترجیحی نبود و دلایل مختلفی از جمله تخلف برخی اصناف و فروشندگان و افزایش سطح حقوق و دستمزدها نیز در این امر موثر بوده است. افزایش هفتگی برخی کالاها در اوایل سال ناشی از تخلف و تصمیم تولیدکنندگان بود که با ورود دولت و ثبت قیمت مصوب بیش از ۵۲ هزار قلم از کالاها در سامانه ۱۲۴ مبنای قیمت‌ها مشخص شد و شاهد ثبات نسبی قیمتها در بازار هستیم.

وزیر دادگستری موفقیت طرح حذف ارز ترجیحی و مردمی سازی یارانه ها را کاملا ناشی از همراهی و یاری مردم دانست و گفت: بدون همراهی مردم اصولا این طرح قابل اجرا نبود هرچند یارانه پرداختی با افزایش قیمتها تناسب ندارد و از این بابت و همچنین به خاطر فشار ناشی از افزایش قیمتها و تلاطم بازار از مردم عذرخواهی می کنیم و تلاش می کنیم با ثبات قیمتها و بازار، آرامش خاطر جامعه را فراهم کنیم.

وی گفت: در سفرهای استانی، مسئولان به صورت حضوری با مشکلات و گرفتارهای مردم آشنا می شوند و همین امر سبب می شود تا با تلاش هدفمند و برنامه ریزی دقیق همه همت خود را صرف رفع این مشکلات نمایند.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نمازگزاران مسجد جامع تهرانسر به دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری در دو جبهه سیاست خارجی را پیش برده ایم. از یک سو با فرض اینکه تحریم ها برطرف نخواهد شد، سعی داریم تا با اصلاح روندها و مدیریت منابع کشور را در مسیر ارتقا و تعالی قرار داده و اثر تحریم ها را برطرف نماییم و از سوی دیگر تمام تلاش و جدیت خود را در مذاکرات به کار گرفته ایم تا تحریم‌های ظالمانه را با رعایت عزت و مصلحت کشور برطرف نماییم. همین امر باعث شده همه دنیا بر این امر متفق القول باشند که ایران اهل مذاکره و گفتگو است.

رحیمی گفت: دنیای فردا دنیای استفاده از انرژی‌های نو بخصوص انرژی هسته‌ای است، فردا که نفت و ذخایر سوخت فسیلی تمام شود کشوری سربلند و توانمند خواهد بود که بتواند نیازهای خود را از طریق سایر انرژی‌ها علی الخصوص انرژی هسته ای و رشد و توسعه علوم جدید مرتفع نماید. ما به علم و انرژی هسته ای دست پیدا کردیم و البته به دنبال سلاح هسته ای هم نیستیم چرا که بر اساس اصول اخلاقی و دینی و دستور ولی فقیه اجازه استفاده از آن را نداریم.

وزیر دادگستری پس از سخنان خود، به صورت چهره به چهره با مردم دیدار و گفتگو کرد و مشکلات و مسایل مطرح شده آنان را بررسی و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است