کد خبر : 195680
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ - 12:36
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

بازیکن اسبق تیم ملی: برای حفظ آبروی فوتبال ایران باید کی‌روش برگردد

بازیکن اسبق تیم‌ملی فوتبال معتقد است که برای ایجاد تغییرات روی نیمکت تیم‌ملی، باید نظر افکار عمومی پرسیده شود.

بازیکن اسبق تیم ملی: برای حفظ آبروی فوتبال ایران باید کی‌روش برگردد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جواد الله‌وردی، پیشکسوت فوتبال ایران درباره دلایل دو دستگی به وجود آمده در تیم‌ملی اظهار کرد: خدا هیچ کس را بی‌بزرگتر نکند. فدراسیونی که بزرگتر ندارد، از این بهتر نمی‌شود. اگر بزرگترهای فوتبال ما در حال حاضر کاره‌ای بودند، می‌توانستند این تنش‌ها را کنترل کنند. شنیده‌ام آقای خداداد عزیزی مصاحبه کرده که سرمربی تیم‌ملی به رختکن چه ربطی دارد؟ آن‌ها چه کاره‌اند؟ خود خداداد یادش رفته که چطور رختکن تیم‌ملی را به هم می‌ریخت؟

او در پاسخ به این سوال که آیا تغییر روی نیمکت تیم‌ملی به صلاح ایران در جام جهانی است، گفت: به نظرم باید ببینیم افکار عمومی چه می‌گوید. افکار عمومی یعنی تمام کسانی که در ارتباط با فوتبال هستند. باید یک نظرسنجی برگزار شود و نظر همه دیده شود. قطعا فهم و شعور افکار عمومی از ۱۰ نفر بیشتر است. من فکر می‌کنم که بیشتر ۱+۵۰ درصد افکار عمومی خواهان بازگشت کی‌روش هستند اما این تنشی که در تیم‌ملی ایجاد شده را چه کسی می‌خواهد جمع کند؟

بازیکن تیم‌ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ ادامه داد: ما درباره معصوم صحبت نمی‌کنیم، ما راجع به آدم صحبت می‌کنیم که جایزالخطاست. نه این که کی‌روش اشتباهی نداشته است اما حداقل این است که عقل‌مان را به یک نفر کاربلد می‌سپاریم. او کارکشته و کاربلد است و مثل اسکوچیچ نیست که پیراهن بازیکنان را با هم عوض کند، پیراهن کریم انصاری‌فرد را به یکی بدهد، پیراهن طارمی و جهانبخش را به دیگری. در چنین شرایطی باید به یک کاربلد اعتماد کنیم.

الله‌وردی ادامه داد: به نظرم برای حفظ آبروی فوتبال ایران باید کی‌روش برگردد. کی‌روش قابل مقایسه با اسکوچیچ نیست. می‌گویند خودخواه بوده، وقتی از رئیس فدراسیون و دبیرکل بیشتر می‌فهمد، وقتی منتظر فدراسیون نمی‌ماند تا بازی تدارکاتی فراهم کند، این آدم ضعیف و بی‌شعور است؟ حتما کارش را بلد است همان‌طور که ما در جام جهانی قبلی خوب و منطقی بازی کردیم. البته این جار و جنجالی که در تیم به راه افتاده، به راحتی جمع نمی‌شود؛ چه اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی باشد، چه کی‌روش.

او با بیان این که در فوتبال غیراستاندارد ایران، انتخاب مربی‌اش هم غیرمتعارف است، بیان کرد: بالاخره آقای اسکوچیچ هم زحمت زیادی کشیده است. او الکی الکی جای ویلموتس را گرفت و الکی توانست تیم را بالا بیاورد. در حال حاضر کی‌روش گزینه تیم‌ملی است که مانند ویلموتس، کالدرون و برانکو نیست. با این که برانکو را قبول دارم و خیلی چیزها از او یاد گرفتم اما بین برانکو و کی‌روش، من طرفدار کی‌روشم چون با طناب او، سالم‌تر از چاله و چوله‌ها خارج می‌شویم. ضمن این که کی‌روش شاگردانش را می‌شناسد.

عضو تیم‌ملی فوتبال در المپیک مونیخ در پاسخ به این سوال که آیا تغییر سرمربی به صلاح تیم‌ملی است، گفت: مگر ما تصمیم‌گیرنده هستیم؟ باید پشت پرده را نگاه کرد. پشت پرده افرادی هستند که حرف‌های ما برای‌شان مهم نیست و فقط برای‌شان این موضوع مهم است که مقابل انگلیس و آمریکا، آبرومند بازی کنیم. آن‌ها فکر خودشان و حکومت هستند. به فکر سیاست‌های خاص خودشان هستند. با این حال نظر من این است که باید به افکار عمومی در ماجرای تیم‌ملی بها داده شود و اگر آن‌ها موافق تغییر سرمربی هستند، نیمکت تیم‌ملی تغییر کند.

الله‌وردی در پایان گفت: متاسفانه در فدراسیون فوتبال کسی به فکر تیم‌ملی و جام جهانی نیست. همه منتظر ۸ شهریور هستند تا رئیس فدراسیون مشخص شود. همه در حال یارکشی برای انتخابات هستند تا یک رئیس هیات بیشتر در سبد آرای‌شان داشته باشند. در این شرایط هواداران فوتبال چه گناهی کرده‌اند؟ یک طرف ماجرا هم یکی مثل حسن عباسی نشسته که می‌گوید چرا فوتبالیست‌ها شهید نشدند؟ خب تو خودت چه کار کردی؟ استاد دانشگاه ما این است، وای به حال جامعه ما.

اخبار مرتبط:
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است

امباپه فوتبالیست‌هایی را که بابت حضور در بازی‌های تیم ملی کشورشان پول دریافت می‌کنند، مورد تمسخر قرار داد.

خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند
خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند

خانواده آنخل دی‌ماریا، یکی از چهره‌های مطرح فوتبال آرژانتین، از سوی تبهکاران شهر روزاریو، طی پیام مشکوکی تهدید به مرگ شده‌اند! این پیام یک هفته پس از آن منتشر شد که دی‌ماریا، بازیکن فعلی بنفیکا، تایید کرد که می‌خواهد به دوران حرفه‌ای خود در باشگاه دوران کودکی‌اش یعنی روزاریو سنترال پایان دهد.

سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت
سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت

مدیر عامل سابق پرسپولیس درباره دلخوری از عادل فردوسی‌پور صحبت کرده و گفته است: «من با عادل تا چند وقت پیش به صورت تلفنی سلام و علیک داشتیم. منتها یک کاری کرد من هم بهش پیام دادم دیگر کاری باهات ندارم و باهات قهر می‌کنم که چرا این حرف را زدید؟ تقریبا یک سال نشده. از یک سال پیش کاری کرد که باعث شد دیگر رابطه‌ای نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است