کد خبر : 197958
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - 12:17
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

اتصال ۱۸ شهر و ۴۹۵ روستای خوزستان به طرح آبرسانی غدیر

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر ۱۸ شهر و ۴۹۵ روستای استان به طرح آبرسانی غدیر متصل شده است.

اتصال ۱۸ شهر و ۴۹۵ روستای خوزستان به طرح آبرسانی غدیر

به گزارش سایت خبری مدارا؛ صابر علیدادی در نشست مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با مدیران رسانه‌ها در خصوص افزایش کیفیت آب در طرح آبرسانی غدیر اظهار کرد: در این طرح ما ۱۰ متر مکعب آب از رودخانه دز و ۱۰ متر مکعب آب از کرخه خواهیم داشت اما بنا به دلایلی، مهمترین منبع این طرح، دز خواهد بود و این ارتقاء بسیار خوبی در کیفیت آبی که به دست مردم می رسد خواهد بود.

وی افزود: طرح غدیر خاصیتی دارد که هم شهرها و هم روستاها به آن متصل هستند. یعنی همه ۴۸ روستای هویزه و همه ۷۶ روستای دشت آزادگان و همچنین همه ۳۸ روستای حمیدیه و ۴۵ روستای آبادان به طرح متصل شده‌اند و این طرح به صورتی نیست که فقط به شهرها برسد.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: با وجود خشکسالی و اینکه حجم آب قابل دسترس در سدها بسیار کمتر از سال گذشته شده اما در سال جاری نسبت به سال گذشته تنش آب شرب در شهرها و روستاها کمتر دیده می‌شود .

علیدادی در خصوص اعتباراتی که در طرح غدیر هزینه شده است، عنوان کرد: یک هزار میلیارد اسناد خزانه تامین شده و افزایش ۱۰۰ درصدی کمی و ۵۰ درصد کیفی آب در ۲۶ شهر و۱۶۰۰ روستا دیده شده است. یعنی در خطوط اصلی، آب را به میزان لازم جاری می‌کنیم اما تعدای از شهرها و روستاها هنوز به این طرح متصل نشده‌اند و اتصال آن‌ها مربوط به شرکت آب و فاضلاب است که بعد از تامین آب باید بتواند آب شهرها و روستاها را با سرعت زیادی به خطوط غدیر متصل کند.

وی افزود: شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، هویزه، سوسنگرد، دشت آزادگان، حمیدیه و شادگان به این طرح متصل هستند و همچنین در حال حاضر تقریبا ۱۸ شهر و ۴۹۵ روستا به طرح متصل شده‌اند.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: بعضی از شهرها می‌توانند از دو روش یعنی از طریق رودخانه و طرح غدیر تامین آب شوند و در زمینه انتقال آب اقدامات لازم در حال انجام است.

علیدادی با بیان این‌که کرد: طرح‌هایی که در حال اجرا هستند از سال ۱۳۸۹ و سال ۱۳۹۲ آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است. طرح غدیر به دلیل این‌که ۵۲ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود مهم ترین طرح آبرسانی در استان خوزستان است.

وی اظهار کرد: پس از احداث سد دز آب رودخانه به جاهای مختلف رفته و به خانه‌های مردم نرسیده است. به طور مثال تاکنون آب دز به آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و شادگان منتقل نشده است .

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است