کد خبر : 195840
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - 13:38
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

حجت الاسلام سالک: دشمن به دنبال متلاشی کردن جمهوری اسلامی از طریق بی‌بندوباری است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی مدعی شد: جریان استکبار و دشمنان اسلام تصمیم گرفته‌اند، در کنار جنگ نظامی، اقتصادی و سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران؛ از راه ترویج بی بندوباری و بی عفتی به کشورمان ضربه وارد کرده و جامعه ایرانی را از درون متلاشی کنند.

حجت الاسلام سالک: دشمن به دنبال متلاشی کردن جمهوری اسلامی از طریق بی‌بندوباری است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ یک عضو اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به شکل‌گیری برخی کمپین‌های مجازی در خصوص مقابله با حجاب اسلامی می‌گوید؛ دشمنان اسلام و جریان استکبار پس از عدم توفیق در نبرد سیاسی، نظامی و اقتصادی؛ تصمیم گرفته تا از طریق فرهنگ و ترویج بی عفتی و بی حیایی به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

او بر این باور است که؛ اجرای کامل قانون امر به معروف و نهی از منکر و همچنین قانون گزینش در کشور می‌تواند تا پنجاه درصد معضلات برآمده از عدم رعایت حجاب اسلامی را کاهش دهد.

نباید بگذاریم پرده حیا در جامعه دریده شود 

حجت الاسلام  احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص مقوله حجاب و همچنین نحوه برخورد آمران به معروف با افراد بدحجاب، اظهار داشت: حیا یک مقوله روحی و روانی است که اگر پرده از روی آن برداشته شود، افراد جامعه را دچار بی عفتی و بی غیرتی می‌کند.

سالک اظهار داشت: ارتباطات نامشروع، تشنجات اجتماعی و حرکت به سوی نابودی؛ همگی از آثار رواج بی حیایی در جامعه است.

این روحانی سیاستمدار با ذکر جمله‌ای از حضرت علی علیه السلام، بیان داشت: امام علی فرموده‌اند؛ “هرکسی لباس حیا به تن‌ کند، عیب‌های آن فرد مخفی باقی می‌ماند.”

دشمن به دنبال متلاشی کردن جمهوری اسلامی از طریق بی‌بندوباری است

سالک با افشاگری درباره نقشه دشمن برای نفوذ فرهنگی در کشور، بیان داشت: جریان استکبار و دشمنان اسلام تصمیم گرفته‌اند، در کنار جنگ نظامی، اقتصادی و سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران؛ از راه ترویج بی بندوباری و بی عفتی به کشورمان ضربه وارد کرده و جامعه ایرانی را از درون متلاشی کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با یادآوری برخی از وقایع تاریخی، خاطرنشان کرد: وقتی جامعه‌ای دچار پوسیدگی درون تشکیلاتی شود، به راحتی به سمت سقوط پیش می‌رود. در وقایع «آندلس» با وجود استقرار هفتاد ساله اسلام در آن سرزمین، از طریق «شرب خمر» و «بی حجابی» جامعه اسلامی به سقوط کشیده شد.

وی تصریح کرد: تمامی افراد جامعه همراه با دستگاه‌های دولتی، حوزوی و دانشگاهی باید تلاش کنند تا فرهنگ حیا، عفت و غیرت در جامعه ترویج داده شود.

باید یک عزم ملی در مقابل توطئه کشف حجاب شکل بگیرد 

سالک تصریح کرد: باید یک عزم ملی در مقابله با توطئه «کشف حجاب» ایجاد شود تا همچون یک سد پولادین در برابر حرکت جدید استکبار، ایستادگی شود.

این روحانی سیاستمدار ضمن رفتارشناسی مردم ایران، اضافه کرد: مردم نشان داده‌اند که اسیر توطئه‌های دشمنان نمی‌شوند، اما اثر «وضعی» چنین اقداماتی در بخشی از جامعه خود را نشان می‌دهد.

وی با تمجید از برخی مسؤولان حاکمیتی گفت: در هفته جاری رؤسای قوای مجریه و قضائیه و همچنین «شورای انقلاب فرهنگی» به موضوع بدحجابی واکنش نشان دادند که این اقدامات شایسته تقدیر است.

سالک گفت: راه مقابله با پدیده شوم بدحجابی بدون شک روشنگری و استناد به مطالب دینی و الهی است.

آمران به معروف در مواجهه با مردم از بیان زیبا استفاده کنند

این عضو جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که وظیفه آمران به معروف در مقابل با افرادی که حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند؛ چیست، بیان داشت: مسأله امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع واجب دینی در اسلام است. اما نباید فراموش کنیم که انجام این دستور دینی دارای شرایط مختص به خود است.

سالک ادامه داد: یکی از بهترین شرایط برای امر به معروف و نهی از منکر این است که آثار وضعی و عملی به همراه خود داشته باشد. قطعا یک آمر به معروف وظیفه دارد با اخلاق نیکو و زبان زیبا با مخاطب خود مواجه شود.

برخورد تند در امر به معروف و نهی از منکر اشتباه است

وی گفت: برخورد تند در فریضه امر به معروف و نهی از منکر منجر به آثار منفی در جامعه می‌شود. باید در مواجهه با افراد کرامت اخلاقی و روشنگری دینی در دستورکار قرار بگیرد، تجربه نیز نشان داده که نسل جوان در مقابل برخوردهای نیکو واکنش مثبت از خود نشان می‌دهند.

چرایی مغفول ماندن قانون امر به معروف و نهی از منکر 

این نماینده ادوار پارلمان با انتقاد از مغفول ماندن قانون امر به معروف و نهی از منکر، بیان داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سال‌های قبل طی یک کار کارشناسی قانونی را در موضوع امر به معروف و نهی از منکر به تصویب رساند که متاسفانه هنوز زمینه اجرای کامل آن فراهم نشده است.

سالک تصریح کرد: متاسفانه دستگاه‌های ذیربط، مصوبات مربوط به قانون امر به معروف و نهی از منکر را انجام نمی‌دهند. حتی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت نیز به این قانون بی‌توجهی داشته‌اند.

این روحانی سیاستمدار در پایان گفت: اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر و همچنین قانون «گزینش» به طور کامل انجام شود، بیش از پنجاه درصد مسائل مرتبط با حجاب برطرف خواهد شد.

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است