کد خبر : 197132
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - 16:18
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

عضو شورای نگهبان ایراد جمله «بی‌حجاب‌ها از خانواده دزدها هستند» را پَذیرفت/ خاتمی: ناخواسته گفتم

عضو فقهای شورای نگهبان گفت:‌ بعد از نماز برخی نمازگزاران محترم جمعه گفتند که در خطبه قبل گفته‌اید، بنابراین تردیدی ندارم که این جمله سبق لسان و ناخواسته بوده است. از خداوند می‌خواهم که دل‌های همه ما را به نور ایمان منور کرده و ما را در صراط بندگی خود استوار فرماید.

عضو شورای نگهبان ایراد جمله «بی‌حجاب‌ها از خانواده دزدها هستند» را پَذیرفت/ خاتمی: ناخواسته گفتم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ عضو فقهای شورای نگهبان گفت:‌ بعد از نماز برخی نمازگزاران محترم جمعه گفتند که در خطبه قبل گفته‌اید، بنابراین تردیدی ندارم که این جمله سبق لسان و ناخواسته بوده است. از خداوند می‌خواهم که دل‌های همه ما را به نور ایمان منور کرده و ما را در صراط بندگی خود استوار فرماید.

احمد خاتمی گفت: بی‌حجابی، منکر است و نهی از منکر هم یک واجب است و باید در این عرصه نیز همانند همه منکرات از شیوه‌های قرآنی استفاده کرد.

حجت الاسلام سیداحمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران طی سخنانی در جمع عزاداران حسینی (ع) با بیان اینکه مسئله حجاب و عفاف که از آن در فقه با عنوان سِتر و از نقطه مقابل آن، به تَبَرج یاد شده، از ضروریات دین است، گفت: بی‌حجابی، منکر است و نهی از منکر هم یک واجب است و باید در این عرصه نیز همانند همه منکرات، از شیوه‌های قرآنی مانند قول لیّن یعنی نرم، قول حُسن یعنی زیبا، قول سدید یعنی محکم و استدلالی استفاده کرد.

وی افزود: منطق حضرت امام صادق (ع) این است که برای مقابله با این منکر همانند منکرات دیگر، هم باید کار فرهنگی شود و هم کار اجرایی که همان اعمال قانون است. امام صادق علیه السلام فرمودند: ما جَعَلَ اللّه ُ بَسطَ اللِّسانِ و کَفَّ الیَدِ، و لکِن جَعَلَهُما یُبسَطانِ مَعا و یُکَفّانِ مَعا یعنی خداوند زبان را بسته و دست را گشاده قرار نداده، بلکه آنها را چنان آفریده که با هم باز می‌شوند و با هم بسته می‌گردند. این یعنی باید هم کار فرهنگی باشد و هم کار اجرایی.

حجت الاسلام خاتمی گفت: اینجانب در خطبه گذشته که در تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۱ ایراد شد در یادداشت خود که همه خطبه‌ها را قبل از ایراد می‌نویسم، این جمله را ندیدم که اکثر بی حجاب‌ها از خانواده‌های دزدها هستند و در تلویزیون هم ندیدم، لذا به این باور رسیدم که آن را نگفتم و آن را در خطبه این هفته ۷ مرداد ۱۴۰۱ ابراز کردم، ولی بعد از نماز برخی نمازگزاران محترم جمعه گفتند که در خطبه قبل گفته‌اید، بنابراین تردیدی ندارم که این جمله سبق لسان و ناخواسته بوده است. از خداوند می‌خواهم که دل‌های همه ما را به نور ایمان منور کرده و ما را در صراط بندگی خود استوار فرماید.

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است