کد خبر : 197312
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - 10:31
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

خسارت‌ سیل‌زدگان باید در کوتاه‌مدت پرداخت شود

در کوتاه مدت باید غرامت و خسارت وارده به ساکنان مناطق سیل زده کشور پرداخت شود.

خسارت‌ سیل‌زدگان باید در کوتاه‌مدت پرداخت شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ احمد وحیدی شامگاه پنجشنبه در نشست پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ اظهار داشت: آنچه که در بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر پیش آمده باید در دو سطح کوتاه مدت و بلند مدت پیگیری و رسیدگی شود.

وی با تاکید بر اینکه در کوتاه مدت باید غرامت‌ها و خسارت‌ها پرداخته شود، عنوان کرد: در این راه همراهی مسئولان ضروری است.

وحیدی تاکید کرد: اما بعضی از مسائل را هم باید در بلندمدت مدنظر قرار داد و به آنها فکر کرد برای نمونه که چگونه می توان جلوی آبگرفتگی‌ها را در آینده بگیریم.

وزیر کشور با بیان اینکه باید بحران‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: مردم بدانند مسئولان به فکر تک تک آنها هستند.

وحیدی ضمن قدردانی از همه کسانی که در سیل اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد پای کار بودند، ادامه داد: خوشبختانه بارش‌های سیل‌آسا در این استان تلفات جانی نداشت که نشانگر کار و تلاش بوده است.

وی بیان کرد: برخی از مشکلات مربوط به تخلفاتی است که صورت گرفته مانند پرورش ماهی‌ها و همچنین در بخش کشاورزی که مسئولان اعلام کرده‌اند مجوزهای لازم را نداشته‌اند که در آینده باید اینگونه مشکلات را برطرف کرد اما آنچه لازم داریم کمک‌های فوری به مردم است.

وحیدی در ادامه با بیان اینکه به مزارع پرورش ماهی خسارت زیادی وارد شده است یادآور شد: تعداد زیادی ماهی از بین رفته که باید به این مزارع پرورش ماهی کمک کرد و در این حوزه هم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به کمک خواهد آمد.

رئیس ستاد بحران کشور بیان کرد: در برخی جاها نیاز به تسهیلات بانکی و همچنین استمهال وجود دارد که باید همه به یاری مردم آمده و نگذاریم بیش از این ضرر کنند.

وحیدی با بیان اینکه باید مرکز فرماندهی در هر منطقه‌ای کار خود را انجام دهد گفت: باید مردم بدانند که مسئولان به فکر تک تک آنها هستند همچنین باید بحران ها و تهدیدهایی که وجود دارد را به فرصت تبدیل کرد.

وی ادامه داد: باید بدانیم که چگونه می توان به مقابله با سیل و آبگرفتگی ها رفت که به مانند رزمایشی برای ما خواهد بود تا تهدید برای ما نداشته باشد اگر در ساختار ها و ظرفیت‌ها کمبودی وجود دارد آنها را بیابیم و جبران کنیم.

وحیدی در خصوص قطع راه ارتباطی ۳۴ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا روز شنبه همه این راه‌ها باید بازگشایی شود و اگر نیاز به ماشین آلات بود از سایر استان‌ها کمک گرفته شود.

وی همچنین در تماس تلفنی با محرابیان وزیر نیرو ۴۰ کیلومتر لوله و ۱۰ تانکر برای آبرسانی به مناطقی که شبکه آب آنها در سیل متحمل خسارت شد را از وی مطالبه کرد که مورد موافقت وزیر نیرو قرار گرفت.

وحیدی با اشاره به خسارت سیلاب به مزارع پرورش ماهی، همچنین نیاز استان به ۳۰ کیلومتر لوله برای سراب‌بندی دو هزار هکتار مزارع شالیکاری و سبزی و صیفی در تماس تلفنی با وزیر جهاد کشاورزی این موضوع را پیگیری کرد.
اخبار مرتبط:
مردی در ارومیه همسرش را بعد از طلاق با ۳ گلوله کشت و گریخت
مردی در ارومیه همسرش را بعد از طلاق با ۳ گلوله کشت و گریخت

مردی که سال‌ها همسرش را شکنجه می‌کرد در نهایت بعد از صدور حکم طلاق او را با شلیک گلوله به قتل رساند.

تاکسی: ۴۵%، مترو: ۲۸% و اتوبوس: ۲۶% / تهران گران‌تَر شد؛ دولت مَردمی رئیسی تایید کرد
تاکسی: ۴۵%، مترو: ۲۸% و اتوبوس: ۲۶% / تهران گران‌تَر شد؛ دولت مَردمی رئیسی تایید کرد

معاون عمرانی فرمانداری تهران از تأیید نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی برای سال آینده از سوی هیأت تطبیق فرمانداری تهران خبر داد. وی تأکید کرد: به این ترتیب برای سال آینده بر اساس مصوبه شورای شهر تهران ۲۸ درصد افزایش در بخش مترو، ۲۶ درصد افزایش در بخش اتوبوس و ۴۵ درصد افزایش در بخش تاکسی را خواهیم داشت.

صداوسیما: قاتل مهرجویی اعترافاتش را انکار کرد
صداوسیما: قاتل مهرجویی اعترافاتش را انکار کرد

جام جم آنلاین نوشت: کریم طراح این جنایت هولناک است‌.متهمی که درردیف اول فهرست متهمان قراردارد و با حکم دادگاه به قصاص محکوم شده‌است. او در جریان بازجویی‌ها به ارتکاب هر دو قتل اقرار کرده و همه مدارک و اعترافات علیه اوست. حالا منکر همه‌چیز شده و حتی حضورش در محل قتل را هم انکار می‌کند‌.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است