ترمیم اعتماد عمومی و تلاش برای افزایش سرمایه اجتماعی یکی از دستورکارهای دولت سیزدهم است. در این مسیر رئیسجمهور و دیگر اعضای کابینه تلاش میکنند تا با ارتباط مستقیم و مستمر با جامعه فاصله مردم با دولت را کم کنند.
به گزارشسایت خبری مدارا؛ روزنامه همشهری نوشت: دراین میان سلبریتیها بهدلیل داشتن محبوبیت اجتماعی در فراز و فرودهای اعتماد عمومی موج آفرینند. اینکه دولت چقدر در جلب رضایت مردم موفق بوده و جامعه تا چه میزان به دولت اعتماد دارد و نقش و اثرگذاری سلبریتیها در فراز و فرودهای امید اجتماعی چیست را بررسی کردهایم.
معصومه ابتکار نوشت: «باید» اول، در مورد رسانه ملی است که سالها با سیاستهای یکطرفه، صداهای متنوع را نادیده گرفته و اکنون در اداره طیف خاصی هست. اگرچه این روزها تغییراتی در آن مشاهده میشود، ولی این اتفاق در دورانهای دیگری هم به صورت مقطعی و کوتاه رخ داد، اما به سرعت فراموش شد و حتی با برنامههایی که چنین رویکردی داشتند، برخورد شد. در حالی که توجه به تنوع دیدگاههای مردم و گوناگونی سلایق از اهمیت بسیاری برخوردار است و صدا و سیما باید به نحوی عمل کند که مرجعیت ملی خود را بازیابی و اعتمادسازی کند.
معاون وزیر امور خارجه ایران در گفتوگویی با تاکید بر حق ایران برای غنیسازی اورانیوم به منظور اهداف صلحآمیز برنامه هستهای خود، بیان کرد که دولت آمریکا در صورت تمایل به ازسرگیری مذاکرات با ایران باید موضع شفافی درباره نفی حملات متجاوزانه بیشتر به ایران اتخاذ کند تا اعتمادسازی لازم برای تداوم روند دیپلماتیک انجام شود.