کد خبر : 198727
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - 08:06
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

ایجاد ۶۰ هزار شغل در خوزستان تا پایان سال

استاندار خوزستان با اشاره به روند اشتغالزایی در استان، گفت: در مجموع تاکنون ۲۰ هزار شغل جدید در استان ایجاد کرده‌ایم که این رقم تا پایان سال به ۶۰ هزار نفر می‌رسد.

ایجاد ۶۰ هزار شغل در خوزستان تا پایان سال

صادق خلیلیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته دولت، اظهار کرد: خوشبختانه در کشور ما صنایع و بخش‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون فعال هستند و تولید می‌کنند؛ این بخش‌ها دستاوردهای خود را در نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

وی افزود: دولت انقلابی نیز دستاوردهای بزرگی از جمله رشد اقتصادی، توسعه صادرات و اقدامات عمرانی داشته است در استان خوزستان بهره‌برداری از ابرپروژه آبرسانی غدیر که ۵۲ درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار می‌دهد به صورت آزمایشی آغاز شده است. بیش از دو نیم میلیون نفر از مردم خوزستان از این آب بهره‌مند می‌شوند.

استاندار خوزستان گفت: در زمینه تسریع در اجرای پروژه‌های راه‌سازی که استان خوزستان را به مناطق مرکزی و استان‌های شرقی متصل می‌کند و راه توسعه استان را از نظر گردشگری و تجارت هموار می‌کند، تلاش در حال انجام است. در بخش بهداشت و درمان نیز بیش از ۱۰ بیمارستان را در حال تجهیز و تکمیل داریم و مگا آی سی یو بزرگ بیمارستان گلستان نیز به بهره‌برداری رسیده است و بخشی از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی آبادان نیز در حال بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: در بخش فرهنگی، خانه هنرمندان آماده بهره برداری است که کار بسیار خوبی است. این‌ها بخشی از دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به اقدامات دولت برای ایجاد اشتغال در خوزستان گفت: در بخش اشتغال چند کار همزمان صورت گرفت؛ ۳ هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه در اختیار صنایع و واحدهای تولیدی در بخش‌های کشاورزی و صنعتی قرار دادیم و اخیرا ۲ هزار میلیارد تومان به استان اختصاص پیدا کرد که به صورت قرض‌الحسنه پشتوانه تولید و اشتغال استان خواهد بود.

خلیلیان گفت: با توجه به اینکه برخی صنایع راکد بودند، ما در سال جاری ۱۶۲ واحد را فعال کردیم که به اشتغال منجر می‌شود. در مجموع تاکنون ۲۰ هزار شغل جدید در استان ایجاد کرده‌ایم که این رقم تا پایان سال به ۶۰ هزار نفر م‌یرسد. سال گذشته نیز ۲۲ هزار شغل ایجاد شده است و روند اشتغالزایی در استان سرعت گرفته است.

استاندار خوزستان با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته، گفت: سرمایه‌گذاری در نفت و گاز، صنایع فرآوری کشاورزی و صنایع تکمیل زنجیره‌های تولید صنعتی و کشاورزی را مورد حمایت قرار دادیم. در هندیجان طرح شیلات داریم که این هفته به بهره‌برداری می‌رسد. در مجموع، اقدامات بسیار متنوعی در حال انجام است.

وی در پایان یادآور شد: در این نمایشگاه بخشی به تامین نیازمندی‌ها و مایحتاج مردم اختصاص پیدا کرده است و اقلام خوراکی با تخفیف در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است