کد خبر : 198271
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ - 10:18
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

زیرساخت‌ شبکه برق در مرزهای شلمچه و چذابه تکمیل شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: اقدامات زیرساختی در زمینه برق رسانی در مرزهای شلمچه و چذابه برای خدمات رسانی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی انجام و شبکه برق این گذرگاه های مرزی تکمیل شده است.

زیرساخت‌ شبکه برق در مرزهای شلمچه و چذابه تکمیل شد

علی خدری از جمله اقدامات انجام شده در گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه را افزایش ظرفیت ترانس ها برای تقویت ولتاژ در فصل تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی، تامین برق موکب ها با نصب ۷۸ دستگاه ترانسفورماتور جدید و افزایش تعداد مدار و سطح مقطع کابل های خودنگهدار، تامین و نصب چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه چراغ روشنایی برای تامین روشنایی موکب ها و ۲۵۰ هکتار پارکینگ در ۲ مرز شلمچه و چذابه عنوان کرد.

وی ادامه داد : تامین برق بیمارستان صحرایی و موکب های جدید در مرز شلمچه، تعمیر و نگهداری و شست و شوی خطوط به طول ۲۵۰ کیلومتر برای پایداری شبکه برق در ۲ مرز شلمچه وچذابه، تقویت شبکه برق در نقطه صفر مرزی ۲ کشور در شلمچه و بازسازی شبکه برق در گذرگاه مرزی «شیب» در خاک عراق در همسایگی پایانه مرزی چذابه از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ادامه با تاکید بر اینکه مشکلی از نظر تامین انرژی برق در مرزهای خوزستان وجود ندارد گفت : برنامه ریزی لازم برای پایداری شبکه برق در مسیر زائران اربعین حسینی(ع) توسط خادمان حسینی در شرکت توزیع برق خوزستان انجام شده است.

خدری در خاتمه افزود: باید با تلاش جمعی بستر مناسب برای تسهیل در تردد و ایمنی زائران فراهم شود که این شرکت در راستای خدمت رسانی به زائران، زیرساخت‌های لازم در بخش برق را در ۲ گذرگاه مرزی خوزستان تکمیل کرده است.

مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرکاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ روز اربعین حسینی است.

پیش بینی شده اربعین امسال حدود پنج میلیون زائر از مرزهای ۶ گانه کشور به کربلای معلا مشرف شوند که از این تعداد ۲ میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس عراق عزیمت خواهند کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است