کد خبر : 196223
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۸ - 15:57
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: کندی اینترنت تقصیر نفوذی‌های دولت روحانی است تا رئیسی را بدنام کنند

نماینده مردم همدان در مجلس یازدهم گفت: در خصوص بحث محتوایی ما معتقدیم که مردم کشور باید در فضای مجازی مدیریت شوند. فضای مجازی و محتواهایی که در آنجا تولید می‌شود نقش موثری در خصوص فروپاشی خانواده‌ها، قاچاق انسان و قماربازی داشته است.

نماینده مجلس: کندی اینترنت تقصیر نفوذی‌های دولت روحانی است تا رئیسی را بدنام کنند

به گزارش سایت خبری مدارا: از چند هفته پیش برخی کاربران در فضای مجازی از فعال شدن گزینه سیف سرچ خبرداده‌اند! سیف سرچی که قرار بود برای کودکان زیر ۱۲ سال توسط والدین فعال شود حالا اما بیخ گلوی همه مردم ایران چه بالای ۱۲ چه پایین ۱۲ را چسپیده است!

 

احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون طرح صیانت ضمن تکذیب ارتباط داشتن این محدودیت با طرح صیانت معتقد است که این فعال کردن سرویس مختص به حاکمیت‌ها و دولت‌هاست نه والدین! وی در ادامه تاکید می‌کند که «در بسیاری از کشورها گزینه سیف سرچ برای دسترسی محدود به اطلاعات فعال است و این اتفاق فقط مختص به ایران نیست!»

 

این عضو کمیسیون طرح صیانت در خصوص کندی سرعت اینترنت صراحتاً اعلام کرد که «علت کاهش سرعت اینترنت نفوذی‌های دولت روحانی‌اند که می‌خواهند مردم را نسبت به دولت رئیسی بدبین کنند!»

 

مشروح گفت‌وگو با این عضو طرح صیانت در ادامه خواهید کند.

 

 

 

*آقای فلاحی! براساس گزارشات اخیرا محدودیت جدیدی برای کاربران فضای مجازی در خصوص دسترسی اطلاعات با عنوان سیف سرچ فعال شده است! علت فعال کردن چنین محدودیتی برای همه کاربران ایرانی چیست؟ مگر این سرویس فقط برای کاربران زیر ۱۲ سال نبود؟ اصلا چرا الان این محدودیت را برای کاربران فعال کردید؟

 

سیف سرچ هیچ ربطی به طرح صیانت ندارد! اولاً طرح صیانت هنوز تصویب نشده تا چنین محدودیت‌هایی اعمال شود. هیچ مصوبه‌ای در مجلس در خصوص طح صیانت تصویب نشده است. طرح صیانت در مرحله اولیه متوقف شده حالا چطوری ما این محدودیت‌ را فعال کرده‌ایم؟!

 

 

 

*جدای از این سیف سرچ سرعت اینترنت به‌شدت کاهش یافته به طوری‌که بنده به‌عنوان یک شهروند برای سرچ و ارسال یک فایل بارها اینترنت و گوشی‌ام را خاموش روشن کنم تا این فایل ارسال شود! از سویی دیگر؛ شما می‌گویید که این سیف سرچ هیچ ربطی به طرح صیانت و اعمال محدودیت برای مردم در فضای مجازی ندارد؛ پس دلیل این امر چیست؟ چرا باید این محدودیت برای همه کاربران ایرانی فعال شود؟

 

اگر خاطرتان باشد در زمان مطرح شدن طرح صیانت هم مقداری سرعت اینترنت کشور دچار اختلال شده بود که برخی متاسفانه این را به طرح صیانت ربط دادند در صورتیکه تازه کار طرح صیانت در مجلس شروع شده بود! ضعف عملکردی وزارت ارتباطات در خصوص کاهش سرعت اینترنت را بسیار موثر می‌دانم. البته این احتمال هم وجود دارد که برخی از تیم دولت قبلی در وزارتخانه حضور داشته باشند که عمدا سرعت اینترنت را کاهش می‌دهند تا بخواهند دولت را مقصر جلوه دهند! این افراد از دولت قبلی قصدشان این است که مردم را نسبت به سیاست‌های دولت جدید بدبین کنند! وزارت ارتباطات باید بر بخش فضای مجازی بیشتر و کارآمدتر مدیریت کند. اینترنت در حال حاضر به عنوان ابزاری کارساز بر زندگی مردم تاثیر می‌گذارد، بنابراین باید وزارت ارتباطات بهتر این فضا را مدیریت کند. ما در عصر اینترنت به عنوان یک ابزار باید سرعت اینترنت را تقویت کنیم. در خصوص بحث محتوایی ما معتقد هستیم که مردم کشور باید در فضای مجازی مدیریت شوند. فضای مجازی و محتواهایی که در آنجا تولید می‌شود نقش موثری در خصوص فروپاشی خانواده‌ها، قاچاق انسان و قماربازی داشته است.

 

 

 

*بیشتر منظور بنده از سوال قبلی این بود که این سرویس گوگل است و اختیار آن به پدرمادرها داده شده نه حاکمیت یک کشور! یعنی من به عنوان یک مادر یکسری محدودیت‌ها برای کودک زیر ۱۲ ساله‌ام فعال کردم اما در ایران نهادهای مربوطه این محدودیت‌ها را بدون اجازه از کاربران برای همه مردم فعال کرده‌اند و دسترسی به اطلاعات را دشوار و به نوعی فیلتر کرده‌اند!

 

بنده از جزئیات این محدودیت خبر ندارم اما نکته اول این است که بسیاری از کشورهای جهان این محدودیت را برای کاربرانشان فعال کرده‌اند یعنی این محدودیت فقط مختص به ایران نیست! بسیاری از کشورها اینترنت کنترل شده تحویل مردمشان می‌دهند به طوری‌که حتی استادان دانشگاه‌هایشان با محدودیت و عدم دسترسی به بسیاری از اطلاعات روبه‌رو هستند! استاتید ایرانی‌ای که برای فرصت مطالعاتی به کشور آلمان رفته بودند صراحتاً اعلام کردند که حتی در کتابخانه هم با محدودیت دسترسی به اطلاعات روبه‌رو بودیم و به نوعی ما را کنترل می‌کردند و به هر اطلاعاتی دسترسی نداشتیم! خواستم بگویم که در کشورهای دیگر هم حاکمیت و دولت این محدودیت را اعمال می‌کنند نه والدین!

 

*آقای فلاحی شما در خصوص کاهش سرعت اینترنت و همین مبحث سیف سرچ به وزیر اطلاعات تذکر دادید یا قرار است تذکر داده شود؟

 

قطعاً باید در این زمینه زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم. وقتی اینترنت نتواند به موقع نیاز من را مهیا کند آن یک اینترنت ناکارآمد است! اعتقادی به کاهش سرعت اینترنت نداشته و ندارم ومردم باید به اینترنت مطلوب دسترسی داشته باشند.

*به وزیر ارتباطات در این خصوص تذکر خواهید داد؟

 

بله قطعاً.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: مدعی‌العموم باید به ماجرای کاظم صدیقی ورود کند
نماینده مجلس: مدعی‌العموم باید به ماجرای کاظم صدیقی ورود کند

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت قوه قضائیه باید به ماجرا و پرونده کاظم صدیقی ورود کرده و به مردم توضیح بدهد.

عباس عبدی: گروهی از اصولگرایان دروغگو، بی‌شخصیت، و هتاک هستند
عباس عبدی: گروهی از اصولگرایان دروغگو، بی‌شخصیت، و هتاک هستند

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور نوشت: گروهی از اصولگرایان هستند که به راحتی دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند و حرف خود را تغییر می‌دهند، حقیقت مسلم و روشن را نفی می‌کنند، در تاریخ ایران وجود گروهی مشابه آنها یا بی‌سابقه است یا کم‌سابقه.

سلیمی نمین: در مسئاله حجاب نباید جامعه را به سمت لجبازی بِبریم
سلیمی نمین: در مسئاله حجاب نباید جامعه را به سمت لجبازی بِبریم

تحلیلگر اصولگرا گفت: آنچه مسلم است، این است که ۹۹ درصد بانوان کشور با هر نوع الزام در حجاب نسبت حساسیت ویژه‌ای دارند به این معنی که نمی‌خواهند نگاه پست به آنها شود و نمی‌خواهند ملعبه امیال دیگران باشند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است