کد خبر : 193830
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - 12:44
دسته‌بندی : اخبار ویژه، اقتصادی
چاپ

رئیس سازمان تعزیرات: «مای‌بیبی» ۲۰۰ میلیارد جریمه شد

رئیس سازمان تعزیرات اسامی چند شرکت متخلف در حوزه لبنیات و محکومیت شرکت مای‌بیبی به پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان را اعلام کرد.

رئیس سازمان تعزیرات: «مای‌بیبی» ۲۰۰ میلیارد جریمه شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ احمد اصانلو در نشست با خبرنگاران در ارتباط با «قرارگاه عملیاتی امور شعب ملی تنظیم بازار» گفت: ما مشکلی که در بازار داریم این است که برخی واحدهای تولیدی بدون درنظر گرفتن ضوابط قیمت‌گذاری، اقدام به افزایش قیمت‌ها می‌کنند. سازمان تعزیرات حکومتی، وظیفه رسیدگی به تخلفاتی دارد که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گزارش می‌کند.

وی افزود: تعدادی از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی به بهانه‌ توزیع عادلانه یارانه‌ها اقدام به افزایش خودسرانه قیمت‌ها کرده‌اند و ما نیز به دلیل رسیدگی به افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی «قرارگاه عملیاتی امور شعب ملی ستاد تنظیم بازار» را تاسیس کرده‌ایم تا در سطح ملی بتوانیم به تخلفات رسیدگی کنیم و قبل از آن‌که کالاها از واحدهای تولیدی به دست مصرف‌کنندگان برسد، قیمت‌ها اصلاح شود.

اصانلو بیان کرد: ما در حوزه مواد شوینده ورود کردیم و یکی از مدیران ما شخصا مورد بازرسی قرار داد و دیروز رئیس شعبه ملی ما به قزوین رفتند و دو کارخانه مهم مواد شوینده که ۶۰ درصد بازار مواد شوینده را مورد بررسی قرار دادند که در یک واحد تولیدی ۵۰۰ هزار کارتون به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان که به قیمت غیرقانونی در بازار توزیع قرار گرفته بود قبل از آن‌که به دست مصرف‌کننده برسد در واحد تولیدی قیمت‌هایش اصلاح شد.

وی با بیان این‌که رویکرد شعب ملی براساس اقدامات پیشگیرانه است تا قبل از آن‌که مردم به قیمت بالا کالاها را بخرند و بعد نظارت از سوی سازمان حمایت و جهادکشاورزی صورت بگیرد و به ما گزارش تخلف دهند اصلاح صورت گیرد گفت: در یک واحد تولیدی دیگر ۴۰۰ تن از انواع مواد شوینده با قیمت‌های غیرقانونی تولید شد که دستور اصلاح قیمت به آن‌ها داده شد.

رئیس سازمان تعزیرات ادامه داد: در بحث رب گوجه فرنگی نیز یکی از مدیران ما در دو سه استان در حال تردد است و در کرمانشاه که یک واحد تولیدی از تولید امتناع می‌کرد را شناسایی کرد.

اصانلو افزود: در بحث لبنیات نیز موضوع را به یکی از شعب ملی گزارش دادیم و ۳-۴ واحد تولیدی را بررسی کردند و تعدادی از واحدهای تولیدی قیمت خود را اصلاح کردند و به قیمت ستاد تنظیم بازار برگرداندند، سه شرکت نیز محکوم شدند که یکی از آن‌ها ۳۶۰ میلیارد ریال به لحاظ گران‌فروشی، بازگرداندن قیمت به قیمت مصوب و نصب بنر، شرکت دیگر به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان، اصلاح قیمت و نصب بنر و شرکت دیگر به پرداخت ۱ میلیارد جریمه و نصب بنر تخلف محکوم شده است. این سه شرکت میهن، پگاه و پاک بوده‌اند که البته فعلا عنوان نمی‌کنیم هرکدام از جریمه‌ها مختص کدام شرکت بوده است.

وی با اشاره به رسیدگی به تخلف شرکت‌های پوشک کودکان نیز گفت: در حوزه پوشک نیز شرکت مای‌بیبی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان محکوم شد.

اخبار مرتبط:
جمشید عدالتیان: اگر وضعیت اقتصادی همین‌طور هَم بماند باید خدا را شکر کنیم / ۴۰ سال است که اقتصاد کشور همین شکلی دارد پیش می‌رود
جمشید عدالتیان: اگر وضعیت اقتصادی همین‌طور هَم بماند باید خدا را شکر کنیم / ۴۰ سال است که اقتصاد کشور همین شکلی دارد پیش می‌رود

فعال اقتصادی درباره چالش‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۳ گفت: بودجه دولت سیاست‌اش روی مسائل مالی است. سیاست‌های مالی دولت نشان می‌دهد که آن‌ها خواهان رفع کسری بودجه از طریق اخذ مالیات‌های گمشده‌اند. البته به نظر من این مالیات‌ها دقیق محاسبه نشده‌اند.

ادعای عجیب وزیر اقتصاد / خاندوزی: با نسلی مواجه‌‌ایم که تمایلی در امر اداره کشور نَدارند
ادعای عجیب وزیر اقتصاد / خاندوزی: با نسلی مواجه‌‌ایم که تمایلی در امر اداره کشور نَدارند

وزیر اقتصادی یادآور شد: ساختارها و نهادسازی‌هایی که در دهه‌های اخیر شکل گرفته باعث شده که عامه مردم کم توجه و بلکه بی تفاوت در موضع دفع قرار بگیرند و در مقابل برای کسانی که بخواهند در عرصه اداره کشور نیز نقش ایفا کنند، دست انداز ایجاد کرده است. امروز ثمره‌اش این شده که با نسل نسبتا وسیعی در جامعه مواجه‌ هستیم که اساسا انگیزه و تمایلی در امر اداره کشور ندارند.

حداقل حقوق کارگران در سال آینده، ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان شد / پیشنهاد جامعه کارگری ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود
حداقل حقوق کارگران در سال آینده، ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان شد / پیشنهاد جامعه کارگری ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود

پس از روز‌ها و ساعت‌ها چانه زنی ۳ گروه نمایندگان جامعه کارگری، کارفرمایی و دولت نهایتاً در سیصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال آینده، ۳۵.۳ درصد افزایش یافت. گفتنی است، نمایندگان کارگری در شورای عالی کار به دلیل عدم نظرخواهی از آن‌ها در تعیین اعداد و ارقام به اعتراض جلسه را ترک کردند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است