کد خبر : 196256
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ - 10:21
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

روزنامه کیهان: ضدانقلاب از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» عصبانی شد/گرایش مردم به انقلاب و دین از روز اوّل انقلاب یقیناً بیشتر است

جشن 3 میلیونی غدیر در تهران در قالب مهمانی 10 کیلومتری خیابان ولی‌عصر(عج) تجلی عشق و دلباختگی فزاینده مردم به اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) بود که ضد انقلاب را عصبانی و ناامید کرد و پادوهای داخلی را برآشفت.

روزنامه کیهان: ضدانقلاب از «مهمونی ۱۰ کیلومتری» عصبانی شد/گرایش مردم به انقلاب و دین از روز اوّل انقلاب یقیناً بیشتر است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روز دوشنبه که تهران میعادگاه عاشقان مولا علی(ع) شد، حجتی عظیم بر همگان آشکار گشت که عشق و معرفت و دلدادگی مردم به اسلام و قرآن و اهل‌بیت(ع) فزاینده و پایان ناپذیر است و دشمن در محاسبات غلط خود فرو رفته است. انبوه جمعیتی که روز عید غدیر به شوق امیر مومنان(ع) در خیابان حضرت ولی‌عصر(عج) و خیابان‌های اطراف لبریز شد، قابل پیش‌بینی نبود. مردم، از بعد از ظهر دوشنبه تا نیمه شب، در چندین نوبت در این مسیر آمدند و رفتند و باز هم سیل مشتاقان بود که می‌جوشید و در بزرگ‌ترین خیابان غرب آسیا جاری می‌شد.

خیلی‌ها که ساعت ۶ و ۷ بعد از ظهر به راه افتادند، در ترافیک ماندند و اصلا به خیابان ولی‌عصر(عج) نرسیدند. خانواده‌هایی که از شرق تهران حرکت کرده بودند، در بزرگراه امام علی و معابر مشابه متوقف شدند و پس از ساعاتی معطلی، ناچار به خانه برگشتند.
در این مهمانی ۶۰۰ موکب مردمی به مردم در قالب‌های مختلف خدمت‌رسانی کردند. دومیلیون پرس غذا و میان‌وعده برای پذیرایی از مردم تهران در این مهمانی تدارک دیده شد و ۱۱۰ هزار اسباب بازی میان کودکان توزیع شد. تا یک روز مانده به برگزاری مراسم، ۱۰۸ هزار نفر از مردم بانی برپایی مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر شده بودند.
همچنین ۴۰ مجموعه شهربازی در این مسیر برای کودکان تدارک دیده شد تا در این عید بزرگ ساعاتی خوش را برای آنان رقم بزند. ۱۵۰ گروه سرود نیز در قالب ۷۰ استیج اجرای برنامه داشتند.
بخش پایانی این مهمانی، برگزاری جشن پویش هدیه اسباب بازی در میدان ولی‌عصر(عج) با حضور رضا هلالی و محمد حسین پویانفر بود. در این جشن سرود «هدیه اسباب بازی»، «عزیزم حسین» و همچنین نوحه «چادرت را بتکان» توسط مداحان و مردم همخوانی شد.
اما از این روزهای حماسه و یأس دشمن در تاریخ ما کم نیست. خیلی‌ها نهم دی ماه ۱۳۸۸، به نیت حضور در میدان انقلاب از شرق تهران حرکت کردند، اما در اثر ازدحام جمعیت، در میدان امام حسین(ع) متوقف شدند و نتوانستند قدم از قدم بردارند. نمونه دیگر، تشییع سرداری که گفته بود «ما ملت امام حسینیم». به همین قرار؛ تشییع شهدای غواص، تشییع شهید محسن حججی، پیاده‌روی اربعین، احیاء شب‌های قدر، عزاداری در محرم و صفر و…
گرایش مردم به انقلاب و دین از روز اوّل انقلاب یقیناً بیشتر است
مقتدای انقلاب ۱۴ خرداد در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) فرمودند: «گاهی می‌شنویم در نوشته‌های اینترنتی یا در رسانه‌ها و روزنامه‌ها که اظهار نظر می‌کنند که بله، مردم نسبت به روحانیّت بی‌اعتقاد شده‌اند، نسبت به دین بی‌اعتقاد شده‌اند؛ اینها را این‌جا در داخل هم می‌شنویم. خب، این یکی از آن محاسبات صد درصد غلط است؛ امروز گرایش مردم به انقلاب و به دین از روز اوّل انقلاب یقیناً بیشتر است.»
ایشان در ادامه به مصادیق این امر اشاره و تصریح کردند: «اگر کسی می‌خواهد گرایش مردم به انقلاب و مبارزات و مجاهدت‌ها را بفهمد، به تشییع میلیونی شهید قاسم سلیمانی نگاه کند. بدن قطعه‌قطعه‌شده‌ شهید سلیمانی به وسیله‌ میلیون‌ها انسان بدرقه شد؛ یک فرد انقلابی، یک فرد مبارز و مجاهد که برای جمهوری اسلامی جان خودش را کف دستش گرفته بود؛ مردم این جور از او بزرگداشت و احترام کردند؛ این یک نمونه؛ نمونه‌های دیگر هم زیاد دارد؛ [مثلاً] علما. مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی یک مرجع تقلید بود، یک فقیه بود؛ شما ببینید در تشییع جنازه‌ این مرد چه حرکت عظیمی مردم نشان دادند. مرحوم آیت‌الله بهجت، یک فقیه عارف و معنوی بود؛ در تشییع جنازه‌ او، در بدرقه‌ او به سوی بهشت، مردم قم، قم را لبریز از احساسات کردند؛ از جاهای مختلف دیگر هم به قم رفتند برای تشییع. شما به من بگویید در بین آحاد برجسته‌ کشور، از سیاسی، از هنرمند، از ورزشکار و دیگر چهره‌ها چه کسی هست که وقتی از دنیا برود، مردم این‌جور برایش احساسات به خرج می‌دهند؟ این نشانه‌ چیست؟ این نشانه بی‌اعتقادی مردم به روحانیّت است؟ این نشانه‌ بی‌اعتقادی مردم به دین و به جهاد و به مقاومت است؟ تحلیل‌هایشان این جوری است؛ این جوری تحلیل می‌کنند.»
در این میان بنگاه‌های خبرپراکنی ضدانقلاب نتوانستند ناامیدی و عصبانیت خود را پنهان کنند و ترافیک را بهانه حمله به این اجتماع میلیونی کردند. در حالی‌که تهران سال‌های زیادی است که درگیر شلوغی و ترافیک است. این اقیانوس جمعیت، قابل پیش‌بینی نبود و به همین دلیل هم شهر قفل شد. ترافیک، پدیده نچسب و ناگوار دنیای مدرن است، اما هنگامی که به یاد پرچمدار عدالت و مروّت پدید آید، نه فقط قابل تحمل، که شیرین می‌شود.
مردم آمدند و بی‌قراری و عاشقی خود به مولا را نشان دادند اما رسانه‌های مدعی اصلاحات این اجتماع باشکوه را به تیغ سانسور سپردند. این طیف سابقه سیاه اهانت به مقدسات را دارد و ترویج سبک زندگی فاسد غربی و پادویی دشمن سیاق آنهاست.
اخبار مرتبط:
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند

روزنامه حسین شریعتمداری به ماجرای برخورد پلیس با زنانی که بدحجاب هَستند واکنش نشان داد.

فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است
فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند
نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسرائیل دارد بخشی از کشور‌های عربی را با خود همراه می‌کند دوم اینکه به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بیش از همه عربستان باید رفتارش را تغییر دهد و عذرخواهی کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است