کد خبر : 196857
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - 20:23
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

وزیر کشور: روابط عمومی ها باید عملیات روانی را بلد باشند

سردار وحیدی مدعی شد که روابط عمومی ها باید نسبت به عملیات روانی آگاه باشند و اسیر عملیات روانی دشمن نشوند

وزیر کشور: روابط عمومی ها باید عملیات روانی را بلد باشند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سردار احمد وحیدی در همایش مدیرکل‌های روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری‌های سراسر کشور اظهار داشت: روابط عمومی باید ارتباط را با عموم مردم برقرار کند. گاهی از طریق کلام؛ گاهی با تصویر؛ گاهی تعامل حضوری و گاهی با توجیه و تبیین، که همه این‌ها حوزه گسترده‌ای است.

وی افزود: ما اهداف و سیاست‌هایی داریم که باید از طریق روابط عمومی‌ها محقق شود و این عرصه ابعاد مختلفی دارد.
وزیر کشور گفت: دولت تلاش می‌کند با تمام وجود در خدمت مردم باشد و نیازمندی‌های مردم را تامین کند و فرصت‌ها را در خدمت به مردم از دست ندهد و در یک حجم گسترده همه مردم را در پوشش فعالیت‌های خود قرار دهد، اما برخی نمی‌خواهند این سیما منعکس شود.
وی تصریح کرد: استانداران، فرمانداران و بخشداران شبانه روز در تلاش هستند و مردم باید بدانند این‌ها در خدمت مردم هستند و ساختار این سیما هدف مهمی است.
وحیدی گفت: زمینه انجام سلسله مراتب و انعکاس اخبار در روابط عمومی‌ها باید تسهیل شود. بطور مثال در موضوع اقدامات هدفمندی ارز ترجیحی باید برای مردم روشن و تبیین شود که این اقدام چه منافعی دارد.
وی افزود: وقتی مردم در جریان کار منطقی قرار بگیرند همراهی می‌کنند و سرمایه اجتماعی افزایش پیدا می‌کند که باعث می‌شود کار‌ها بخوبی انجام شود.
وزیر کشور تصریح کرد: صرف داشتن دانش روابط عمومی کافی نیست. تسلط بر اخبار و اطلاعات مهم است و کلیات را باید دانست. فضا سازی مناسب برای حرکت صحیح مهم است. شما باید قدرت تولید و شناخت داشته باشید.
وی در ادامه با اشاره به ارتباطات و‌گسترش شبکه‌های ارتباطاتی گفت: شما اگر توانستید شبکه گسترده از قشر‌های مختلف جمع کنید می‌توانید موثر باشید. مخاطب شناسی جزء کار‌های اصلی شماست و تولید پیام و ارسال به مخاطب هم جایگاه مهمی دارد. مثلا این مهم است که مخاطب کشاورز است یا استاد دانشگاه.
وحیدی گفت: شبکه‌ای باید ایجاد شود. شبکه پیام رسانی با محوریت درنظر گرفتن انواع افراد، شخصیت‌ها و میزان تاثیرگذاری آن‌ها تشکیل شود.
وی عنوان کرد:کار روابط عمومی کار مهمی است. به موقع باید عملیات روانی را بشناسید و اسیر عملیات روانی دشمن نشوید. هیچ چیزی نباید نادیده از نظر شما بگذرد.
اینکه در صحنه باشید مهم است. مراقبت‌ها و در میدان بودن‌ها در راستای اهداف مهم روابط عمومی هاست.
وزیر کشور اظهار داشت: من موافق هستم که روابط عمومی‌ها به اداره کل تبدیل شوند، اما این، چاره درمان مشکلات نیست. بالابردن آموزش‌ها و‌تکمیل تجهیزات هم بسیار مهم است و پیگری خواهد شد.

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است