کد خبر : 197014
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ - 13:06
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

فیفا آخرین مهلت فدراسیون فوتبال برای برکناری اسکوچیچ را اعلام کرد

براساس قوانین فیفا همه تیم‌های حاضر در رقابت‌های جام جهانی‌ تا ۳ روز پیش از آغاز این مسابقات می‌توانند سرمربی خود را عوض کنند.

فیفا آخرین مهلت فدراسیون فوتبال برای برکناری اسکوچیچ را اعلام کرد

به گزارش سات خبری مدارا؛ قاعده تعویض سرمربی یا هر کدام از اعضای کادر فنی تیم‌های حاضر در جام جهانی‌ کاملاً متفاوت با شرایطی است که پیرامون ارسال اسامی بازیکنان باید رعایت شود. در واقع می‌توان گفت دست تیم‌ها جهت تغییر سرمربیان تا حد بسیار زیادی باز است. براساس قوانین فیفا همه تیم‌های حاضر در رقابت‌های جام جهانی‌ تا ۳ روز پیش از آغاز این مسابقات می‌توانند سرمربی خود را عوض کنند و به این ترتیب فدراسیون فوتبال فارغ از اینکه چه کسی ریاست آن را برعهده داشته باشد، تا ۲۷ آبان می‌تواند دراگان اسکوچیچ را از سمت خود معلق کند. این دقیقاً همان قانونی بود که تیم ملی اسپانیا با استفاده از آن، لوپتگی را در آستانه آغاز جام جهانی‌ ۲۰۱۸ به خاطر توافق پنهانی با باشگاه رئال‌مادرید برکنار کرد.

کمک برای مسافرت

قانون مذکور اصلاً به معنای آن نیست که تیم‌ها نمی‌توانند پس از این تاریخ یا در خلال برگزاری جام جهانی‌ سرمربیان خود را عوض کنند چون در جام‌های جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ شاهد آن بودیم که تیم ملی عربستان سرمربیان خود را در حین برگزاری مسابقات تعویض کرد. در واقع این قانون کمکی است که به تیم‌ها می‌کند و تأکید دارد اگر تا ۳ روز قبل از مسابقه افتتاحیه سرمربی خودشان را تغییر بدهند، کمیته مسابقات و تشریفات فیفا با کشور میزبان هماهنگ می‌کند تا مشکلی برای سفر سرمربی جدید به محل برگزاری مسابقات وجود نداشته باشد و کارت مربیگری او صادر شود ولی اگر در خلال برگزاری بازی‌ها، سرمربی تغییر پیدا کند، آنگاه کشوری که سکاندار خود را عوض کرده، باید جدا از مکاتبه با فیفا از طریق رایزنی‌های سیاسی، کارها را طوری پیش ببرد تا سرمربی جدید بتواند در اولین فرصت وارد کشور محل انجام مسابقات شود و با مشکل ویزا مواجه نشود. اگر قرار بر استفاده از مدیر تیم یا یکی از دستیاران به عنوان سرمربی جدید هم باشد که اصلاً دیگر این دردسر هم وجود ندارد و فقط کمیته برگزاری رقابت‌های جام جهانی‌ یک کارت شناسایی جدید برای سرمربی انتخاب شده صادر خواهد کرد.

تکرار ماجرای طالبی؟

تیم ملی فوتبال ما در آستانه آغاز جام جهانی‌ ۱۹۹۸ فرانسه و در حالی که کمتر از یک ماه به اولین مسابقه‌اش باقی‌ مانده بود، سرمربی خود را تغییر داد و به جای تومیسلاو ایویچ فقید، از وجود جلال طالبی استفاده کرد. البته در آن مقطع طالبی همراه تیم بود و فقط باید سمتش عوض می‌شد به همین خاطر فدراسیون مشکلی از این بابت پیدا نکرد ولی شرایط بازیکنان متفاوت است و به محض اینکه مسابقات آغاز شود، استفاده از نفراتی که در لیست احتیاط قرار گرفته‌اند، تابع شرایط و قوانین بسیار دشواری است. البته ما از این قاعده هم استفاده کرده‌ایم و ستار زارع قبل از اولین بازی ایران در جام جهانی‌ ۲۰۰۶ که مقابل مکزیک بود، از لیست به خاطر مصدومیت کنار گذاشته شد و شبانه با محرم نویدکیا تماس گرفتند تا با اولین پرواز خود را به اردوی تیم ملی برساند.

اخبار مرتبط:
نماینده عضو جبهه پایداری: ما هر هفته درباره انتخاب رئیس مجلس آینده جلسه برگزار می‌کنیم / هیات رییسه مجلس فعلی با تعارف کار می‌کنند
نماینده عضو جبهه پایداری: ما هر هفته درباره انتخاب رئیس مجلس آینده جلسه برگزار می‌کنیم / هیات رییسه مجلس فعلی با تعارف کار می‌کنند

مهدی باقری نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: هنوز هیچ تصمیمی در جبهه پایداری در مورد هیات رئیسه مجلس گرفته نشده است. صحبت هایی صورت گرفته و ما هر هفته جلسه داریم که یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌هاست اما هنوز برای تصمیم گیری زود است.

السودانی: پهپادهای ایرانی از عراق به اسرائیل پرتاب نشدند
السودانی: پهپادهای ایرانی از عراق به اسرائیل پرتاب نشدند

محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق گفت: «بر اساس گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم، شواهدی وجود ندارد که موشک یا هواپیمای بدون سرنشینی از عراق پرتاب شده باشد».

از ضررهای عدم استفاده از ایستگاه پمپاژ فاضلاب در ساختمان‌ها چه می‌دانید؟ + قوانین نصب آن
از ضررهای عدم استفاده از ایستگاه پمپاژ فاضلاب در ساختمان‌ها چه می‌دانید؟ + قوانین نصب آن

احداث ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب به عنوان یک اقدام جامع و ضروری در جهت حفظ محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها مطرح است. این سازه‌ها باید با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و با رعایت استانداردهای بهداشتی و محیط زیستی بنا شوند تا اثرات مثبت خود را تا حداکثر برای جوامع مختلف نشان دهند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است