کد خبر : 195609
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ - 15:04
دسته‌بندی : اخبار ویژه، بین الملل
چاپ

توییتر به فروش نمی رسد

ثروتمندترین فرد جهان ضمن لغو قرارداد هنگفت خرید توییتر، این شرکت را به نقض اساسی برخی مفاد قرارداد میان دو طرف متهم کرد.

توییتر به فروش نمی رسد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ وکلای «ایلان ماسک»، مدیرعامل شرکت های «اسپیس اکس» و «تسلا موتورز» در پیامی به مدیر ارشد حقوقی شرکت توییتر که یک نسخه آن روز جمعه به وقت محلی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال شده، اعلام کردند که وی قرارداد خرید این شرکت به ارزش ۴۴ میلیارد دلار را لغو کرده است.

بنا بر اعلام وکلای این کارآفرین و سرمایه دار آمریکایی، وی تاکید کرده که شرکت توییتر برخلاف مفاد قرارداد، در پاسخ دادن به درخواست های متعدد جهت ارائه اطلاعات در مورد حساب های جعلی یا ناخواسته در این شبکه اجتماعی که برای عملکرد شرکت یک مسئله اساسی به شمار می آید، کوتاهی یا خودداری کرده است.

این وکلا ضمن تاکید بر این که توییتر گاهی اوقات درخواست های ماسک را نادیده گرفته، گاهی آنها را بنا به دلایل ناموجهی رد کرده و گاهی اوقات نیز مدعی انجام درخواست شده با این حال اطلاعات ناقص یا غیر قابل استفاده را به وی تحویل داده، این شرکت را به عدم پایبندی به تعهدات قراردادی خود متهم کرد.

به دنبال این اقدام ماسک نیز که ثروتمندترین فرد در جهان به شمار می آید، سهام شرکت توییتر در معاملات پس از بسته شدن بازار بورس، شش درصد کاهش یافت.

این در حالی است که شرکت توییتر و ایلان ماسک بیش از دو ماه پیش در بیانیه مشترکی، موافقت هیئت مدیره شرکت با فروش آن به این سرمایه دار آمریکایی در قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار را اعلام کرده بودند.

با این حال طی هفته های اخیر، ثروتمندترین فرد جهان نگرانی های خود را بدون ارائه هیچ گونه مدرک روشنی، در قبال وجود شمار بیشتری از حساب های جعلی و هرزنامه در توییتر نسبت به آمار علنی مدیریت این شرکت بیان کرد.

اخبار مرتبط:
بلینکن برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض بزودی به عربستان می‌رود
بلینکن برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض بزودی به عربستان می‌رود

رسانه آمریکایی اکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عرب گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفرش به چین، این هفته قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند.دولت بایدن به کار به سمت یک توافق بالقوه که می تواند راه را برای عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل هموار کند، ادامه می دهد

هیات اقتصادی کره‌شمالی عازم ایران شد
هیات اقتصادی کره‌شمالی عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است.

نخست‌وزیر پاکستان: یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم
نخست‌وزیر پاکستان: یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم

نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور ایران گفت: در سال ۲۰۰۹ که به تهران آمدم در نشستی که برای اقبال برگزار کردید شرکت کردم و ما هم در پنجاب نشست فردوسی را اجرا کردیم و یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است